معرفی جرموک شهر آبگرم ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی جرموک شهر آبگرم ارمنستان

جرموک یکی از شهرهای معروف ارمنستان در بین توریست‌هاست که به خاطر آبگرم طبیعی‌اش شناخته شده است. این شهر که در استان وایوتز در جنوب ارمنستان واقع شده دارای زیبایی‌های طبیعی و آبگرم معروفی است که گردشگران بومی و کشورهای همسایه را به سمت خود می‌کشاند. به همین دلیل هم ارمنستان با تکیه بر خاصیت درمانی چشمه‌های آب منطقه، توریسم را با تمرکز بر سلامت در اینجا تقویت کرده است. جرموک از هر لحاظ زیباست و به همین دلیل مقصدی محبوب بین سیاست‌مداران و تزارها بوده است. در تور ارمنستان حتما از این شهر دیدن کنید.

 

درباره جرموک

این شهر که دارای چشمه‌های آب معدنی فراوانی است و در ارتفاع ۲۰۸۰ از سطح دریا واقع شده تنها ۱۷۰ کیلومتر از ایروان فاصله داشته و به راحتی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید این شهر زیبا را در احاطه با جنگل‌های سبز و کوه‌ها پیدا کنید و تعطیلات دنج و راحتی را تجربه کنید. یکی از موهبت‌هایی که سفر به جرموک دارد پیمودن مسیر ۳ ساعته ایروان به این شهر است که با زیبایی‌های طبیعی و پوششی از جنگل‌های سرسبز پر شده و طی کردن این مسیر را بسیار جذاب کرده است. پیدایش جرموک به قرن ۱۳ام میلادی نسبت داده شده و از این لحاظ نقطه‌ای تاریخی محسوب می‌شود و اگر واقعا تصمیم گرفتید و به آن سفر کردید می‌توانید شاهد چندین قلعه به جا مانده و ویرانه هم باشید.

 

خرید در بازارهای سنتی ارمنستان

با ورود روس‌ها به این شهر اوضاع اقتصادی و اجتماعی آن دستخوش تحولات گسترده‌ای شد. روس‌ها که از دیرباز با شرایط این منطقه آشنا بودند بسیاری از محققین خود را برای تحقیق و انجام آزمایش بر روی آب‌های معدنی به این شهر اعزام کردند و دیری نپایید که این تغییرات، تاثیرشان را نشان دادند. بعد از این که ارمنستان به عنوان بخشی از حکومت شوروی به حیات خود ادامه داد نیز توجهات بیشتری دریافت کرد. دولت مرکزی می‌خواست جرموک مقصدی برای استراحت و تجدید قوا باشد تا بتواند به کامل‌ترین شکل از آن بهره ببرد. البته گفتن ندارد که بعد از فروپاشی حکومت شوروی سابق همه چیز در کشورهای تحت سلطه برای چندین سال متوقف شد به طوری که گویا زمان ایستاده است. اما حالا جرموک در حال تجربه رونق دوباره است و تبدیل به مقصدی محبوب برای توریست‌های داخلی و خارجی شده است.

شرایط آب و هوایی جرموک

همانطور که بالاتر اشاره کردیم این شهر در ارتفاع ۲۰۸۰ متری از سطح دریا، و در میان کوه‌های ویووتزور و جنگل‌های زیبا قرار گرفته است. در واقع جرموک از شمال و جنوب به محاصره رشته کوه‌ها درآمده و ارتفاع آن‌ها بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ است. این کوه‌ها با دشت‌ها و چمنزارها پوشیده شده‌اند و مناظری فوق‌العاده دارند. این در حالی است که جنگل‌های اطراف از انواع درختان میوه تشکیل شده‌اند که شرایط زندگی را برای بسیاری از حیوانات بومی محیا کرده است. پس دور از ذهن نیست که بگوییم در این منطقه کوهستانی زمستان‌ها سرد و برفی بوده و تابستان‌ها نیز آنچنان گرم نمی‌شود و در بهترین حالت هم باز شب‌ها دمای هوا رو به خنکی می‌رود.

 

۸ مکان مهم برای بازدید در ارمنستان

اقتصاد و گردشگری در جرموک

با توجه به تمام چیزهایی که راجع به جرموک گفتیم اقتصاد این شهر در حال حاضر رابطه بسیار تنگاتنگی با گردشگری دارد. رونق گردشگری در این شهر کوچک باعث شده تا سرمایه‌گذاران به سمت آن کشیده شوند، رستوران‌ها و هتل‌های خوبی افتتاح شوند، مراکز درمان و شفای طبیعی در اطراف چشمه‌های آبگرم تاسیس شود و گردشگران زیادی به آن سفر کنند. همچنین به بهانه رفتن به اسپا و چشمه‌های آبگرم تورهای گردشی زیادی به مسیرهای کوهستانی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به طبیعت و پیاده‌روی را به سمت خود می‌کشاند. همچنین برخی از ویرانه‌های تاریخی، قلعه‌ها و همینطور صومعه گندوانک قرن ۱۰می نیز ارزش بازدید و درک بهتر تاریخ منطقه را دارند.

جاذبه‌های جرموک

جرموک پر از جاذبه‌های دیدنی طبیعی و تاریخی است. در سفر به این شهر شما می‌توانید در بهترین هتل‌های جرموک ارمنستان با امکانات عالی اقامت کنید و به چشمه‌های آب گرم بروید. از گالری مینرال واتر و کلیسای گندوانک دیدن کنید و برای روزی در کنار خانواده به آبشار جرموک بروید. به علاوه نمادهای جنگ قره‌باغ بی آذربایجان و ارمنستان، گالری آب معدنی طبیعی، پریستاو و همچنین تله‌کابین جذاب و دیدنی‌اش بخش از کارهایی است که می‌توانید در این شهر زیبای کوهستانی انجام دهید. به علاوه منظره رود آرپا و پل بزرگ و زیبای آن نیز چیزی نیست که بتوانید به سادگی از کنارش عبور کنید.

 

جذاب‌ترین هتل‌های کوهستانی در ارمنستان

جرموک شهری فوق‌العاده با تمامی امکانات و ویژگی‌هایی است که به آن نیاز خواهید داشت. اگر می‌خواهید سفری دنج داشته باشید و به استراحت و تجدید قوا بپردازید بی‌شک پیشنهاد ما به شما سفر به جرموک است.

۲۶ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران