آشنایی با ۷ برکه‌ی رویایی در گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
آشنایی با ۷ برکه‌ی رویایی در گوا

گوا مقصدی ساحلی در هند بوده که به سواحل دیدنی و جشن‌های بی‌پایان خود معروف است. استانی مملو از زیبایی‌های فراوان که گاهی باید از سواحل دور شوید تا به تمامی ابعاد زیادیی این منطقه از هند پی ببرید.

یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی که در تور گوا می‌توانید مشاهده کنید، برکه‌های فوق‌العاده‌ای است که در این ناحیه وجود دارند. برکه‌هایی که خیلی از مناطق شهری دور نیستند و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها بازدید نمایید.

 

برکه کارامبولیم (Carambolim)

اگر به تماشای پرندگان علاقه دارید، حتما باید سری به این برکه‌ی زیبا بزنید که جز طبیعت زیبای گوا در هند است. جایی در شمال گوا که در واقع نه به صورت طبیعی بلکه به صورت مصنوعی پدید آمده و حالا پرندگان زیادی از نژادهای مختلف در آن سکونت می‌کنند و یا به صورت دوره‌ای به آن‌جا می‌آیند. درختان اطراف این برکه و نیلوفرهای آبی درون آن، در کنار هم تصویری بسیار دیدنی از کارامبولیم در ذهن شما به ثبت خواهند رساند و شما می‌توانید ساعت‌ها در اطراف برکه گردش کرده و روزی درخشان را در سفر خود به ثبت برسانید.

برکه مایم (Mayem)

این مکان حدودا ۲۴ کیلومتر از پاناجی فاصله داشته و یکی از زیباترین مناظر طبیعی در استان را شکل می‌دهد که البته متاسفانه در روزهایی که گردشگران زیادی به گوا می‌آیند، مملو از جمعیت می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم بین ماه‌های اکتبر تا مارس به این مکان بروید که هم آب و هوای خوبی منطقه دارد و هم این که از ازدهام جمعیت کمی کاسته شده است. بعد از بازدید از برکه نیز، بهتر است کمی دورتر هم بروید تا از قلعه Corjum و معبد Rudreshwar و همچنین آبشار Arvalem نیز دیدن نمایید که در همان نزدیکی‌ها واقع شده است.

 

بهترین بوتیک هتل‌های گوا

برکه نتاراوالی (Netravali)

این برکه‌ی زیبا را محلی‌ها با نام "برکه حبابی" صدا می‌زنند و دلیلش هم حباب‌هایی است که از زیر برکه به سطح می‌رسد. اما یک نکته‌ی جالب در مورد این برکه کوچک وجود دارد و آن هم این است که اگر در کنار برکه محکم دست‌های خود را به هم بکوبید، از زیر برکه حباب به بال می‌آید! بهترین زمان برای بازدید از این برکه و دهکده کوچک گون (Goan) بین ماه‌های اکتبر تا مارس است. همچنین در همان نزدیکی، حتما از معبد Gopinath و آبشار‌های Savari و Mainapi نیز بازدید کنید.

برکه آمبولور (Ambulor)

به خاطر جایی که این برکه واقع شده، خیلی‌ها آن را با نام ورنا نیز می‌شناسند. یکی دیگر از نقاط عالی نزدیک پاناجی برای علاقه‌مندان به تماشای پرندگان. این محل که یک پهنه‌ی آب شیرین محسوب می‌شود، هم تنوع بسیار خوبی در پرندگان محلی دارد و هم این که پرندگان متنوعی هر ساله به این مکان کوچ می‌کنند. این مکان زیبا و بزرگ، جایی عالی برای پیک نیک، استراحت و آرامش پیدا کردن است و همچنین این امکان را نیز خواهید داشت ا با سواری بر روی قایق‌های پدالی، کمی در آب‌های این برکه، به گردش نیز بپردازید.

 

تفریحی جذاب در بهترین سواحل گوا

برکه آرامبول (Arambol)

یکی دیگر از برکه‌های بسیار زیبای گوا که البته این محل نیز نام دیگری در میان محلی‌ها دارد و آن‌ها برکه را واگکولام صدا می‌زنند. برکه آرامبول با این که فاصله‌ی چندانی از دریای عرب ندارد و به همین خاطر گاهی در زمان طوفان‌ها، آب شیرین آن با آب شور دریا ادغام می‌شود. منبع اصلی آب این برکه چشمه‌های آب گرم هستند و به همین دلیل شنا کردن در آن، به همه پیشنهاد می‌شود. اما مهم‌ترین چیزی که به جذابیت این محل اضافه کرده، جنگل و محیط سرسبز اطراف برکه است. چیزی که باعث می‌شود، در گرم‌ترین روزها نیز رفتن به برکه آرامبول، یک حس عالی به شما بدهد.

برکه سارزولا (Sarzora)

این برکه یکی از بهترین جاها در گوا برای عکاسی به حساب می‌آید. البته این محل کمی از مرکز گوا دور بوده و حدودا یک ساعتی باید با تاکسی بروید تا به آن‌جا برسید. اما زیبایی برکه سارزولا، جنگل اطراف و سازه‌های قدیمی که در آن حوالی می‌بنید، بدون شک ارزش مسیری که به این محل طی می‌کنید را دارد.

 

بهترین گردش‌های روزانه اطراف گوا

برکه باتیم (Batim)

این برکه در کنار دهکده‌ای به همین نام قرار دارد و از دیگر برکه‌های نزدیک گواست که مملو از انواع پرندگان بوده و با محیطی سرسبز، بهترین جا برای یک پیک نیک خانوادگی، به دور از همهمه و شلوغی گواست. برای رفتن به باتیم چیزی حدود ۲۰ دقیقه مسیر را باید از مرکز شهر طی کنید و همین مسیر کوتاه باعث دسترسی راحت به برکه خواهد بود.

۲۲ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران