معرفی شهر تساغکادزور در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی شهر تساغکادزور در ارمنستان

در ارمنستان چندین جای جذاب و دیدنی به غیر از ایروان وجود دارد که باید از آن‌ها بازدید کرد. اما به جرات می‌توان ادعا کرد هیچ کدام آن‌ها در زمستان به اندازه تساغکادزور فوق‌العاده نیستند. شاید هرگز اسم تساغکادزور را نشنیده باشید اما این شهر کوچک ارمنی کارهای مختلفی برای ارائه دارد و می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران تور ارمنستان باشد. در اینجا به معرفی کامل این شهر و فعالیت‌هایی که می‌توانید در آن انجام دهید می‌پردازیم.

 

کارهایی که می‌توانید در تساغکادزور انجام دهید

یکی از بهترین چیزها در مورد ارمنستان این است که طبیعت بسیار نزدیک به شهرهای اصلی، به ویژه پایتخت کشور یعنی ایروان واقع شده است. تنها در فاصله یک ساعتی از ایروان شما می‌توانید به این شهر فوق‌العاده بروید و در میان تنگه‌ها، کوه‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌ها گم شوید. همه این مکان‌ها فرصتی را برای مشاهده ماهیت، تاریخ و فرهنگ جادویی ارمنستان فراهم می‌کنند. تساغکادزور به خاطر داشتن چشمه‌های آبگرم شهرت گرفته و به عنوان سفری روزانه از ایروان در نظر گرفته می‌شود.

 

۸ ایده جذاب برای سفر ماه عسل به ارمنستان

درباره تساغکادزور

تساغکادزور که به ارمنی "تنگه گل" ترجمه می‌شود به حق نامی شایسته برای این شهر است. زیرا در طول بهار منطقه با گل‌های رنگارنگ و جنگل‌های سرسبز احاطه شده مناظری دیدنی و خیره‌کننده پدید می‌آورند. به علاوه کوه‌های اطراف تساغکادزور باعث شدند تا این شهر محیطی دنج و دلنشین داشته باشد. این شهر میزبان برخی از بهترین ریزورت‌های سلامتی در ارمنستان هم هست.

فعالیت‌های زمستانی در تساغکادزور

فعالیت‌های زمستانی در این شهر از مهم‌ترین بخش‌های درآمد و توسعه بوده و همه ساله در فصل زمستان صدها هزار گردشگر و محلی برای لذت بردن از این تفریحگاه آبگرم کوهستانی به این شهر سرازیر می‌شوند. اسکی تساغکادزور با داشتن امکانات لازم برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها شرایط تفریح و هیجان را برای همه فراهم می‌کند. اگر مبتدی هستید نگران نباشید اینجا می‌توانید می‌توانید آموزش‌های اولیه را بگیرید. همچنین امکان کرایه کردن تجهیزات اسکی و کوهنوردی برفی نیز وجود دارد. بنابراین با شجاعت تمام ماجراجویی‌تان را رقم بزنید.

 

۵ تفریح هیجان آور در سفر به ارمنستان

به ریزورت اسکی تساغکادزور بروید

در پیست اسکی تساغکادزور به دامنه‌ها بروید. این پیست که تقریبا در بالای کوه Tanegizon و در ارتفاع ۱۸۴۰ متری واقع شده، یکی از بهترین استراحتگاه‌های اسکی در ارمنستان و حتی در قفقاز است. از زمان اتحاد جماهیر شوروی، حتی امروز نیز مکانی محبوب برای گردشگران از صدها کشور بود. در قسمت استراحتگاه می‌توانید تعطیلات زمستانی کاملا ارمنستانی ترتیب دهید و از انجام فعالیت‌هایی همچون اسکی، اسنوبرد و سورتمه سواری لذت ببرید و یا اتومبیل برفی سوار شوید. این استراحتگاه حمل و نقل رایگان نیز دارد.

سوار بالابر پیست اسکی تساغکادزور شوید

خیلی بعید است کسی به این پیست بروید و سوار تله کابین آن نشود زیرا جاذبه اصلی این پیست همان سیستم بالابر آن است. صندلی‌های کابلی مجموعه تا ۵ ایستگاه بالا می‌رود و از استانداردهای بین المللی نیز برخوردار است. آخرین ایستگاه در کوه Tanegizon در ارتفاع ۲۸۱۹ متری واقع شده است. به علاوه اسکی کردن در دامنه‌های وسیع و کاملا مرتفع این کوه احساسی فراموش نشدنی برای شما به همراه خواهد داد. بالابر پیست اسکی برای بار اول در سال ۱۹۶۷ به مجموعه اضافه شد اما در طول سال‌ها مرتبا مورد به روز رسانی و مرمت واقع شده و در حال حاضر دارای استانداردهای بین‌المللی روز است. در بالای پیست اسکی منظره‌ای فوق‌العاده دیدنی از کوه آرارات وجود دارد که به تمامی زمان و هزینه‌ای کردید می‌ارزد.

 

زیباترین شهرهای ارمنستان

فعالیت‌های سرگرم کننده در تساغکادزور

سفر به تساغکادزور در تمام طول سال، مخصوصا در زمستان به یادماندنی و شیرین خواهد بود. شما می‌توانید در این شهر فعالیت‌های سرگرم کننده مختلفی انجام دهید. مثلا با زیپ لاین پرواز کنید، اسکی و اسنوبورد سواری کنید و یا ماشین‌های باگی را برانید، در پارک‌ها قدم بزنید و از طبیعت دل‌باز و هوای تمیز شهر لذت ببرید.

کجا غذا بخورید؟

تراس‌های تابستانی که نمایی فوق‌العاده از کوهستان ارائه می‌دهند از مزایای ویژه یک رستوران خوب برشمرده می‌شود. یکی از رستوران‌های خوب این شهر Craftsmen’s است که در تمام مدت سال باز بوده و فرصت‌هایی برای لذت بردن از یک روز زمستانی در کنار شومینه با یک لیوان نوشیدنی ارمنی یا یک روز تابستانی با کوکتل سرد در دست در تراس فراهم می‌کند. همچنین رستوران یاسمن و لاهماجو هاوس پیشنهادات برتر ما هستند.

 

یک روز دلپذیر در مشهورترین پارک‌های ملی ارمنستان

در کجا بمانید؟

در تساغکادزور انتخاب‌های گسترده‌ای از مهمانخانه‌ها گرفته تا مکان‌های مقرون به صرفه و استراحتگاه‌های مجلل و موارد دیگر وجود دارد که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. به خصوص اگر در تعطیلاتی زمستانی باشید و صبح‌تان را با منظره برفی آغاز کنید. بهترین پیشنهادات ما برای بودجه‌های مختلف Ararat Resort Tsaghkadzor (اقامتی لوکس)، Faria Boutique Hotel (میان رده) و Hostel Tsaghkadzor (ارزان قیمت) خواهد بود.

۲۱ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران