۱۰ عکس برتر از زیباترین حیوانات تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۱۰ عکس برتر از زیباترین حیوانات تایلند

همانقدر که تنوع محیطی و پوشش گیاهی در تایلند بالا است، به همان نسبت نیز این کشور غنای ویژه‌ای در زمینه‌ی تنوع جانوری دارد. چه در جنگل‌ها و دشت‌ها، چه در دریاها و چه در فضای آسمان تایلند، موجودات بسیار متنوعی زندگی می‌کنند. از گربه‌های عادی شهری گرفته تا نادرترین حیوانات که حالا با توسعه گردشگری و ساخت مناطق محافظت شده و پارک‌های ملی، در مکانی آرام و امن به زندگی مشغولند.
هر ساله عکس‌های زیادی از حیات وحش و این جانوران گرفته می‌شود، امروز هم ما قصد داریم، چند نمونه از برترین عکس‌هایی که از حیوانات تایلند گرفته شده را به شما نمایش دهیم تا اگر شما هم اهل طبیعت‌گردی هستید در سفر با تور تایلند حتما از این حیوانات زیبا دیدن کنید.

 


۱- ماکاک خرچنگ خوار در کرابی


این گونه‌ی بسیار زیبا از میمون یکی از حیوانات بسیار جذاب تایلند محسوب می‌شود که جمعیت زیادی از آن‌ها در کرابی و چند جزیره‌ی دیگر این کشور زندگی می‌کنند. کرابی به طور کلی میزبان گونه‌های متفاوتی از میمون‌ها است. میمون‌هایی که به راحتی در نقاط مختلف طبیعی در این جزیره یافت می‌شوند.

 

گشت و گذاری خاص در سافاری ورلد، هیجان‌انگیزترین پارک و باغ‌وحش تایلند

 

 

 ماکاک خرچنگ خوار

 


۲- مرغ ماهیخوار پشت سیاه در پارک ملی کائنگ کراچان


پارک ملی کائنگ کراچان، بزرگ‌ترین پارک ملی تایلند است و در شهر هوا هین، چسبیده به مرز برمه قرار گرفته. این پرنده‌ی زیبا، تنها یکی از چند ده گونه‌ی مختلف پرندگان زیبا و بعضا نادری است که در این پارک ملی وسیع و منحصر به فرد زندگی می‌کنند.

 

 

مرغ ماهیخوار پشت سیاه

 


۳- کرکدیل در پوکت


حیات وحش پوکت در مناطق محافظت شده، دارای کرکدیل‌های بسیار زیبایی است که در سافاری‌های مختلف می‌توانید در شرایطی امن به دیدنشان بروید. البته در باغ وحش پوکت نیز از این حیوان نگهداری می‌شود که متاسفانه از آن‌ها در نمایش‌های اینچنینی نیز بهره برده می‌شود.

 

 

کرکدیل در پوکت

 


۴- فیل‌های آسیایی در کائو یای


کائو یای جایی خاص در تایلند است. منطقه که در آن مکان‌های مختلف با تم‌های متفاوت از شهرها و کشورهای واقعی و دهکده‌های فانتزی پدید آمده است. اما بخش جذاب کائو یای طبیعت بکر آن است و حیات وحشی که با تنوع عالی، گردشگران زیادی را هر ساله به خود می‌بیند. شاید اینجا تنها منطقه‌ای در تایلند باشد که فیل‌ها به واقع در طبیعت آزادانه و بدون هیچ گونه مزاحمت و دخالتی زندگی می‌کنند.

 

پنج پارک ملی تایلند ؛ از جنگل‌های بارانی تا زندگی با فیل‌ها

 

 

 فیل‌های آسیایی

 


۵- مار شلاقی پوزه بلند در پراچواپ خیری خان


پراچواپ خیری خان از بخش‌های غربی تایلند محسوب می‌شود، جایی که به جنگل‌های سرسبز و زیبا شهرت دارد. یکی از دیدنی‌ترین این مناطق پارک ملی کائو سام روی یوت است که بخش‌های جنگلی و آبی را توامان در خود داشته و مامن چندین گونه مار بسیار زیباست. مارهای شلاقی پوزه بلند با ان رنگ سبزشان به خوبی در دل برگ‌ها خود را مخفی می‌کنند، اما در سافاری‌های قایق‌سواری اگر به خوبی دقت کنید، آن‌ها را خواهید یافت.

 

 

 مار شلاقی پوزه بلند

 


۶- توله ببرها در کانچانابوری


معبد ببر در کانچانابوری جایی معروف در تایلند است که راهبه‌های آن از دیرباز به نگهداری از ببرها معروف بودند. البته این نگهداری بعدها به نمایش آن‌ها به گردشگران و مشکلات زیادی برای این گربه‌سانان زیبا بدل گشت. این روزها قوانین سفت و سختی برای نگهداری از این حیوانات وضع شده و بسیاری از آن‌ها که در نمایش‌ها شرکت داده می‌شدند، به مکان‌های امن برده شده‌اند، با این وجود پیشنهاد ما به شما این است که برای دیدن این موجودات زیبا، به وسیله گردش‌های طبیعت‌گردی، به دل طبیعت بزنید و آن‌ها را در جایی که به آن تعلق دارند، ببینید.

 

 

توله ببرها

 


۷- میمون Dusky Langur در پراچواپ خیری خان


قبلا از موجوداتی که در آب زندگی می‌کردند گفتیم، حالا به یکی از جذاب‌ترین حیوان‌های پراچواپ خیری خان که در جنگل‌های این منطقه زندگی می‌کنند خواهیم پرداخت. حیوانات بسیار جذابی که یکی از دلایل رفتن مسافران به دل جنگل و عکس گرفتن در این مکان است.

 

راهنمای کامل کوه‌پیمایی در طبیعت بی‌نظیر کرابی

 

 

میمون Dusky Langur

 


۸- گراز وحشی در پارک ملی کائنگ کراچان


یکی دیگر از حیواناتی که در پارک ملی کائنگ کراچان زندگی می‌کند. همانطور که پیش‌تر گفتیم، این پارک جنگلی مملو از حیوانات مختلف است و می‌توانستیم تمام لیستمان را به آن اختصاص دهیم.

 

 

گراز وحشی

 


۹- خرچنگ شاخ داردر کرابی


این خرچنگ‌های زیبا در منطقه‌ی محافظت شده‌ای در پارک ملی کرابی زندگی می‌کنند و صید آن‌ها در این مکان ممنوع است، به همین واسطه به راحتی می‌‌توانید آن‌ها را بر روی سواحل سفید این بخش از تایلند مشاهده کنید.

 

 

خرچنگ شاخ دار

 


۱۰- سنجاقک در پراچواپ خیری خان


و در نهایت این حشرات پرنده زیبا که با بال‌های استثنایی‌شان، یکی از شگفتی‌های طبیعت تایلند محسوب می‌شوند که به تعداد زیاد و نقش و نگارهای متفاوت در این منطقه زندگی می‌کنند.

 

یک روز از عمرتان را با فیل‌های تایلند زندگی کنید تا برای همیشه عاشق‌شان شوید

 

 

سنجاقک در پراچواپ

۱۸ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران