مراکز فرهنگی و هنری جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
مراکز فرهنگی و هنری جزیره کیش

جزیره کیش به عنوان پرگردشگرترین جزیره جنوبی ایران، پر از مراکز تفریحی، اقامتی، فرهنگی و هنری است. افراد مختلفی از سراسر جهان برای سفر با تور کیش برنامه‌ریزی می کنند و پس از گشت و گذار در داخل شهر، شروع به بازدید از موزه‌ها و مراکز فرهنگی شهر کرده و از انواع تفریحات جزیره لذت می‌برند. به رستوران‌ها و سواحل می‌روند تا از غذاهای دریایی جنوبی خوشمزه کشور نوش جان کرده و از مناظر سواحل خلیج فارس دیدن کنند. در این متن تعدادی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و هنری این شهر را معرفی می‌کنیم تا در صورتی که قصد بازدید یا شرکت در مراسم فرهنگی را دارید، با این مکان‌ها آشنا شوید.

یک سفر خوب به جزیره کیش این است که علاوه بر تفریح، با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر نیز آشنا شوید. در واقع مراکز فرهنگی هنری منطقه آزاد کیش طوری سازمان‌دهی شده‌اند که ساکنین تمام مناطق مسکونی کیش بتوانند از خدمات آنها بهرمند شوند و گردشگران خارجی نیز بتوانند از هر کدام از آنها بازدید کرده و از بخش‌های مختلف آن استفاده کنند. این فرهنگسراها شامل کتابخانه عمومی، کتابخانه کودک ونوجوان، کلاسهای آموزشی در زمینه‌های مختلف، نگارخانه‌ها می‌شود که تاکنون علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

 

فرهنگسرای سنایی کیش

یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی کیش، فرهنگسرای سنایی است. ممکن است شما برای تفریح به کیش بروید، مراکز خرید را بگردید، در رستوران‌های خوب، غذای دریایی بخورید و از تفریحات آبی در کیش لذت ببرید. در این میان، بازدید از یک فرهنگسرای زیبا، به شما کمک می‌کند تا علاوه بر تفریح و خوشگذرانی، با بخش فرهنگی این شهر نیز آشنا شوید. افرادی هستند که به دفعات و چند باره به جزیره کیش سفر می‌کنند. برای این تعداد از گردشگران مناسب است که به غیر از خرید و انجام یک سری کارهایی که ممکن است به مرور تکراری شود، به شرکت در برخی از دوره‌های آموزشی بپردازند و یا آرامشی را در کتابخانه این شهر به دست آورند. شاید هم دلتان بخواهد کتابی به امانت گرفته و در ساحل نشسته و از خواندن آن لذت ببرید.
گاهی جشنواره‌های مختلفی همراه با موسیقی در این فرهنگسرا برگزار شده و آثار هنری مختلفی در گالری‌های این مجموعه فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود. از نظر دسترسی نیز این فرهنگسرا در بهترین بخش شهر قرار گرفته است. در بخش شمال شرقی، در نزدیکی مجتمع آوای خلیج فارس کیش و سواحل شرقی و مراکز خرید، خیابان سنایی را می‌بینید که با طی کردن این خیابان به فرهنگسرای زیبای سنایی می‌رسید. علاقه‌مندان برای بازدید و یا شرکت در دوره‌های آموزشی این مجموعه می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر و ۵ تا ۸ عصر به فرهنگسرای سنایی مراجعه کنند.

 

۷ سوغاتی معروف جزیره‌ی کیش

خانه علم کیش

خانه علم، با به کارگیری شیوه‌هایی مدرن تلاش کرده است تا در جهت تحقق آرمان‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور گام بردارد. در این مجموعه به افراد آموزش داده می‌شود تا راه‌های پیچیده ارتباطی را بشناسد، با مفاهیم مقدماتی علوم و فنون آشنا شوند و از توانایی تفکر منطقی برخوردار باشند. این مجموعه با پرورش افراد در سنین مختلف کمک می‌کند تا با بازی و سرگرمی، با بسیاری از مفاهیم و موضوعات علمی آشنا شوند. خانه علم کیش در خیابان فردوسی، مقابل بازار پانیذ، ویلاهای مروارید واقع شده است.

مراکز هنری و فرهنگی دیگری از جمله خانه فرهنگ کیش، خانه موسیقی کیش، واقع در ویلاهای فردوس ۲ در نزدیکی ورودی ۶، تالار حافظ کیش به عنوان یکی از مهم‌ترین تالارهای جزیره کیش، تالار نخل کیش برای اجرای نمایش‌ها، سالن سینمای روباز صبا واقع در پارک ساحلی و در مجاورت با اسکله تفریحی کیش و کتابخانه دیداری و شنیداری کیش را می‌توان برای بازدید در این جزیره نام برد.

 

بهترین هتل‌های کیش

کلاس‌های آموزشی در مراکز هنری و فرهنگی جزیره کیش

در مراکز فرهنگی جزیره کیش، هر ماه در رشته‌های مختلفی از جمله سفالگری، خوشنویسی، رباتیک، فن بیان و گویندگی، مهارت‌های خواندن و نوشتن، عکاسی، زبان انگلیسی متناسب با گروه‌های مختلف سنی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود. همچنین در برخی از فرهنگسراها، مهارت‌هایی همچون میکس مدیا، کار دستی، شطرنج، بافت مو، خوشنویسی، بازیگری، شاهنامه‌خوانی، گریم سینما و تئاتر، طراحی و نقاشی، قالی بافی، ساخت فیلم کوتاه، فیلمنامه‌نویسی، آواز، آموزش موسیقی، عروسک سازی و مهارت‌های عمومی کامپیوتر نیز آموزش داده می‌شود.

۰۷ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران