راهنمای اجاره‌ی ماشین در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
راهنمای اجاره‌ی ماشین در گرجستان

جاده‌هایی اغلب خوب، قیمت پایین ماشین‌های اجاره‌ای و زیبایی‌های بسیاری که در اطراف تفلیس و جاهای دورتر از پایتخت وجود دارد، سفر جاده‌ای در گرجستان را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگران در این کشور بدل کرده است. به همین دلیل پیش از تور گرجستان، بد نیست درباره اجاره‌ی ماشین در این کشور و همچنین شرایط سفرهای جاده‌ای بدانید.

 

چرا باید در گرجستان ماشین اجاره کنید

اگر می‌خواهید طبیعت زیبای گرجستان ببینید، حتما باید از تفلیس خارج شده و به جاده بزنید. البته برای این کار تورهای مختلف گردشی از پایتخت به نقاط متنوعی از این کشور زیبا برگزار می‌شود، اما این امکان برای شما وجود دارد که با ماشین اجاره‌ای خود به دیدن این نقاط رفته و از جاده‌های جذاب کشور نیز بیشترین بهره را ببرید. همچنین می‌توانید در طول مسیر، از دیگر جاذبه‌های گردشگری راه خود نیز لذت برده و انعطاف‌پذیری بیشتری در برنامه‌های خود ایجاد کنید.

نوشته‌ی پیش رو، تجربه سفر جاده‌ای به نقاط مختلفی از این کشور است که امیدواریم در تور گرجستان به کار شما نیز بیاید.

قبل از این که ماشین را اجاره کنید

شرکت‌های زیادی در گرجستان هستند که می‌توانید برای اجاره‌ی ماشین به آن‌ها مراجعه کنید. این شرکت‌ها هم به صورت فیزیکی در میادین مهم، در فرودگاه و حتی در مراکز خرید دیده می‌شوند. اما قبل از این که مستقیم برای اجاره‌ی ماشین از این شرکت‌ها بروید، بهتر است، بعضی نکات را در نظر بگیرید.

  • قبل از هر چیز، قیمت انواع ماشین‌ها را هم روی اینترنت و هم از شرکت‌های مختلف بگیرید تا آن چیزی که از نظر قیمت و چیزهایی که مدنظر دارید، کامالا مطابق با نیاز شما باشد پیدا کنید.
  • به هیچ وجه بدون گرفتن یک بیمه مناسب، ماشین را اجاره نکنید. تصادفات کوچک در خود تفلیس بسیار پیش می‌آید و بدون بیمه، برای یک خراش کوچک باید مبلغ زیادی بپردازید
  • حتما نسخه پرینت شده بیمه را به خوبی مطالعه کنید، چون بعضا بندهایی در آن‌ها وجود دارد که ممکن است در صورت بروز خسارات برای شما مشکل ساز شود
  • اجاره‌ی ماشین برای جمع‌های بیشتر از سه نفر، واقعا در سفر به گرجستان به صرفه است و بعضا از هزینه‌ای که بابت حمل و نقل عمومی باید بپردازید، کم‌تر خواهد بود. البته برای کسانی که می‌خواهند به خارج از تفلیس هم بروند.

 

معرفی جاده نظامی گرجستان

نکاتی برای رانندگی در جاده‌های گرجستان

  • خیلی پیش می‌آید در جاده‌هایی که مثلا محدودیت سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت است، ماشین‌ها با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در حرکت باشند، پس مراقب دیگر راننده‌ها باشید
  • اگر در زمستان به گرجستان سفر کرده‌اید، ماشین‌های شاسی بلند و بزرگ اجاره کنید. شاید قیمت بیشتری برای آن‌ها می‌دهید، اما با آن‌ها به جاهای جذابی از کشور می‌توانید بروید.
  • بهتر است در طول شب در بزرگراه‌ها رانندگی نکنید. خیلی از کامیون‌ها در جاده‌ها به قوانین پایبند نیستند و بد رانندگی می‌کنند. همچنین شما نیز جاده‌ها را به خوبی نمی‌شناسید، پس بهتر است در طول روز رانندگی کنید.
  • پمپ بنزین‌های کوچک هر ۵ کیلومتر و پمپ بنزین‌های بزرگ هر ۱۰ کیلومتر در جاده هستند.
  • حتما نقشه گوگل را روی موبایل خود داشته و یک سیم کارت اعتباری گرجستان با اینترنت تهیه کنید.
  • قبل از شروع سفر جاده‌ای، آب و هوا را چک کنید.

 

بازدید از زیباترین قلعه‌های گرجستان

آیا باید به سفر جاده‌ای در گرجستان بروید؟

اولین چیزی که شاید به ذهن خیلی‌ها بیاید این است: چه ویژگی‌هایی هستند که ما را برای وارد شدن به جاده‌های گرجستان ترغیب کنند؟ حقیقت این است که مهم نیست شما کجا را در تور گرجستان انتخاب کرده‌اید. به هر جاده‌ای که در این کشور سفر کنید، همیشه محلی استثنایی برای دیدن پیدا می‌کنید. از صومعه‌ای قرون وسطایی یا طبیعتی زیبا، این کشور محل‌های دیدنی فراوانی دارد.

خیلی از این محل‌ها، در نزدیکی تفلیس یا باتومی نیستند و برای دیدن آن‌ها باید به جاهای دوردست بروید. برای مثال واردیزا یکی از جاهایی است که بازدید از آن را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک کلیسای زیب متعلق به قرن ۱۲ میلادی که در منطقه‌ای بسیار جذاب واقع شده است.

بازدید از مستیا در گرجستان، سواحل زیبای دریای سیاه، مناطق کوهستانی جذاب و خیلی چیزهای دیگر است که شما با استفاده از ماشین‌های اجاره‌ای می‌توانید به صورت جمعی به آن‌جاها بروید و در طول راه از روی نقشه‌ی گوگل، در نقاط مختلف به جاده‌های فرعی بروید و از جاذبه‌های گردشگری دیگر این کشور نیز بازدید کنید.

 

جاذبه‌های دیدنی شهرهای گرجستان

۳۰ آذر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 15 تیر 1400)

نظرات کاربران