نکات مهم سفر به ارمنستان با اتوبوس

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
نکات مهم سفر به ارمنستان با اتوبوس

کشور ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای نزدیک به ایران مقصد گردشگری پرطرفداری بین توریست‌ها محسوب می‌شود. چرا که گردشگران می‌توانند به صورت زمینی و بدون صرف هزینه زیاد با تور ارمنستان سفر کرده و خاطرات خوب و به یاد ماندنی را ثبت کنند. تورهای زمینی ارمنستان با اتوبوس برگزار شده و با فراهم کردن امکانات رفاهی در طول سفر سعی می‌کنند را مسافرتی راحت و لذت‌بخشی را برای علاقه‌مندان ایجاد کنند. در صورتی که دوست دارید تا با تور زمینی ارمنستان سفر کنید همراه ما باشید تا با تمامی نکات مهم در خصوص سفر به ارمنستان با اتوبوس آشنا شوید.

 

سفر به ارمنستان با اتوبوس چه قدر زمان می‌برد؟

طبیعی است که سفر به ارمنستان با اتوبوس احتیاج به زمان خیلی بیشتری در مقایسه با هواپیما داشته باشد. به همین دلیل مسافرانی که این گزینه سفر را انتخاب می‌کنند باید از لحاظ زمانی آزادی بیشتری داشته باشند. مسافرانی که با تور زمینی ارمنستان سفر می‌کنند باید خود را آماده طی کردن مسیری در حدود ۱۲۱۰ کیلومتر بکنند. این مسافت به زمان تقریبی ۱۷ ساعت نیاز دارند. البته توجه داشته باشید که به دلیل زمینی بودن سفر این مدت زمان می‌تواند متغیر باشد و گاهی چندین ساعت بر این زمان تقریبی افزوده شود. در صورتی که تور زمینی ارمنستان رزرو شده از تهران حرکت کند مسیر ۶۰۰ کیلومتری تا تبریز را باید طی کنید. سپس از تبریز تا جلفا فاصله‌ای در حدود ۱۳۰ کیلومتر پیموده خواهد شد. بعد از رسیدن به جلفا اتوبوس به سمت مرز نوردوز حرکت می‌کند که فاصله‌ تقریبی ۹۰ کیلومتر دارد.

از جمله مواردی که می‌توانند مدت زمان سفر به ارمنستان را با اتوبوس تغییر دهند می‌توان به تعداد مسافرانی که باید در مرز کنترل شوند، وضعیت جاده‌ها در فصل‌های مختلف سال، مسائل امنیتی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. همچنین مسافران باید مدت زمانی در حدود ۲ الی ۳ ساعت را جهت معطلی در مرز در نظر بگیرند. چرا که تمامی مسافران تک به تک توسط مامورین گمرک کنترل می‌شوند. این کنترل شامل تمامی وسیله‌ها و چمدان‌هایی است که توریست‌ها به همراه دارند. به همین دلیل اگر سفر با اتوبوس را انتخاب کرده‌اید باید یک روز کامل خود را برای مسیری اختصاص دهید. اتوبوس‌هایی که از تهران به سمت ایروان (پایتخت ارمنستان) حرکت می‌کنند در پایانه آزادی سفر خود را آغاز می‌کنند.

 

خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های ارمنستان

 

اتوبوس‌های ارمنستان از کدام مرز عبور می‌کنند؟

در سفر زمینی به ارمنستان می‌توان چندین مرز مختلف را انتخاب کرد. اما مرز نوردوز مکانی است که در سفرهای زمینی با اتوبوس برای گذر مسافران انتخاب می‌شود. این مرز در استان آذربایجان شرقی و شهرستان جلفا قرار گرفته است. دو کشور ایران و ارمنستان توسط رودخانه ارس از یکدیگر جدا می‌شوند. سالانه حدود ۲ میلیون مسافر از طریق مرز نوردوز عبور می‌کنند. نوردوز نام روستایی است که در خاک‌های ارمنستان و در مرز بین دو کشور قرار گرفته است.

 

تجربه ۶ تفریح جمعی در سفر به ایروان

نکات کلیدی برای عبور از مرز نوردوز در سفر با اتوبوس به ارمنستان

برای اینکه مسافران در سفر زمینی با ارمنستان بتوانند به راحتی از مرز عبور کنند و دچار اتلاف وقت نشوند بهتر است تا برخی نکات مهم و کلیدی را در نظر بگیرند. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین این موارد پرداخته‌ایم:

  • تمامی وسیله‌های مسافران در مرز نوردوز توسط مسئولان گمرک بررسی می‌شوند. بنابراین وسیله‌های خود را دم دست گذاشته و چمدان خود را طوری ببندید تا بررسی آن‌ها به راحتی و بدون نیاز به زمان زیاد انجام گردد.
  • مسافران می‌توانند از طریق باجه بانک ملی داخل گمرک نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور خود اقدام کنند. اما برای صرفه‌جویی در وقت بهتر است این کار را قبل از سفر انجام دهید.
  • مدارک مورد نیاز از قبیل گذرنامه، فیش واریزی عوارض خروج از کشور و غیره را دم دست قرار دهید تا بتوانید سریعا به ماموران ارائه دهید.
  • از به همراه داشتن وسیله‌هایی نظیر مواد مخدر، مواد آتش زا، وسیله‌های تیز و برنده، داروهای خاص و مسکن بدون نسخه از پزشک را با خود به همراه نداشته باشید. چرا که عبور دادن این وسیله‌ها از مرز غیر قانونی است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد. نسخه داروهای خاص تجویز شده توسط پزشک باید ترجمه شده به زبان انگلیسی باشد.
  • به همراه داشتن پول نقد بیش از ۹ هزار دلار ممنوع است و مسافران نمی‌توانند بیشتر از این مبلغ را به صورت نقد به همراه خود داشته باشند.

 

لذت خرید از بازار سر پوشیده ایروان

۱۹ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران