آشنایی با رودخانه ماناوگات آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
آشنایی با رودخانه ماناوگات آنتالیا

تور آنتالیا به دلیل داشتن سواحل بسیار زیبای دریای مدیترانه هر ساله با استقبال سیل عظیمی از گردشگران همراه است. اما نکته مهمی که در این خصوص بهتر است گفته شود وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار متعدد و گوناگون در این شهر بزرگ و ساحلی ترکیه است. متاسفانه اغلب گردشگران از این جاذبه‌ها بی‌خبر بوده و بدون بازدید از آن‌ها به سفر خود خاتمه می‌دهند. یکی از این گزینه‌های جذاب که رفتن و بازدید از آن شدیدا توصیه می‌شود رودخانه ماناوگات آنتالیا است. با ما باشید تا با این مکان جذاب و دیدنی آشنا شوید.

 

رودخانه ماناوگات آنتالیا (Manavgat River Antalya)

اگر به زیبایی‌های طبیعی و مکان‌های خوش آب و هوا علاقه دارید رودخانه ماناوگات آنتالیا دقیقا همان چیزی است که در این سفر نباید از آن غافل شد. چرا که چشم انداز منحصر به فرد و زیبایی‌های اطراف آن، هر آنچه که از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا انتظار دارید را در یک قاب برای شما عرضه می‌کند. این رودخانه بهترین مکان برای انجام فعالیت‌هایی نظیر ماناوگات رافتینگ و سفر با کشتی است. رودخانه ماناوگات از کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از چشمه‌ها که اصلی‌ترین آن‌ها دامانلی نام دارد ایجاد شده است. بدون شک تمامی بازدیدکننده‌ها در نگاه اول شیفته ابهت و زیبایی این رودخانه فوق‌العاده خواهند شد.

امروزه با استقبال بسیاری از توریست‌ها رودخانه ماناوگات آنتالیا به یکی از مکان‌های توریستی این شهر تبدیل شده است. به طوری که علاوه بر فضای اطراف رودخانه روستایی به نام ماناوگات در فاصله ۴ متری از آن قرار گرفته که می‌توانید بعد از تفریح به سمت آن رفته و از زیبایی‌های این روستا نیز بهره‌مند شوید. در این روستا کافه‌هایی دنج و رستوران‌هایی با غذاهای باکیفیت وجود دارند که به محض احساس خستگی می‌توانید در آن‌ها استراحت کرده و شکم خود را سیر کنید.

 

گردش در شهر تاریخی آسپندوس آنتالیا

تاریخچه رودخانه ماناوگات آنتالیا

اهمیت رودخانه ماناوگات آنتالیا فقط به چند سال اخیر مربوط نیست. بلکه از سالیان پیش در بین بومیان و همچنین گردشگران بسیار شناخته شده بود. به طوری که در حالت تقریبی می‌توان گفت در ۱۵۰ سال قبل از میلاد مسیح از مسیر آن به عنوان راهی برای حمل و نقل استفاده می‌کردند. به خصوص اینکه به عنوان مسیری برای حمل بار بسیار اهمیت داشت. در آن سال‌ها اکثر وسیله‌های مورد نیاز مردم آنتالیا از مسیر همین رودخانه تامین میشد. برای همچنین ناگفته نماند که در ابتدا نام آن به رودخانه تیل و یا مالاس شهرت داشت و اصلی‌ترین علت محبوبیت آن وجود آب‌های گرم و منظره بسیار زیبا بود.

 

جذاب‌ترین ریزورت‌های ساحلی لوکس آنتالیا

زیبایی‌های اطراف رودخانه ماناوگات آنتالیا

زیبایی‌های طبیعی خود رودخانه ماناوگات آنتالیا به تنهایی دلیل خوبی برای جذب شدن به آن است. به طوری که هر چه قدر از سرسبزی و آب و هوای خوب آن بگوییم کم گفته‌ایم. البته به غیر از این موارد وجود غارها و باغات چای که در مسیر رفتن به رودخانه قرار دارند جذابیت خیلی بیشتری به آن داده‌اند. همچنین گردشگران می‌توانند از تفریحاتی نظیر کشتی‌سواری، قایق سواری، رفتینگ و ... در رودخانه ماناوگات استفاده کنند. شرایط انجام تمامی این تفریحات با رعایت نکات امنیتی فراهم است.

علاوه بر آن همه چیز به این موارد ختم نشده و در حوالی این رودخانه رستوران‌ها و کافه‌های متعددی قرار داده شده است تا توریست‌ها بتوانند در رفاه کامل به گردش و تفریحات خود بپردازند. شما می‌توانید این رستوران‌ها را در اطراف رودخانه و همچنین روستایی به نام ماناوگات در فاصله ۴ کیلومتر از آن پیدا کنید. از مزیت‌های خوردن غذا در آن‌ها می‌توان به سفارش و مزه کردن انواع غذاهای سنتی و خوشمزه آنتالیا اشاره کرد. همچنین کافه‌ها گزینه بسیار خوبی برای چند دقیقه استراحت و نوش جان کردن قهوه مخصوص ترکیه است.

مسیر دستیابی به رودخانه ماناگاوت آنتالیا

رودخانه ماناوگات از مرکز شهر آنتالیا فاصله‌ای در حدود ۷۶ کیلومتر دارد. به طور دقیق می‌توان گفت این مکان در دامنه‌های شرقی کوه‌های مرتفع توروس واقع شده‌اند و برای دستیابی به آن باید رانندگی در حدود کمتر از یک ساعت را در نظر بگیرید. خوشبختانه امروزه به دلیل تبدیل شدن آن به یک مکان توریستی راه‌های ارتباطی بسیاری تعبیه شده است. از جمله این موارد می‌توان به استفاده از اتوبوس‌‌های عمومی و کرایه تاکسی اشاره کرد. البته ناگفته نماند که گرفتن تاکسی از لحاظ هزینه بسیار زیاد بوده و روشی اقتصادی نیست. پس اگر به دنبال روشی ارزان هستید استفاده از اتوبوس‌ها مقرون به صرفه خواهد بود.

 

۸ ورزش آبی هیجان انگیز در آنتالیا

۲۳ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران