سفر یک روزه به جنگل بارانی تامان نگارا

جاذبه‌های گردشگری مالزی
سفر یک روزه به جنگل بارانی تامان نگارا

مالزی کشوری گرمسیری و سرسبز است که بخش‌های زیادی از آن را جنگل‌های کهن‌ سال انبوه و بارانی پوشانده است. وجود این جنگل‌های بکر فرصتی فراهم می‌آورد تا در تور مالزی بتوانید از زندگی پیچیده امروزی فاصله بگیرید و روح‌تان را در طبیعت آرام کنید. یکی از این جنگل‌ها تامان نگارا در مالزی است که با وجود گسترش گردشگری همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

 

درباره تامان نگارا

تامان نگارا جنگلی بارانی و بسیار وسیع است تا نیم کیلومتری بالای دامنه‌های کوهستانی امتداد پیدا کرده است. با اینکه از عمر این جنگل هزاران سال می‌گذرد اما خوشبختانه همچنان سالم و پایدار باقی مانده است. حیات وحش این جنگل کهن شامل تنوع بالایی از گیاهان و جانوران و انواع پرندگانی می‌شود که نسل به نسل برای سالیان متمادی در این منطقه زندگی کرده‌اند. تامان نگارا با ترجمه واقعی و کلمه به کلمه "پارک ملی" جنگلی ماقبل تاریخ با طولانی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در این کشور است که در سفری فرهنگی با تور مالزی مورد استقبال گردشکران طبیعت دوست سراسر دنیا قرار دارد. در اینجا ما شما را برای گردش در این منطقه بی‌تکرار راهنمایی می‌کنیم.

 

ریزورت‌های جادویی‌ جنگل‌های بارانی مالزی

چرا باید به تامان نگارا بروید؟

این جنگل بارانی بکر ۱۳۰ میلیون ساله یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی دنیاست که از زمان حکمرانی دایناسورها در این سیاره نسبتا بدون تغییر باقی مانده است. همچنین پارک جنگلی تامان نگارا پس از اینکه بین سال‌های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ به منطقه حفاظت شده تبدیل شد به یک جاذبه اکوتوریستی قابل توجه در مالزی تبدیل شده است. هزاران گونه حیات وحش از جمله میمون‌ها، مارها و پرندگان کمیاب در داخل پارک زندگی می‌کنند که گردشگران خوش سانس فرصت دیدن آن‌ها را به صورت واقعی و ملموسی پیدا می‌کنند. خوشبختانه این جنگل بارانی در فاصله کمی از کوالالامپور واقع شده و به راحتی در تور کوالالامپور قابل دسترسی است.

چیزهایی که باید بدانید

تامان نگارا ۴۳۴۳ کیلومتر مربع مساحت دارد که در سراسر ایالت‌های پاهانگ، کلانتان و ترنگگانو گسترده شده است. بیشتر بازدیدکنندگان تمایل دارند از ورودی جنوبی کوالا تاهان وارد شوند تا به مسیرهای پیاده‌روی خوب و معروف Canopy دسترسی پیدا کنند. بهتر است به تورهای گردشی محلق شوید وگرنه باید در نظر بگیرید تا جنگل ۶ ساعت ماشین سواری پیش‌رو خواهید داشت. شهر جرانتوت در همان نزدیکی، محل اقامت ارزان قیمت ارائه می‌دهد در حالی که گردشگران میان رده بیشتر به دنبال خانه‌های ییلاقی جنگلی در داخل خود تامان نگارا هستند. اشاره کنیم که متأسفانه سفر به این جنگل از پنانگ بدون طی مسیر طولانی و خسته کننده امکان پذیر نیست.

 

راهنمای پیاده روی رویایی در جنگل‌های مالزی

رسیدن به تامان نگارا

رسیدن به تامان نگارا به طور مستقل شامل چندین مسیر پیاده و سواره می‌شود. استفاده از اتوبوس از کوالالامپور به شهر جرانتوت در پاهانگ سریع‌ترین و ارزان‌ترین را سفر است. بازدیدکنندگان از جرانتوت سه گزینه دارند: سوار اتوبوس به پارک مرکزی کوالا تاهان شوند، از رودخانه بالا بروند یا با قطار به ورودی شمالی Merapoh بروند. اما اگر زمان کافی دارید توصیه می‌کنیم یک شب در جرانتوت بمانید و با اتوبوس به پارک مرکزی کوالاهان بروید و قبل از بازگشت به کوالالامپور سوار قایق شوید.

اتوبوس بگیرید

بیشتر مسافران برای رفتمن به جنگل تامان نگارا از اتوبوس استفاده می‌کنند. اتوبوس‌های سریع از پایانه اتوبوس Perkeliling's Titiwangsa کوالالامپور به جرانتوت حرکت می‌کنند که اگر در مناطق دیگر کشور باشید ممکن است نتوانید مستقیم خودتان را به جرانتوت برسانید. از پایانه اتوبوسرانی جرانتوت(تقریبا یک ساعت و نیم) با هزینه  ۷ رنگیت (۱.۷۰ دلار آمریکا) مستقیما به روستای کوالا تاهان بروید. در ادامه، اتوبوسی را که به بندر کوالا تمبلینگ می‌رود پیدا کنید و با کشتی به کوالا تاهان بروید. اگر وقت کافی ندارید توصیه می‌کنیم از اولین اتوبوس از کوالالامپور استفاده کنید و بعد سوار قایق شوید.

 

هتل‌های بی‌نظیر لنکاوی؛ جزیره جنگل‌های پیچ در پیچ

با قایق سفر کنید و به تور محلق شوید

اگر می‌خواهید از قایق سواری سه ساعته لذت ببرید، با اتوبوس در عرض ۳۰ دقیقه از جرانتوت به بندر کشتی کوالا تمبلینگ بروید. قیمت قایق‌ها ۷۵ رنگیت (معادل ۱۸.۴۰ دلار آمریکا) است و رودخانه با پیچ و خم رو به بالا در داخل جنگل پیش می‌رود. البته در فصل گرما ممکن است حد رودخانه برای قایق سواری مناسب نباشد.

اگر موردی ندارید حتما به یک تور ملحق شوید که بهترین راه است. سفرها هر روز ساعت ۰:۰۰ از کوالالامپور آغاز می‌شوند و بعدازظهر به داخل پارک می‌رسد. اگر در زمان‌بندی محدودیت ندارید توصیه می‌کنیم که در یک سفر به تامان نگارا، برنامه تور را از جرانتوت، کوالا تمبلینگ، کوالا تاهان و یا سونگای رلائو شروع کنید.

۱۲ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران