زیباترین مجسمه‌های معابد تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
زیباترین مجسمه‌های معابد تایلند

تایلند شاید به خاطر داشتن مواهب طبیعی متنوع و جذابی مثل سواحل ماسه سفید، پارک‌های طبیعی و آبشارهای پر آب و مرتفع مقصد محبوب گردشگران سراسر دنیا باشد، اما به همان اندازه هم دارای معماری‌های نفسگیر و هنرهای به کار رفته در معماری است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. تور تایلند پر از شگفتی‌هایی است که حتی نمی‌توان آن‌ها را به درستی شمرد! در اینجا لیستی از زیباترین مجسمه‌های معابد در این کشور را بررسی می‌کنیم که ارزش بازدید و کاوش را دارند.

 

آیوتایا، سر بودا در معبد Wat Mahathat

در حمله ارتش برمه به آیوتایا بسیاری از مجسمه‌ها و معابد و اسرار آن‌ها را در این شهر نابود کردند. آن‌ها سر مجسمه‌های بودا را جدا می‌کردند و برمی‌داشتند اما یکی از آن‌ها باقی ماند و به شهرت رسید. چرا؟ زیرا این مجسمه بین ریشه‌های عظیم یک درخت زنده و در حال رشد گیر کرده و به منظره‌ای شگفت‌انگیز و همچنین به جاذبه‌ای محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی که به این شهر سفر می‌کنند تبدیل شده است.

 

معبد و موزه باشکوه آنک کوشون سالا، پاتایا

بانکوک، بودای خوابیده در معبد وات فو

شاید Wat Phra Kaew مشهورترین معبد تایلند باشد، اما همسایه آن وات فو یکی از زیباترین شمایل‌های بودا در کل این کشور را در خود جای داده است. این بودای ۴۶ متری طلایی چشمگیر و عظیم‌تر از آنی است که به درستی بتوان توصیفش کرد. هر کسی که مسافر تور بانکوک سفر می‌کند حتما باید از بودای معروف خوابیده در این معبد دیدن کند.

کرابی، بودای معبد غر ببر

معبد غاری Krabi’s Tiger دارای مجسمه‌های بسیار زیبایی است، اما بودای طلایی بزرگ آن که به راحتی از دور قابل رویت است در بین آن همه زیباترین است. این مجسمه که در بالای کوه و در ارتفاع قرار گرفته نمایی جذاب به جزیره ارائه می‌دهد که برای رسیدن به آن باید ۱،۲۴۷ قدم به سمت بالا بردارید. اگرچه مسیر سربالایی طولانی و پیمودن آن سخت است اما به یاد داشته باشید که تماشای این بودای بزرگ طلایی از نزدیک و منظر سبز و آبی دور جزیره ارزش این همه سختی را دارد.

 

در مورد معبد وات فرا خائو یای پاتایا بیشتر بدانید

بانکوک، مجسمه یاک غول پیکر در معبد Wat Phra Kaew

یاک‌ها از شخصیت‌های مذهبی و بودایی هستند که برخلاف ظاهرشان موجوداتی خیرخواه هستند. زیباترین یاک‌ها را می‌توان در کاخ بزرگ بانکوک یافت، جایی که آن‌ها برای محافظت از آن در برابر ارواح شیطانی، در مقابل دروازه‌های ورودی، شمشیر در دست برای محافظت ایستاده‌اند. شما می‌توانید نسخه‌های مشابهی را در فرودگاه Suvarnabhumi بانکوک پیدا کنید.

بانکوک، بودای زمرد در معبد Wat Phra Kaew

مجسمه بودای زمرد که در این معبد قرار دارد در قرن چهردهم از یک تکه یشم بزرگ ساخته شده و می‌توان ادعا کرد که مشهورترین بودای زمرد این کشور است. این مجسمه در یک سالن تزئین شده و در محیطی به همان زیبایی قرار دارد و لباس‌هایش را فقط شخص شاه در طول سال عوض می‌کند.

 

 تور یوگا در قایق‌های پارویی ساموئی

کوه سامویی، گوانیین در معبد Wat Plai Laem

مجسمه چشمگیر Guanyin که در جزیره دیدنی کوه سامویی واقع شده یکی از قابل توجه‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین مجسمه‌های این سرزمین است. این مجسمه به سبک چینی، الهه‌ای از مهر و رحمت، که ۱۸ بازو دارد و در حالی که روی اژدها استراحت می‌کند، می‌بینید. اگر در کوه سامویی تایلند هستید حتما از این مجسمه دیدن کنید که ارزشش را دارد.

چیانگ رای، مجسمه‌های Wat Rong Khun

معبد سفید و خیره کننده Wat Rong Khun Chaing Rai تنها با زیبایی مجسمه‌های پیچیده و منبت کاری شده و حکاکی شده که در سراسر محوطه قابل رویت است شناخته شده و معروف است. هر دو چهره از آیین‌های بودایی و هندو را می ‌توان به شکل تندیس در اینجا یافت، از ناگای ترسناک گرفته تا خدای مرگ و رهو هر چیزی که فکرش را بکنید اینجا می‌توانید پیدا کنید. لازم به گفتن نیست که روح وهم آور دریا با دستانی به سمت آسمان از چشمگیرترین و خیره ‌کننده‌ترین مجسمه این معبد برشمرده می‌شود.

 

بهترین سفرهای روزانه از کرابی

پوکت، بودای بزرگ

این مجسمه با ۴۵ متر قد و پوشیده از سنگ مرمر سفید، Phuket’s Big Buddha یکی از زیباترین و بزرگترین مجسمه‌های مذهبی در این کشور است. وقتی به بالای این تپه در پوکت صعود می‌کنید نه تنها به مجسمه‌ای فوق‌العاده بزرگ و سفید و چشمگیر خواهید رسید بلکه نمای بی‌نظیری از کل پوکت را خواهید یافت که هوش از سرتان می‌پراند. این مجسمه که در سراسر جنوب پوکت قابل مشاهده است از جلو همانقدر باشکوه است که از دور باشکوه دیده می‌شود.

۲۷ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران