آشنایی با منطقه اسکی گودائوری

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
آشنایی با منطقه اسکی گودائوری

گودائوری بزرگ‌ترین و بهترین پیست اسکی در کل گرجستان است که در نزدیکی مرتفع‌ترین قله‌های اروپا واقع شده است. با گسترش صنعت گردشگری در این مقصد مقرون به صرفه و در دسترس قرار گرفتن امکان مدرن‌تر و به روزتر سفر زمستانی با تور گرجستان رضایت‌بخش‌تر هم شده است. برای نمونه آسانسورهای کابلی برای رفتن به بالای دامنه کوه‌ها و حتی احداث روزافزون هتل‌ها سفر زمستانی برفی و جذابی را به گردشگران ارائه می‌دهد. گودائوری به عنوان بهترین پیست اسکی گرجستان خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما رقم خواهد زد.

 

بررسی نقاط مثبت و منفی پیست اسکی گودائوری

نقاط مثبت

گودائوری دارای زیرساخت مدرن، نقاط اسکی در نواحی بالایی قفقاز است که بالاتر پیشرفته و عمودی تا ارتفاع بیش از ۱۳۰۰ متر را ارائه می‌دهد. همین باعث می‌شود تا شما به مناطق اسکی سواری آزاد با برف پودری دسترسی داشته باشید. در اینجا اقامتگاه‌هایی برای اقامت وجود داشته و غذا و نوشیدنی بسیار ارزان است. این در حالی است که می‌توانید به جای اسکی با تلسی به بالای پیست بروید و از تفریحاتی همچون لاستیک سواری، اسکی و عکاسی لذت ببرید. جدای از این‌ها گرجستان کشوری فرهنگی و بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی است.

 

در سفر زمستانی به باتومی کجا اقامت کنیم؟

نقاط ضعف

حقیقت این است که تنها دو سه روز برای اقامت در اینجا کافی است و بیش از آن ارزش زمان گذاشتن ندارد. از طرفی بیشتر افرادی که از پیست اسکی پودری استقبال می‌کنند از اروپای شرقی می‌آیند و آسیایی‌ها آنچنان طرفدار چنین پیستی نیستند. در نظر بگیرید که وقتی پای تجملگرایی به میان بیاید حتی گرجستان هم دیگر آنچنان ارزان و مقرون به صرفه نخواهد بود. همچنین زمان باز شدن بالابر ممکن است جا به جا شود که برای گروه‌های دارای راهنما ناامیدکننده خواهد بود.

اسکی و اسنوبورد، آسانسور و پایین‌بر

خوشبختانه گودائوری دارای سیستم بالابر مدرن و مسیرهای کابلی ارزانی است. چهار گوندولای مدرن و چهار صندلی ۶ نفره بیشترین توان تحمل وزن را دارند. با این همه در سال ۲۰۱۸ با یک نقص فنی یکی از اسکی‌بازان صدمه دید. جدیدترین آسانسوری که در نزدیکی آلپ فوقانی نصب شده بهترین دسترسی را به برف‌های پودری ارائه می‌دهند. با یک کفش اسکی مناسب می‌توانید با سرعت بالایی خودتان را به سمت پایین هدایت کنید. اشاره کنیم که نقشه‌های مسیرهای اسکی گودائوری به شدت قدیمی هستند و حالا مسیرها عوض شده‌اند. بنابراین اصلا به آن‌ها اعتمادی نکنید. از بهترین روش‌های گردش در گودائوری پیوستن به تورهای گردشی هدایت شده است.

 

۶ مکان رویایی در گرجستان برای سفر در زمستان

گودائوری کجاست؟

پیست اسکی گودائوری حدود ۱۲۰ کیلومتری شمال پایتخت تفلیس واقع شده و بزرگ‌ترین منطقه اسکی کشور است، اما رسیدن به آن برای افراد ناآگاه بسیار دشوار است. نزدیک‌ترین فرودگاه به آن فرودگاه تفلیس است، با ۱۴۰ کیلومتر یا ۲ ساعت رانندگی تا پیست اسکی در دسترس قرار دارد، اما گزینه بهتر احتمالاً کوتایسی، در غرب است. حمل و نقل مستقیم و منظم اتوبوس از فرودگاه کوتائیسی به Gudauri انجام می‌شود. برای سفر به گودائوری بهتر است از قبل با یک مجری تور آنلاین ارتباط بگیرید و هتل یا از طریق خدمات حمل و نقل آنلاین، مستقیماً از فرودگاه تفلیس به گوداوری یک وسیله خصوصی و بدون نقص را جستجو و رزرو کنید. از فرودگاه تفلیس به گودائوری هیچ گزینه‌ حمل و نقل عمومی وجود ندارد، با این همه می‌توانید در ابتدا با یک قطار و اتوبوس فرودگاه به مرکز شهر تفلیس بروید و بعد با یک مینی بوس (محلی به عنوان مارشتوتکا شناخته می‌شود) به گودائوری بروید. این اتوبوس‌ها از یک ایستگاه اتوبوس شلوغ در Didube، که نزدیک ایستگاه قطار مترو به همین نام است، حرکت می‌کنند. علائم و نشانه‌های موجود در تابلو اتوبوس‌ها به زبان گرجی است بنابراین باید حتما از مردم پرس و جو کنید تا گم نشوید.

محل اقامت گودائوری

گوداوری در زمینه محل اقامت هیچ کمبودی در انتخاب و در دسترس بودن ندارد. اخیرا رونق ساخت و ساز و توسعه باعث شده است که بوتیک هتل‌های جدید، هتل‌های لوکس گودائوری و مجتمع‌های آپارتمانی با امکانات اسکی به این پیست اسکی اضافه شوند. بسیاری از آن‌ها با قیمت عالی برای اجاره در دسترس هستند که می‌توانید در هر کدام که خواستید اقامت داشته باشید. در پایین تپه در قسمت اصلی پیست اسکی، هتل‌های بیشتری با چشم انداز زیبا و برفی در دسترس وجود دارند. بسیاری از این هتل‌های جدید با هزینه بسیار زیاد ارائه می‌شوند و دارای امکانات لوکسی هستند، البته همه آن مبالغ باز هم بسیار کم‌تر از هزینه‌هایی است که یک سفر زمستانی به اروپای غربی برای شما می‌تراشد.

 

اقامت زمستانی در Marco Polo Hotel Gudauri

۱۵ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 تیر 1400)

نظرات کاربران