۱۰ هاستل و اقامتگاه‌ بومگردی جزیره قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
۱۰ هاستل و اقامتگاه‌ بومگردی جزیره قشم

قشم،‌ یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است که سالانه مسافران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا در سفر با تور قشم به سوی خود می‌کشاند. غذاهای لذیذ، اصالت فضاهای بومی، مردمانی خونگرم و صمیمی و البته انبوه اقامتگاه‌های رنگارنگ را می‌توانید در این خطه از جنوب کشور بیابید که در مقاله معرفی بهترین هتل‌های قشم، به برخی از آنها اشاره شده است. اما اگر مایلید که از هزینه‌های سفرتان بکاهید و اقامتی مقرون به صرفه و البته باکیفیت را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم با بهترین هاستل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی جزیره قشم آشنا شوید.

 

کلودنگ دهخدا

این اقامتگاه بومگردی ۸ اتاقه با دکوراسیونی سنتی و اصیل، سفری خاطره‌انگیز به جنوب کشور را برای گردشگران رقم می‌زند. برخی اتاقها به چشم انداز زیبای حیاط دید دارند و البته در فضای بیرون نیز تخت و امکانات استراحت و دورهمی تدارک دیده شده است. این مکان در روستای دهخدا و به فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر قشم واقع شده و از سال ۱۳۸۰ مورد بهره برداری قرار گرفته است. جالب است بدانید که در این اقامتگاه اصل بر حفظ معماری سنتی است، بنابراین برخی از اتاقها فاقد حمام، سرویس بهداشتی و تختخواب هستند. اما این گزینه‌ها به صورت عمومی در دسترس هستند.

در اینجا بهترین غذاهای محلی قشم سرو می شود و امکانات تفریحی نظیر موسیقی زنده محلی، شتر سواری و قایق سواری نیز برای مهمانان تدارک دیده خواهد شد. در نهایت باید گفت تاکسی سرویس شبانه روزی نیز در این اقامتگاه ارائه می شود.

 

آشنایی با پارک‌های ساحلی قشم

جالبوت

این هاستل دنج و آرامش بخش که از معماری سنتی و بسیار زیبایی برخوردار است، در مرکز شهر ساحلی سوزا واقع شده و یکی از بهترین مکانها برای اقامت در سفر با تور قشم به شمار می‌آید. از جاذبه های پرطرفدار این حوالی می‌توان به جنگل حرا، جزیره ناز و جزیره هنگام اشاره کرد. در اینجا قیمتها نسبت به خدمات بسیار مناسب هستند و اتاق‌های بسیار تمیز و زیبا و همچنین غذاهای لذیذ، استراحتگاهی عالی را برای مسافران خسته رقم می‌زنند.

کاکا – داد کوچک

این اقامتگاه بومگردی زیبای ۴ خوابه که از طراحی سنتی و بومی بهره برده، در قلب جزیره قشم و در فاصله ۱۱ دقیقه رانندگی از فرودگاه واقع شده است. سالن عمومی، وای فای، پارکینگ، سیستم سرمایش و گرمایش در هر اتاق از مهمترین مشخصه‌های این اقامتگاه به شمار می‌آیند. بعلاوه مهمانان در صورت تمایل، می‌توانند از تورهای این مکان برای گشت و گذار در جزیره برخوردار شوند. از مهمترین دیدنی‌های این حوالی می‌توان به جنگل‌های شگفت انگیز حرا قشم اشاره کرد که ظرف ۱۵ دقیقه رانندگی قابل دسترسی هستند.

امینی

این هاستل در جزیره دلفین‌ها، گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. این مکان از ۲۰ سال پیش در روستای طبل در ۷۰ کیلومتری شهر قشم به بهره برداری رسید و مشتمل بر ۳ حیاط است که یکی ۱۴ اتاق و دو حیاط دیگر مجموعا ۶ اتاق را در خود جای داده‌اند. از حمام و سرویس بهداشتی خصوصی در این ملک خبری نیست، اما این گزینه‌ها به صورت عمومی در دسترس هستند. اینجا فضای بسیار صمیمی و زیبا و سنتی داشته و به لحاظ هزینه نیز بسیار ارزان است. اتاقها راحت و جادار هستند و غذاهای محلی این اقامتگاه طرفداران بسیاری دارند.

 

بهترین هتل‌های نزدیک به فرودگاه قشم

 لَرد سوزا

این اقامتگاه بومگردی سنتی و جذاب که در نزدیکی جزیره ناز قشم واقع شده، خانه‌ای قدیمی است که از سال ۱۳۹۳ برای پذیرش مهمانان قشم مورد استفاده قرار گرفت. در این جا ۹ اتاق وجود دارد، اما برخی از آنها از امکانات رفاهی نظیر سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، یخچال، تلویزیون و حمام به صورت عمومی برخوردار هستند. گفتنی است که وای فای رایگان، تهویه مطبوع در اتاقها و امکان کرایه دوچرخه از مهمترین مزایای اقامت در این مکان به شمار می‌آیند.

دهلیز

از جاذبه‌های دیدنی نزدیک این اقامتگاه می‌توان به جنگل های زیبای حرا، مراکز خرید متنوع و روستای سنتی و تاریخی بافت اشاره کرد. این مکان دارای اتاق‌های ۲،۳ و ۴ نفره بوده و بهترین فرصت برای سفرهای خانوادگی به شمار می‌آید. کولر گازی، وای فای رستوران، کولر گازی و بخاری برقی، الاچیق و رختخواب‌های سنتی از مهم‌ترین امکانات رفاهی این اقامتگاه بومگردی محسوب می‌شوند. از لحاظ تهیه مایحتاج خوراکی نیز جای نگرانی نیست، زیرا یک هایپرمارکت بزرگ در فاصله ۵ دقیقه‌ای اقامتگاه دهلیز واقع شده است.

 

معرفی گرانقیمت‌ترین هتل‌های قشم

نخل ناخدا

اتاق‌های این اقامتگاه بومگردی در دو بخش شمالی و جنوبی واقع شده‌اند. در قسمت شمالی که بخش VIP محسوب می‌شود، ۶ اتاق وجود دارد و در بخش جنوبی و سنتی این اقامتگاه ۱۲ اتاق و ۲ سوئیت قرار دارند. اتاق‌های آیینه کاری شده این اقامتگاه، برگرفته از طرح عجایب هفت گانه جزیره قشم هستند و در کل فضایی آرامش بخش و صمیمی را به مهمانان هدیه می‌دهند.

این اقامتگاه پرطرفدار در بین مسیر روستای سهیلی و هفت رنگو واقع شده و تورهای گردشگری جالب توجهی به مسافران ارائه می‌دهد. ترانسفر فرودگاهی، تفریحات ورزشی نظیر غواصی، قایق سواری، لنج سواری، پدل بورد و جت اسکی و همچنین پاراگلایدر، جلسات یوگا و مدیتیشن، سیستم های سرمایش و گرمایش، آشپزخانه، صبحانه و نهار و شام، کافی شاپ، آلاچیق و وای فای بخشی از خدمات این اقامتگاه به یادماندنی به شمار می‌آیند.

هفت رنگو

این هاستل که در روستای هفت رنگو واقع شده، از فضایی بومی و سنتی بهره برده و ۲۳ اتاق را در خود جای داده است. حیاط نیز از آلاچیقی با ستون‌هایی از درختان نخل برخوردار است که سایبانی خنک و بی‌نظیر برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

این محیط وسیع که گنجایش ۱۲۰ مسافر را دارد، از امکاناتی کامل نظیر حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، کولر گازی، آشپزخانه‌ای که غذاهای دریایی و جنوبی را سرو می‌کند، فروشگاه صنایع دستی و وای فای پرسرعت برخوردار است و کارمندان این اقامتگاه قادر به مکالمه به زبان انگلیسی هستند و اقامت و ارتباط را برای گردشگران خارجی ساده‌تر می‌کنند. از مهمترین جاذبه‌های نزدیک به اقامتگاه می‌توان به قلعه نادری، غار خوربس، شهر بادگیرها، جنگل‌های حرا، دره تندیس‌ها و سواحل خلیج فارس اشاره کرد.

الیاس

این اقامتگاه بومگردی، در روستای گورزین در ۵۸ کیلومتری شهر قشم واقع شده و ۸ اتاق را شامل می‌شود که در کل ظرفیت پذیرش ۲۵ مسافر را دارند. این فضای بومی و اصیل که دارای ۴ سرویس بهداشتی مشترک، رستورانی با انواع غذاهای محلی و سنتی، کولر گازی، تور لیدر و پارکینگ اختصاصی است، لحظاتی شاد و دلپذیر را برای گردشگران ثبت می‌کند. در این حوالی جاذبه‌های گردشگری فراوانی را می‌توان یافت که قلعه قشم، ساحل هنگام، پارک کوروکدیل قشم، تنگه چاهکو، جزیره ناز، جنگل های حرا، ژئو پارک و دره تندیس‌ها از محبوب‌ترین آنها به شمار می‌آیند.

خانه دوست

هاستل خانه دوست که در ساحل جنوبی جزیره و در فاصله ۲۰ دقیقه رانندگی از دره ستارگان واقع شده، مشتمل بر ۲ اتاق وی آی پی و ۱۰ اتاق با حال و هوایی سنتی است و از باغچه و فضایی سبز، رستوران، اتاق پذیرایی آیینه کاری، آتلیه عکاسی و فروشگاه صنایع دستی برخوردار است. اینجا نیز امکانات نسبتا کاملی نظیر سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام، پنکه سقفی، تلویزیون، یخچال و نظایر اینها فراهم است و فضایی آرام، رنگارنگ و شاد و دور از همهمه شهر را برای استراحت مسافران رقم می‌زند.

 

معرفی ۴ هتل لوکس در جزیره قشم

۱۸ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران