۷ برنامه‌‌ی موبایلی برای سفر در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
۷ برنامه‌‌ی موبایلی برای سفر در ایران

ما تاکنون درباره برنامه‌های ضروری بسیاری از تورهای داخلی صحبت کرده‌ایم و بر اهمیت این قبیل برنامه‌ها در سفر مخصوصا به جاهایی که قبلا هرگز نرفته‌ایم صحه گذاشتیم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چنین برنامه‌هایی به صورت بومی برای راحتی کار کاربران ایرانی در سفر با تور کیش، تور مشهد، تور قشم یا شهرهای دیگر هم وجود دارد؟ برنامه‌های موبایلی برای پیدا کردن مسیر، پمپ بنزین و رستوران‌ها چند سالی است که وارد بازار دیجیتالی ایران شده اگرچه بسیاری از آن‌ها هنوز جای رشد و پیشرفت دارند. ما در اینجا به بهترین برنامه‌های گردشی که در سفرهای جاده‌ای به کمک شما می‌آیند می‌پردازیم.

 

اپلیکیشن ۱۴۱

همانطور که احتمالا حدس می‌زنید این برنامه توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور طراحی شده است و هدف از آن ارائه خدمات بهتر به مسافران جاده‌ای مخصوصا در ایام تعطیلات رسمی است. شما با نصب این برنامه می‌توانید وضعیت هوا، شرایط جاده‌ها، میزان ترافیک و بررسی حوادث جاده‌ای را بررسی کنید. در واقع با استفاده از این برنامه بدون نیاز به تماس با سامانه می‌توانید هر جزئیاتی که لازم دارید را بررسی کنید.

 

معرفی زیباترین آبشارهای ایران

برنامه مسیریاب سایجیک

Sygic، از معروف‌ترین و کارآمدترین اپلیکیشن‌های مسیریابی است که همیشه می‌توانید برای مسیریابی مخصوصا در سفرهای جاده‌ای از آن استفاده کنید. این برنامه به صورت آفلاین قابل استفاده بوده و تمامی جزئیات راجع به نقشه و مسیریابی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع با این برنامه در جاهای پرت و بدون آنتن نگرانی نخواهید داشت. این اپلیکیشن، دارای نقشه‌های با کیفیت بالا، تغییر مسیر، قطب نما و گام شمار نیز هست.

برنامه امداد خودرو

امداد خودرو که تقریبا معروف‌ترین کمک‌رسان جاده‌ای کشور است سعی کرده با ارائه این نرم‌افزار چند لول سطح کیفی خدمات رسانی‌اش را ارتقا دهد. برنامه را قبل از سفر نصب کنید و بعد در صورت بروز مشکل سفارش‌تان را رزرو کنید. بعد از ارسال درخواست کمک امکان پیگیری هم وجود دارد. همچنین اپلیکیشن ایران خودرو با نشان دادن لوکیشن شما، موقعیت یابی نیز انجام می‌دهد. اما چیزی که آن را از برنامه‌های خدماتی جدا می‌کند ویژگی آموزش و راهنمای تعمیر ماشین است.

 

معرفی بهترین هتل‌های استخردار ایران

اپلیکیشن آی بنزین

همانطور که از نام این برنامه می‌آید با نصب آن می‌توانید جایگاه پمپ بنزین را پیدا کنید. در واقع به کمک این برنامه می‌توانید نزدیک‌ترین جایگاه‌های سوخت‌گیری به خودتان را پیدا کرده و یا بر اساس فواصل پمپ بنزین‌ها برای خودتان برنامه‌ریزی داشته باشید. اگر چه این نرم‌فزار برای تمام ایران فعال نیست اما بسیاری از شهرها را پوشش می‌دهد و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک تمام اطلاعات پمپ بنزین‌های ایران را در خود جمع‌آوری کند.

ایران گردش

اگر مشکل اتصال اینترنت دارید، در عین حال می‌خواهید بی دغدغه سفر کنید این برنامه موبایلی را به شما توصیه می‌کنیم که برخلاف دیگر ابزارهای رقیب به صورت آفلاین کار می‌کند. با استفاده از این برنامه نه تنها جاهای دیدنی مقاصد ایران را ردیابی خواهید کرد بلکه می‌توانید برای طبیعت گردی هم از آن استفاده کنید. یکی از مزایای جذاب این برنامه این است که متناسب با فصول مختلف مقاصد جذابی را به شما پیشنهاد می‌کند.

 

با ۱۰ موزه برتر ایران آشنا شوید

نرم‌افزار سفر تریپ پین

اگر آماده سفر شده‌اید و هنوز فرصت نکردید اقامتگاهی رزرو کنید اصلا نگران نباشید با استفاده از این برنامه می‌توانید ویلا یا اقامتگاه‌های بومگردی در ایران را شناسایی کرده و رزرو آنلاین انجام دهید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا از بین ویلاها، سوییت‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی ثبت شده، هر جایی که برایتان مناسب بود را رزرو کنید و یا اگر سوالی داشتید از میزبان به صورت آنلاین بپرسید.

نرم‌افزار سفر چمدان

این یکی برنامه خیلی جالب است. مثلا تصور کنید قصد دارید به سفری دوستانه و یا خانوادگی بروید و لازم است لوازم زیادی جمع کنید. احتمالا تا لحظه آخر باید ده‌ها بار همه چیز را زیر و رو کنید تا مطمئن شوید همه چیز را برداشته‌اید. این نرم‌افزار یک برنامه چک لیست است که به شما کمک می‌کند تا بسته بندی لوازم‌تان را به روشی ساده و در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهید. شاید بگویید برنامه‌های چک لیست خارجی زیادی هست که احتمالا برای کارهای روزانه استفاده می‌کنید اما مزیتی که این برنامه دارد این است که یک تقویم شمسی و امکان تنظیم و اعلان یادآوری در دسترس قرار داده تا کارهای لازم را در زمان و روز درست انجام دهید.

 

دلفیناریوم‌های ایران در کیش و تهران

۱۳ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران