تفریحات زمستانی در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تفریحات زمستانی در گرجستان

گرجستان یکی از مقاصد پر طرفدار برای گردشگران ایرانی است. این کشور در شمال ارمنستان واقع شده و زمستان‌های آن سردتر است. گرجستان از سمت غرب تحت تاثیر آب ‌و‌هوای نیمه‌گرمسیری و از سمت شرق تحت تاثیر آب ‌و ‌هوای قاره‌ای است. در نواحی کم ‌ارتفاع مجاور دریای سیاه ‌هوای گرم و مرطوب‌تری را حس می‌کنید. میانگین دما در فصل زمستان حدود ۵ درجه سانتی‌گراد و در تابستان ۲۲ درجه سانتی‌گراد است. البته در تفلیس و منطقه کاختی گرجستان خیلی سرد نیست و کم پیش می‌آید که دما زیر صفر باشد. اما به دلیل وزش باد، در سفر خود با تور گرجستان، حتما شال و کلاه به همراه داشته باشید. در این فصل شگفت‌انگیز، انواع تفریحات زمستانی در انتظار شماست.

 

بازدید از واردزیا شهری پوشیده از برف

واردزیا Vardzia نام شهری سنگی در جنوب گرجستان است که پر از زیارتگاه‌ها، کلیساها و غارهای مخفی در دل کوه‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد است. وقتی برف روی سنگ‌های این شهر را می‌پوشاند، زیبایی آن دوچندان می‌شود.

اسکی و تفریحات برفی

گودائوری Gudauri محبوب‌ترین منطقه گرجستان برای تفریحات زمستانی است. این شهر در نزدیکی تفلیس و شمال شرق گرجستان واقع شده و منظره‌ برفی فوق‌العاده زیبایی دارد. در این منطقه می‌توانید تفریحاتی از جمله اسکی، اسنوبرد، سورتمه‌سواری و برف‌بازی را تجربه کنید.
متداول ترین نوع اسکی در گودائوری، هلی اسکی یا هلی بورد است که در آن هلی کوپتر شما را تا بالای کوه‌های برفی قفقاز می‌برد و می‌توانید کل روز را بر روی دامنه‌های آن اسکی کنید. تجربه هلی اسکی در این منطقه برای هر فرد نسبت به شهرهای اروپایی به صرفه‌تر است. اما گذشته از رضایت و هیجان، در مجموع هلی اسکی ورزش ارزانی نیست. علاوه بر این تفریحات، امکانات دیگری مانند اقامت در کلبه‌ها، رستوران، استخر سرپوشیده و سالن بولینگ در این منطقه وجود دارد که سفر شما را در یک روز زمستانی کامل می‌کند. همچنین هتلی با نام قازبیگی در شهر Stepantsminda در نزدیکی Gudauri وجود دارد که می‌توانید برای اقامت خود انتخاب کنید و از آنجا چشم‌انداز کوه قازبیگی پوشیده از برف را به هنگام نوشیدن یک فنجان قهوه تماشا کنید.
یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیزی که در گودائوری می‌توانید تجربه کنید، پاراگلایدرسواری است. ممکن است افرادی را با کوله پشتی‌های بزرگ ۳۵ کیلوگرمی ببینید. اگر از ارتفاع نمی ترسید، با یک مربی توسط پاراگلایدر از بلندترین نقطه بپرید و آدرنالین را در میان ابرها حس کنید.
در صورتی که دلتان بخواهد در یکی از مرتفع‌ترین مناطق گرجستان اقامت کنید، هتل زورولدی Zuruldi واقع در شهر سوانتی بر روی کوهی با همین نام ساخته شده است تا از چشم‌‌اندازی رویایی از ارتفاع ۲۳۴۰ متری از سطح دریا، لذت برده و شبی آرام را سپری کنید.

 

چرا باید زمستان به تفلیس سفر کنیم؟

تماشای دریاچه یخ زده پاراوانی

دریاچه پاراوانی Paravani lake در ارتفاع ۲۰۰۰ متری واقع در جنوب گرجستان جزو بزرگترین و معروف‌ترین دریاچه‌های گرجستان محسوب می‌شود. این دریاچه در فصل زمستان که یخ می‌زند و مناظر طبیعی اطرافش با برف پوشیده می‌شود. اگر از بودن در دمای سرد، اذیت نمی‌شوید، بهترین زمان برای دیدن دریاچه پاراوانی در ماه‌های مابین پاییز تا اوایل بهار است. در اطراف آن می‌توانید برف بازی کرده و از جاهای شیب‌دار سر بخورید.

خوراکی‌های گرم و خوشمزه گرجی

یکی از لذت‌بخش‌ترین‌ کارها در سفر به هر شهر، امتحان کردن غذاهای محلی و خوراکی‌های خوشمزه آن منطقه است. سیب زمینی سرخ شده، گوشت، شیشلیک، خاچاپوری و خینکالی از غذاهای خوش طعم گرجستان هستند که بعد از تفریحات هیجان‌انگیز زمستانی به دل می‌چسبد. خود را به این خوشمزه‌های گرم مهمان کنید.

 


حمام در چشمه‌های آب گرم و استراحت در سونا

پایتخت گرجستان به شهر چشمه‌های آب گرم معروف است. این چشمه‌ها در منطقه آبانتوبانی Abanotubani واقع شده‌اند. آب‌تنی در چشمه‌های طبیعی آب گرم برای پوست و سلامت بدن مفید است. بهتر است بدانید که این حمام‌ها، عمومی نیستند و اختصاصا به شما حمامی با آب گرم داده می‌شود. علاوه بر آن می‌توانید در منطقه‌ای به نام banja و گودائوری به یکی از سوناهای خوب بروید و از گرمای آنها در روزهای سرد زمستانی لذت ببرید.

 

۶ مکان رویایی در گرجستان برای سفر در زمستان

۲۷ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران