ویزای گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
ویزای گرجستان

گرجستان، زمانی مقصد مخفی کوله‌گردها بود اما حالا کشوری محبوب در میان گردشگران تبدیل شده است. گرجستان در منطقه قفقاز قرار گرفته و کشوری آسیایی-اروپایی محسوب می‌شود که به خاطر جاذبه‌های تاریخی، مقاصد ساحلی در کرانه‌ی دریای سیاه و کلیساهای متعددش معروف است. خوشبختانه در حال حاضر، نیازی به دریافت ویزای گرجستان برای سفر به این کشور ندارید، با این حال بد نیست در ادامه مطلبی که امروز برایتان گرد آورده‌ایم را مطالعه کنید تا جزییات کاملی درباره شرایط و مدارک مورد نیاز برای سفر به این کشور را برایتان ذکر کنیم.

 

گرجستان را بهتر بشناسیم

گرجستان کشوری بسیار زیباست که در هر گوشه‌‌اش، جذابیتی منحصر به فردی را برای گردشگران مهیا کرده است. شما در هر فصلی از سال می‌توانید به تور گرجستان بروید و از جاذبه‌های این کشور لذت ببرید. بهار گرجستان با آب و هوایی فوق‌العاده عالی انتظار شما را می‌کشد، تابستان‌ها در سواحل باتومی، به آبتنی و تفریحات آبی می‌پردازید، پاییز را به گشت و گذار در مناطق کوهستانی و در میان آثار باستانی خواهید گذراند و برای انجام تفریحات زمستانی، در این فصل به سراغ پیست‌های برفی گرجستان می‌روید.

گرجستان به واسطه نزدیکی به ایران، هزینه‌های پایین در خود این کشور و همچنین نیاز نبودن به دریافت ویزای گرجستان، مقصدی ارزان نیز برای سفر محسوب می‌شود و این موضوع در کنار جاذبه‌هایی که از آن‌ها یاد کردیم و امنیت بالایی که این کشور جاری‌ست، باعث شده تا گرجستان مقصدی ایده‌آل برای گذراندن تعطیلاتی لذت بخش به شمار برود. مردم این کشور به زبان گرجی صحبت می‌کنند اما خوشبختانه در شهرهایی همچون تفلیس و باتومی و در مکان‌های توریستی، بسیاری انگلیسی بلد هستند و از طرفی بخش زیادی از مردم این کشور، به روسی نیز مسلطند.

 

عکس : wanderera.com

 

آخرین شرایط ویزای گرجستان برای ایرانیان

روش‌های مختلفی برای اخذ ویزای گرجستان وجود دارد، اما اگر می‌خواهید به تور تفلیس بروید یا سفر به دیگر شهرهای مختلف این کشور را تجربه کنید، اصلا نگران نباشید چون با توجه به قانون لغو ویزا بین ایران و گرجستان، شما تنها با در دست داشتن پاسپورت خود، می‌توانید به گرجستان سفر کرده و حداکثر تا ۴۵ روز را در این کشور باشید. با این تفاصیل، نه تنها برای تور گرجستان و سفرهای کوتاه به مشکل نخواهید خورد، بلکه آن‌هایی که اهل کوله گردی هستند و می‌خواهند از شهرهای مختلف گرجستان در طول سفر خود بازدید کنند نیز، زمان کافی برای این کار خواهند داشت. در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید، بیش از این مدت در گرجستان باشید، حتما باید ویزای این کشور را تهیه کنید که در حال حاضر به صورت الکترونیک صادر می‌شود.

با این اوصاف، شما برای شرکت در تور گرجستان، تنها به پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، مدارک مربوط به رزرو اقامتگاه، بلیط رفت و برگشت و بیمه مسافرتی احتیاج خواهید داشت که تنها بخش پاسپورت به عهده شماست و مجموعه مقتدرسیر تابان، باقی موارد را برای شما انجام خواهد داد. در کنار خدمات گسترده‌ی تورهای گرجستان به مقاصد مختلف این کشور، بیمه مسافرتی معتبر نیز برای مسافران ارائه می‌شود. در نهایت، تنها با پرداخت عوارض خروج از کشور، می‌توانید سوار هواپیما شده و ماجراجویی خود در گرجستان را آغاز کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری اطراف باتومی

عکس: gettyimages.co.uk

 

انواع ویزای گرجستان

اگر سفر شما بیش از ۴۵ روز به طول خواهد کشید، باید برای یکی از انواع ویزای گرجستان اقدام نمایید. در حال حاضر ۴ نوع ویزا از طرف دولت گرجستان ارائه می‌شود که شامل ویزای مخصوص سیاستمداران و دیپلمات‌ها، ویزای کارکنان دولت‌های خارجی، ویزای کوتاه مدت برای گردشگری و ویزای اقامت بلند مدت است که شامل ویزای تحصیلی، کار، سرمایه گذاری و چیزهایی از این دست می‌شود. 

 

جدیدترین جاذبه‌ها و اقامتگاه‌ها در گرجستان

‌عکس: georgia.travel

 

بهترین مقاصد توریستی گرجستان

از نیاز نداشتن به ویزای گرجستان و ویژگی‌ها و مدارک مورد نیاز برای سفر به گرجستان گفتیم، بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم به بهترین مقاصد گردشگری این کشور که مورد استقبال توریست‌ها از سراسر جهان هستند:

  • تفلیس

تور تفلیس با اختلاف، محبوب‌ترین مقصد گردشگری در گرجستان است. پایتخت این کشور که به واسطه‌ی داشتن جاذبه‌های تاریخی متعدد، مراکز فرهنگی و همچنین پاساژ‌های مختلف، گردشگران زیادی را هر ساله به خود می‌بیند. از جاذبه‌های دیدنی تفلیس می‌تون به بافت قدیمی این شهر، سازه‌های مدرنی همچون پل طبیعت و منظره‌ی کوهستانی قفقاز اشاره کرد و اگر قصد تفریح و گشت و گذار در گرجستان را داشته باشید، می‌توانید از خود تفلیس، به تورهای متنوع یک روزه که از این شهر برگزار می‌شود، بروید.

  • باتومی

اگر قصد سفر تابستانی به گرجستان را دارید، بهتر است تور باتومی را انتخاب نمایید. شهری زیبا در کرانه‌ی دریای سیاه که با سواحل متعدد خود و مراکز تفریحی متعددی که دارد، میزبانی عالی برای تعطیلات تابستانی شما خواهد بود. این مقصد خانوادگی شرایط آب و هوایی نیمه گرم‌سیری دارد، با این حال تنها در روزهای تابستان است که امکان شنا و آّتنی در آب‌های آن‌جا برای شما فراهم خواهد بود. در کنار سواحل ماسه‌ای و بلوارهایی که در کنار دریا ساخته شده‌اند، چندین سازه‌ی مدرن همچون مجسمه عشق، به زیبایی‌های شهری باتومی افزوده‌اند و البته همچون دیگر شهرهای گرجستان، کلیساهای زیبایی نیز برای بازدید پیدا خواهید کرد. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ تله کابین آرگو نیز رفته و از ارتفاع، به منظره‌ی دریای سیاه و شهر زیبای باتومی، نگاه بندازید.

  • کوتایسی

در کنار دو شهر یاد شده، کوتایسی را نیز باید یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در گرجستان به حساب آورد. شهری که در نزدیکی دره‌ی مارتویلی ساخته شده و رودخانه‌ای زیبا، آن را به دو بخش تبدیل کرده است. کوتایسی در فاصله‌ی ۳ ساعته از تفلیس قرار دارد و شما می‌توانید، در طول تور تفلیس نیز به دیدن این شهر بروید. جاذبه‌های طبیعی، کلیساهای تاریخی، مراکز اسپا و سلامتی که از آب چشمه‌ تغذیه می‌شوند و کافه‌های دنج و کوچک شهری، از جمله جاذبه‌های کوتایسی به شمار می‌روند. به طور کلی، نیاز نبودن به ویزای گرجستان، دست شما را باز می‌گذارد تا وقت کافی برای دیدن شهرهای مختلف از جمله کوتایسی بگذارید و جاذبه‌‌های این کشور را به بهترین شکل مرور کنید.

عکس: expedia.com

 

نکاتی که پیش از سفر به گرجستان باید بدانید

  • ایرانیان نیازی به ویزای گرجستان برای سفر به این کشور ندارند و از طرفی، گرجی‌ها با امکان سفر بدون ویزا به بیش از ۹۰ کشور جهان، دارای یکی از بهترین پاسپورت‌ها هستند
  • واحد پولی گرجستان لاری بوده که با کد اختصاری GEL شناخته می‌شود. در حال حاضر (مرداد ماه ۱۴۰۲) هر ۵ لاری، ۱.۹۳ دلار ارزش‌گذاری می‌شود.
  • شما می‌توانید از طریق شرکت‌هایی همچون Magti یا Beeline اقدام به خرید سیم‌کارت‌های اعتباری با قیمت ارزان کرده و از اینترنت همراه در این کشور استفاده نمایید.
  • وضعیت حمل و نقل عمومی در تفلیس بسیار خوب بوده و این شهر داریا مسیرهای اتوبوس‌رانی و مترو است اما در بیشتر جاهای گرجستان، عموما مجبور به استفاده از تاکسی هستید.
  • غذاهای گرجی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور به شمار می‌روند و پیشنهاد می‌کنیم، حتما در طول تور گرجستان، به سراغ این غذاها بروید.

 

بهترین فصل برای سفر به گرجستان

عکس: redd.it

 

تور گرجستان را همراه مقتدرسیر تابان تجربه کنید

ما در مقتدرسیر تابان، با سابقه‌ای طولانی در برگزار تورهای گردشگری به مقاصد مختلف در قفقاز، در طول سال تورهای متنوعی را به مقاصد مختلف گرجستان برگزار می‌کنیم. این تورها با بهترین قیمت‌های مختلف و خدمات عالی ارائه شده و سفر را برای شما راحت خواهد کرد. با توجه به این که برای این سفر، نیازی به ویزای گرجستان ندارید و باقی مدارک نیز از طرف مقتدرسیر تابان مهیا می‌شود، شما تمام تمرکز خود را بر روی لذت بردن از این سفر خواهید گذاشت. با این حال، اگر باز هم سوالی در مورد تور گرجستان و شرایط سفر داشتید، می‌توانید به شماره‌های مجموعه که در زیر سایت درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما در جریان جزییات سفر بگذارند.

عکس: eatchillwander.com

۲۹ آذر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 14 شهریور 1402)

نظرات کاربران