چرا باید زمستان به تفلیس سفر کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
چرا باید زمستان به تفلیس سفر کنیم؟

خیلی از مسافران گرجستان، زمستان را برای رفتن به ریزورت‌های اسکی در گرجستان انتخاب می‌کنند، اما دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان به واسطه‌ی آن‌ها، زمستان به تفلیس سفر کرد و از تعطیلات خود لذت برد. ما در این نوشته نگاهی به آب و هوای پایتخت در این فصل خواهیم انداخت و دلایلی را ذکر می‌کنیم که به خاطرشان می‌توانید تور تفلیس را برای فصل زمستان انتخاب کنید.

 

آب و هوای تفلیس در زمستان

زمستان در تقلیس به نسبت دیگر شهرها و مناطق گرجستان، سرمای متوسطی دارد. سردترین روزهای سال را در ماه ژانویه تجربه خواهید کرد که به صورت میانگین دما ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. البته در شب‌های سرد زمستانی این شهر، دما تا ۰ درجه و گاها زیر صفر درجه نیز افت می‌کند.

با توجه به این که تفلیس در یک دره واقع شده، بادهای سرد زمستانی را نیز حتما باید لحاظ کنید. با این حال به طور کلی بارش‌ها در این فصل کم است و به همین دلیل، بعضی روزهای زمستان، آلودگی هوا را نیز مشاهده خواهید کرد که البته اصلا چیزی شبیه به آنچه در تهران می‌بینید، نیست! برف هم که یک واقعه سالانه نیست و گاهی در زمستان تفلیس برفی می‌شود و بعضی از سال‌ها هم اصلا برف نمی‌بارد.

 

۶ مکان رویایی در گرجستان برای سفر در زمستان

نکات مهم قبل از سفر به تفلیس و گرجستان در زمستان

اگر قصد شما از رفتن به تور گرجستان، دیدن کوهستان‌ها و جاهایی مثل سوانتی و اوشگولی است، باید در نظر داشته باشید که ممکن است در خیلی از روزهای برفی این مناطق در دسترس نباشد. البته ریزورت‌های اسکی کاملا باز هستند و می‌توانید در همه حال از آن‌ها لذت ببرید. نکته دیگر این که، حتما لباس گرم و کفش‌های مناسب همراه داشته باشید تا به راحتی بتوانید همه جای تفلیس را بگردید و از سفر خود استفاده کامل را ببرید.  همچنین این را هم در نظر بگیرید که روزها در طول زمستان کوتاه هستند، پس هم برنامه‌ی مناسبی برای طول روز داشته باشید و هم این که تفریحات شبانه را از دست ندهید.

دلایلی برای سفر به تفلیس در زمستان

گشت‌های شهری

مهم نیست خودتان پا به خیابان و کوچه‌ها بگذارید یا در تورهای پیاده روی شرکت کنید، در هر فصلی از سال و در هر حالی، گشت‌های شهری تفلیس یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در این شهر انجام دهید.

 

معرفی جاذبه‌های گرجستان: پاییز و زمستان

حمام‌های سولفور تفلیس

رفتن به حمام‌هایی که با منابع آب طبیعی حاوی سولفور تغزیه می‌شوند، یکی از جاذبه‌های تفلیس برای گردشگران به حساب می‌آید. اما این فعالیت در روزهای سرد سال خیلی بیشتر لذت بخش خواهد بود، مخصوصا این که بدانید، این آب‌ها به صورت طبیعی دمای ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتیگراد را دارا هستند و گرمای طبیعی و مواد معدنی آن‌ها، ساعتی عالی را در سفر برایتان رقم خواهد زد.

جشنواره‌های غذاهای محلی

غذاهای محلی گرجستان نیز از آن چیزهایی است که این کشور به آن معروف بوده و به هیچ وجه نباید در طول سفر آن را از دست بدهید. با این حال در ایام زمستان، جشنواره‌های غذایی برگزار می‌شود و بعضی از غذاها نیز در این فصل بیش از فصول دیگر پخت می‌شود.

بازدید از موزه‌ها و گالری‌های شهر

تفلیس به داشتن موزه‌های جذاب و بناهای تاریخی متعدد معروف است، با این حال پیشنهاد می‌کنیم در کنار بازدید از موزه‌ها، اگر اهل هنر هستید به سراغ گالری‌های متعدد در خیابان روستاولی نیز بروید. دیدن جاهایی همچن موزه ملی گرجی‌ها، گالری ملی یا گالری MOMA یا موزه هنر، همیشه جزو بهترین تجارب من از سفر به گرجستان بوده است.

 

در سفر زمستانی به باتومی کجا اقامت کنیم؟

جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی

دومین کشوری که بعد از ارمنستان، مسیحیت را به عنوان دین اصلی کشور برگزید، گرجستان بود و همین دلیلی کافی برای این است که بدانید کریسمس و شب سال نو به شکلی عالی در این کشور جشن گرفته می‌شود. البته کمی تاریخ جشن‌ها در گرجستان متفاوت است، اما شب سال نو به شکلی ویژه در تفلیس برپا می‌شود و جدا از آتش بازی بزرگ، می‌توانید تا پاسی از صبح در جشن‌های مختلف شرکت کنید و خاطراتی فراموش نشدنی از سفر خود به تفلیس را رقم بزنید.

خرید در تفلیس

زمستان در تفلیس نیز همچون خیلی دیگر از شهرهای توریستی دنیا، زمانی برای فروش ویژه خواهد بود. با رفتن به بازارها و مراکز خرید جذاب و بزرگ تفلیس، اجناس متنوعی را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید و از خریدی دلچسب لذت ببرید. قطعا تجربه خرید در تفلیس برای شما به یادماندنی خواهد شد.

۲۱ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران