چگونه کریسمس را در مالزی جشن بگیریم؟

جاذبه‌های گردشگری مالزی
چگونه کریسمس را در مالزی جشن بگیریم؟

کریسمس را می‌توان بزرگ‌ترین جشن سراسری در کل دنیا دانست که فارغ از هر نژاد و ملیتی تمام مردم در آن شرکت می‌کنند. حتی کشورهایی مثل جنوب شرق آسیا که جشن سال نوی خودشان را دارند به خاطر پیروی از تقویم میلادی کریسمس و جشن سال نوی میلادی را برگزار می‌کنند. مالزی با داشتن ملیتی چندگانه و مهاجر مقصد فوق‌العاده‌ای برای شرکت در جشن کریسمس است. شما می‌توانید در تور مالزی، کریسمسی از نوع شرقی را تجربه کنید که هر دو گروه مسافران کنجکاو و مردم بومی این کشور را به شکلی زیبا و صلح‌آمیز کنار هم گرد می‌آورد. در اینجا شما را برای گردشی کریسمسی در مالزی هدایت می‌کنیم.

 

جشن کریسمس در مالزی چگونه است؟

مردم محلی و مهاجران در ایام کریسمس حال و هوای بسیار شادی دارند و از کارهایی همچون خرید خوراکی‌های خوشمزه، خرید هدایا و دیگر جاذبه‌های این مدت لذت می‌برند. همانطور که می‌دانید مالزی کشوری گرمسیری است بنابراین خبری از کریسمسی برفی نیست، اما سال نوی میلادی را با شور و حرارت بالایی برگزار می‌کند.

 

آشنایی با ۹ جشن ملی مالزی

گردهمایی در کلیساها

شما می‌توانید با حضور در کلیساهای زیبای مالزی شب یا صبح کریسمس را را در کنار مردم محلی تجربه کنید مخصوصا اینکه کلیساهای مختلف برنامه‌های مخصوص به خود مانند عبادت و نیایش را برگزار می‌کنند. تماشای سرودهای مذهبی، دعاها، موسیقی زنده، آوازهای کریسمسی و به دنبال آن نمایش‌هایی با الهام از داستان‌ها و تجارب واقعی برگزار می‌کنند که برای گردشگران می‌تواند بسیار جذاب و لذتبخش باشد. این مراسم با سرو غذاهای لذیذ مخصوص کریسمس به پایان می‌رسد.

خوراکی‌های مخصوص کریسمس

کریسمس شگفت‌انگیزترین و عالی‌ترین زمان برای امتحان غذاهای لذیذ در مالزی است. مردم مالزی معمولا در این ایام به سراغ وعده‌های تقریبا ساده اما جذابی از خوراکی‌های متنوع کریسمس نظیر گوشت کبابی (بوقلمون، مرغ یا گوشت بره)، پوره سیب‌زمینی، سالاد، سبزیجات بخارپز متنوع، دسر و نوشیدنی می‌روند. آن‌ها همچنین غذاهای مالزیایی معروف مانند کاری و ساتای satay (گوشت سوخاری کبابی روی ذغال) را نیز به خوراکی‌های این ایام اضافه می‌کنند. کیک و پای میوه‌ای (مخلوط میوه های خشک و ادویه جات و آجیل آغشته به براندی (brandy) از محبوب‌ترین دسرهای ایام کریسمس در مالزی هستند.

 

فستیوال قهوه و دسر پنانگ در سال 2019

عکاسی از تزئینات کریسمس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید مالزی در ایام کریسمس با لامپ‌های درخشان، توپ‌ها و ستاره‌های براق تزئین می‌شوند. بزرگ‌ترین درخت‌های کریسمس در این مراکز نصب شده و اطراف آن‌ها با تزئیناتی منحصر بفرد و با لوازمی همچون خانه‌ها و سربازان چوبی، گوی‌های برفی و اسباب‌بازی احاطه می‌شود. شما به هنگام ورود به یک مرکز خرید خود را درون یک سرزمین عجایب کریسمسی احساس می‌کنید. در واقع شما در مراکز خرید مالزی می‌توانید یک خرید لذت‌بخش انجام دهید و از طراحی کریسمس آنان با پس زمینه تابستانی عکس بگیرید و درختان رنگارنگ کریسمس را تماشا کنید. در برنامه‌های اجرای زنده شرکت کنید به سبک کریسمس، یک وعده غذای جانانه میل نمایید. جشن سال نو در مالزی شبیه به جشن‌های اروپایی و آمریکایی است، اما مزیتش این است که می‌توانید بدون نگرانی از سرما در شهر گشت و گذار کنید و آتش بازی‌های زیبایی را تماشا به تماشا بنشینید.

 

خرید هدایا از بازارهای کریسمس

شما می‌توانید برای دوستان و خانواده خود هدایایی از بازارهای کریسمسی که در تمامی نقاط مالزی وجود دارند چیزهای زیبایی بخرید. فروشندگان و صنعت‌گران در این بازارها مشغول به فروش محصولات خود، از لباس و کارت‌های هدیه گرفته تا شمع‌های معطر و عروسک‌های کوچک، هستند. بین غرفه‌های این بازارها قدم زده و با زیبایی‌ها و تزئینات آن‌ها شگفت‌زده شوید. به‌علاوه می‌توانید از خوراکی‌های لذیذ این بازارها نیز لذت ببرید.

 

۷ فستیوال تابستانه‌ی پنانگ مروارید شرق آسیا

تماشای اجراهای زنده ایام کریسمس

گروه‌های سرود، موسیقی زنده و اجراکننده‌ها در این ایام به روی صحنه آمده و بر شور و هیجان فضا می‌افزایند. ممکن است برخی از اجراکننده‌ها شما را برای پیوستن به این سرگرمی و شادی به روی صحنه دعوت کنند. شما می‌توانید هنگام تماشای نمایش‌های کریسمسی برقصید و آواز بخوانید.

اسکیت روی یخ

همچنین شما می‌توانید سری به سرزمین عجایب زمستانی هم بزنید کفش‌های پاتیناژ خود را به پا کرده و بر روی پیست‌های یخی سرپوشیده در مالزی به راحتی سُر بخورید. اسکیت روی یخ یکی از محبوب‌ترین تفریحات در مالزی به شمار می‌آید.

جزایر گرمسیری

از سفر کریسمسی‌تان با رفتن به جزایر زیبای مالزی با سواحل ماسه‌ای و آب‌های آرام دریا لذت ببرید و از شلوغی شهر فرار کرده و به سراغ غواصی و جنگل پیمایی که از مراکز زیبا و توریستی مالزی هستند، بروید. استراحتگاه‌های موجود در این جزایر نیز تجربه‌ای فوق‌العاده و متفاوت از کریسمس را به میهمانان هدیه کرده و با خوراکی‌های لذیذ و اجراهای زنده به استقبال گردشگران می‌آیند.

 

آشنایی با معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور

۳۰ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران