بازدید از منطقه تاریخی اولوس آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
بازدید از منطقه تاریخی اولوس آنکارا

شهر آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور شناخته می‌شود. آنکارا یکی از قدیمی‌ترین شهرهایی است که گردشگران می‌توانند در سفر به ترکیه در آن اقامت داشته و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنند. یکی از دیدنی‌ترین این مکان‌ها که توصیه می‌شود مسافران تور آنکارا از آن دیدن کنند منطقه تاریخی اولوس است. در این مقاله با ما باشید تا شما را با این منقطه جذاب و فوق‌العاده دیدنی آشنا کنیم.

 

آشنایی با منطقه اولوس آنکارا

منطقه اولوس آنکارا در مرکز این شهر قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین مکان‌هایی است که گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند. در این مکان بناهای تاریخی متعدد بسیاری قرار دارد که دیدن آن‌ها می‌تواند برای هر شخصی جذاب باشد. از جمله مکان‌های تاریخی و دیدنی این مکان می‌توان به خانه‌های قدیمی و مکان‌های مربوط به نمایندگان ترکیه، بازارهای سنتی قدیمی، موزه‌های گوناگون و بسیاری مکان‌های دیدنی دیگر اشاره کرد. علاوه بر آن اگر به عکاسی و گرفتن عکس‌های سنتی و قدیمی علاقه دارید به همراه داشتن دوربین عکاسی خود در این بازدید فراموش نکنید. چرا که می‌توانید عکس‌های هنری و سنتی مختلفی را در بازدید از منطقه اولوس آنکارا بگیرید.

 

راهنمای سفر به شهر زیبای آلانیا

 

تاریخچه منطقه اولوس آنکارا

اولوس در زبان ترکی استانبولی به معنای ملت است. در این مکان به دلیل قدمت تاریخی زیاد آثار باستانی و مکان‌های دیدنی متعدد زیادی قرار گرفته است. اصلی‌ترین بناهای تاریخی در منطقه اولوس به سال‌های اولیه جمهوریت در ترکیه برمی‌گردد. به طوری که خانه‌های قدیمی مربوط به نمایندگان این سال‌ها به چشم می‌خورد. اغلب بناهایی که در منطقه اولوس می‌توان از آن‌ها دیدن کرد دارای قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال هستند.

 

مسجد حصار، مسجد باشکوه ازمیر

 

 سبک معماری منطقه اولوس آنکارا

همان طور که گفته شد منطقه اولوس قبل از هر چیزی به دلیل قدمت بسیار زیادی که دارد توانسته در بین گردشگران داخلی و خارجی آنکارا محبوبیت بالایی به دست آورد. اغلب بناهایی که در این منطقه به چشم می‌خورند حاصل دوران مربوط به اوایل جمهوریت ترکیه هستند. در نتیجه به جای سبک معماری عربی و اسلامی سبک معماری مربوط به دوره عثمانی به چشم می‌خورد. از طرفی دیگر در برخی بناها می‌توان شاهد طرح‌هایی از معماری نئو کلاسیک بود. وجود این نوع از طرح‌ها بر روی بناها سبب شده تا ظاهری فوق‌العاده زیبا و منحصر به فرد از لحاظ معماری ایجاد شود. یکی از معروف‌ترین بناهایی که در منطقه اولوس آنکارا قرار گرفته و به صورت کاملا بارزی این سبک معماری را به نمایش گذاشته ساختمان‌های واقع در بلوار آتاتورک است.

 

جاذبه‌های گردشگری منطقه اولوس آنکارا

آنچه منطقه اولوس آنکارا را در بین گردشگران محبوب کرده قدمت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن است. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به موزه‌ها و بناهای واقع در آن اشاره کرد. از جمله معروف‌ترین این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختمان قدیمی پارلمان جمهوری ترکیه متعلق به سال ۱۹۲۳
  • هتل آنکارا پالاس (قدیمی‌ترین هتل آنکارا)
  • معبد آگوستوس و روم
  • ستون ژولین
  • حمام رومی‌ها بازمانده‌ای از قرن سوم قبل از میلاد مسیح
  • موزه جنگ استقلال و آزادی ترکیه
  • موزه مردم‌شناسی آنکارا
  • مسجد حاجی بایرام
  • قلعه آنکارا
  • پارک گنجلیک
  • سالن اپرا و باله ترکیه
  • مجسمه آتاتورک
  • موزه‌ی قالی و قالیچه
  • موزه صنعتی راحمی
  • مقبره آتاتورک

همان طور که می‌توان متوجه شد بناها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این منطقه قدیمی قرار گرفته‌اند که بازدید از آن‌ها برای هر توریستی جالب خواهد بود. برای اینکه بتوانید از تمامی این مکان‌های جذاب دیدن کنید بهتر است یک روز از برنامه سفری خود با تور آنکارا را به ای منطقه قدیمی اختصاص دهید.

 طریقه دستیابی به منطقه اولوس آنکارا

منطقه اولوس یکی از شناخته‌ شده‌ترین بخش‌های شهر آنکارا است که در مرکز پایتخت ترکیه واقع شده است. بنابراین تمامی افراد می‌توانند به راحتی به بازدید از این مکان تاریخی بروند. مهم نیست که در کدام منطقه از شهر آنکارا اقامت دارید شما می‌توانید به کمک یکی از وسایل حمل و نقل عمومی به منطقه اولوس دسترسی پیدا کنید. مخصوصا مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها گزینه‌ای ارزان و اقتصادی برای دستیابی به منطقه اولوس هستند. در زیر برای دستیابی آسان‌تر آدرس دقیق منطقه اولوس آورده شده است:

ـ ترکیه، آنکارا، مرکز شهر، بلوار آتاتورک، منطقه اولوس

برخی از بناهای واقع در این منطقه برای ورود نیاز به تهیه بلیط ورودی دارند. هزینه بلیط‌های ورودی برای هر بنا متفاوت بوده و قبل از ورود به آن باید تهیه گردد.

 

معرفی ۷ هتل‌ استخر دار استانبول

 

۱۷ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران