نصب ۵ برنامه روی موبایل در سفر به بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
نصب ۵ برنامه روی موبایل در سفر به بانکوک

بانکوک از مقاصد بسیار محبوب جنوب شرقی آسیاست که شاید مانند برخی از همسایگان خود نظیر سنگاپور از پیشرفت آنچنانی تکنولوژی برخوردار نباشد، اما هیچ کسی هم نیست که نگوید نصب برنامه های موبایلی گشت و گذار شما در تور بانکوک را راحت‌تر نمی کند. از گشت و گذار در جاهای دیدنی شهر گرفته تا پیدا کردن بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها و یافتن مسیرها با استفاده از حمل و نقل عمومی برنامه‌های مختلفی وجود دارند که به کمک شما می آیند تا گشت و گذاری جذاب را تجربه کنید.

 

تاکسی: گرب، AllThaiTaxi، LineTaxi

از وقتی اوبر در جنوب شرقی آسیا برچیده شده گرب تنها گزینه قدرتمند در زمینه رزرو آنلاین وسیله نقلیه محسوب می‌شود. مقر این برنامه در سنگاپور است و بیشتر ویژگی‌های رقیب خود را ارائه می‌دهد. استفاده از گرب در شهری که پیدا کردن تاکسی متر یک دردسر ضروری است موهبت بزرگی باشد. گرب ویژگی‌های مختلفی مثل گرب تاکسی متر، گرب (ورژ معمولی)، و برای حمل و نقل ویژه GrabCar Plus را ارائه می‌دهد. همچنین برای موتور تاکسی GrabBike و خدمات پیک GrabExpress نیز در دسترس هستند. به علاوه وسایل نقلیه قابل رزرو هم در برنامه گنجانده شده است. برنامه‌های جایگزین گرب می‌توان به AllThaiTaxi  (فقطiOS) و برنامه LineTaxi اشاره کرد.

 

بهترین زمان برای سفر به بانکوک

غذا: FoodPanda، GrabFood، Line Man، Wongnai

برنامه‌های تحویل غذا در بانکوک بازار به شدت رقابتی دارند با این همه برنامه‌ FoodPanda (اندروید و iOS) پیشرو در این زمینه است. این برنامه دارای طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها را در برمی‌گیرد، که بسیاری از آن‌ها تحویل ۴۰ دقیقه یا کمتر دارد. همچنین ردیابی گام به گام سفارشات نیز ارائه می‌شود که اگرچه این همیشه قابل اعتماد نیست و تأخیرهای غیرمنتظره (به ویژه در هنگام طوفان‌های شدید بارانی و زمان‌های شلوغی) اتفاق می افتد اما در بیشتر مواقع رابط خوبی در برنامه ارائه می‌شود. در این برنامه تبلیغات تحویل رایگان و برخی تخفیفات هم ارائه می‌شود پس هوشیار و دقیق باشید. گزینه‌های دیگر شاملGrabFood  (ارائه شده از طریق برنامه اصلیGrab - iOS / Android ) و Line Man برای اندروید و iOS  است که تمایل دارند گزینه‌های غذای خیابانی با قیمت مناسب‌تری نسبت به FoodPanda ارائه دهند. در نهایت اگر ترجیح می‌دهید خودتان به یک رستوران بروید،Wongnai (iOS / Android) احتمالا معتبرترین برنامه در لیست و توصیه‌های بانکوک است.

خرید: Lazada

لازادا (اندروید و iOS) که نسخه بومی و کوچکی از آمازون است طیف گسترده‌ای از وسایل الکترونیکی، کالاهای خانگی و لباس‌ و لوازم استوک را که توسط خود شرکت و خرده فروشان بازار شخص ثالث فروخته می‌شود، به کاربران پیشنهاد می دهد.

 

مهمانی گرفتن در بهترین نقاط بانکوک

حمل و نقل عمومی: Bangkok MRT، Next Station

قبل از هر چیزی، انتظار نداشته شید تمام حمل و نقل بانکوک را همچون شهرهای دیگر در یک برنامه داشته باشید. در واقع هیچ چیز رسمی برای BTS Skytrain وجود ندارد، اما برنامه Bangkok MRT (iOS / Android)  با یک نقشه مسیر قابل جستجو، اطلاعات ایستگاه و حساب کرایه بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. همچنین برنامه‌های غیر رسمی مانندNext Station (iOS / Android)  نیز وجود دارد که دارای یک برنامه ریز مسیر مجهز به Google Maps است که به سرعت نزدیک‌ترین Skytrain، مترو، پایانه ریلی یا ایستگاه خط اتوبوس BRT را به مکان فعلی و مقصد نشان می‌دهد، و سپس به شما اجازه می‌دهد تا به طور دستی کرایه آن سفر را پرداخت کنید.

پول نقد: TransferWise، SuperRich

اگر در خانه‌تان نشسته‌اید و در حال تبدیل هزینه سوپ رشته فرنگی ۳۰ بات به دلار و یا ریال هستید، برنامه تبدیل ارز (iOS / Android) XE  به شما این امکان را می‌دهد تا با محاسبه در زمان واقعی هزینه‌ها را محاسبه کنید. وقتی صحبت از انتقال پول به تایلند از خارج از کشور می‌شود، برنامه TransferWise می‌تواند در مقایسه با نقل و انتقالات بانکی متداول، در هزینه‌های شما صرفه جویی کند متاسفانه در حال حاضر از انتقال ارز به تایلند پشتیبانی نمی‌کند. برای تبدیل پول نقد SuperRich یکی از بهترین برنامه‌های رقابتی در بانکوک است که به شما این امکان را نمی‌دهد که تبدیل بصورت آنلاین انجام دهید، اما حداقل می‌توانید میزان دریافت خود را بررسی کنید و نزدیک‌ترین شعبه خود را پیدا کزده به آن‌ها مراجعه حضوری کنید. در نهایت برنامه موبایکی بانک تایلند همیشه ارزش نصب و استفاده را دارد. این برنامه بر اساس شماره تلفن فعال می‌شود و یک روش راحت و بدون نیاز به پول نقد برای پرداخت به فروشندگان بازارها، رستوران‌ها، رانندگان تاکسی و غیره ارائه می‌دهد که همیشه پایین‌تر جاهای دیگر است.

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی بانکوک

۱۱ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران