صومعه داویت گارجا (David Gareja)، گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
صومعه داویت گارجا (David Gareja)، گرجستان

مجموعه‌ی صومعه داویت گارجا در نزدیکی مرز آذربایجان و در یکی از زیباترین نقاط طبیعی گرجستان واقع شده است. اگر به تور تفلیس رفته‌اید، به راحتی می‌توانید در گردشی یک روزه از پایتخت، به سراغ این محل بروید.

این مکان تنها یک صومعه‌ی زیبای دیگر در گرجستان نیست، بلکه مجموعه‌ای دیدنی، از اماکن غاری، بنایی زیبا، نقاشی‌های غاری متعدد و منطقه‌ای زیباست که ترکیبی بی‌نهایت جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورد. با تمام این گفته‌ها، اگر شما هم در سفر با تور گرجستان، قصد رفتن به این مکان را دارید، در ادامه همراه ما باشید که اطلاعات کاملی از این سفر را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

 

داویت گارجا کجاست؟

این مجموعه در جنوب شرقی گرجستان در استان کاختی واقع شده و از تفلیس حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. تورهای گردشی متعددی این روزها از تفلیس به این مکان می‌روند که باعث می‌شوند، بازدید از داویت گارجا خیلی ساده‌تر از گذشته شود.

جاده‌ی منتهی به صومعه، آن‌قدرها که باید اوضاع خوبی ندارد، به همین دلیل کمی دست انداز را در مسیر حس خواهید کرد. بخشی از صومعه نیز با توجه به گستردگی مجموعه، در خاک آذربایجان واقع شده که بازدید از آن بخش‌ها نیز برایتان مهیا خواهد بود و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. اما پیشنهاد می‌کنیم، قبل از رفتن به داویت گارجا حتما مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید.

 

در تور عکاسی تفلیس عکس‌های زیبا بگیرید

تاریخچه‌ای کوتاه از صومعه داویت گارجا

داویت -یکی از ۱۳ راهبان آشوری که در آن زمان به گرجستان آمده بودند- در قرن ششم میلادی یکی از غارهای این بخش از گرجستان را برای زندگی آماده کرد و در نهایت در همان سال‌ها، اولین صومعه را نیز بر روی یکی از تپه‌ها احداث کرد. اگر چه بعدها دو صومعه دیگر نیز در کنار اولی ساخته شد، اما ساخت و سازهای اصلی به قرن ۱۹ بر می‌گردد که راهبان زیادی به این مجموعه فرستاده شده بودند.

دوره‌ی بعدی از گسترش مجموعه و ساخته شدن مکان‌های بیشتر در آن، به قرن‌های ۱۱ تا ۱۳ بر می‌گردد. در آن دوران این مکان از نظر تجاری نیز اهمیت ویژه‌ای برای رهبران مذهبی پیدا کرده بود. در این دوران صومعه‌های زیادی از جمله صومعه‌های غاری اودانبو که معروف‌ترین سازه‌ها در داویت گارجا به حساب می‌آید، در این مکان ساخته شد.

 

جذاب‌ترین خیابان‌های تفلیس

از قرن ۱۳ به بعد، درگیری‌های نظامی و حملاتی که به این مکان وارد شد، باعث شد تا دیگر به آن شکوه سابق برنگردد، اما این روزها مرمت بخش‌های مختلف و گردشگرانی که از آن‌جا بازدید می‌کنند، به رونقش اضافه کرده است.

چرا باید از مجموعه داویت گارجا دیدن کنید؟

این مکان از اهمیت مذهبی، تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار بوده و از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در گرجستان به حساب می‌آید. همچنین از منظر جاذبه‌ی طبیعی نیز، وجود جاهایی همچون کوهستان رنگین‌کمانی در این منطقه، باعث شده تا به این حساب نیز، گردشگران از داویت گارجا بازدید کنند.

 

خاص‌ترین و متفاوت‌ترین هتل‌های تفلیس

چه زمانی داویت گارجا دیدن نمایید؟

بهترین زمان برای بازدید از داویت گارجا، اواخر بهار و اوایل پاییز است. چرا؟ چون این منطقه درختان زیادی ندارد تا سایه‌ای برای شما فراهم کنند و به همین دلیل زمانی که روزها خیلی داغ نیست باید از این مکان دیدن نمایید. در دیگر زمان‌های سال نیز یا هوا خیلی گرم می‌شود یا سرد که بازدید از آن جا را سخت می‌کند.

چطور به داویت گارجا برویم؟

متاسفانه داویت گارجا دقیقا در میان ناکجاآباد واقع شده است و اگر قصد شخصی رفتن به این مکان را داشته باشید، از همین حالا باید رایتان را بزنیم چون این کار سخت و البته خطرناک است چون شما جاده و مسیرها را نمی‌شناسید و وسایل نقلیه عمومی نیز برای این کار وجود ندارد.

پس بهترین کار این خواهد بود که با تورهای مختلف تفلیس در این مکان شرکت کنید که یکی از بهترین‌های آن‌ها Gareji Line است که قیمت مناسب و خدمات دلخواهی دارد. این شرکت از ۱ آوریل تا ۳۱ اکتبر هر روزه یک گردش به این مقصد تهیه می‌بیند که از اول صبح آغاز شده و تا ساعت ۷-۸ غروب ادامه خواهد داشت.

 

غذاهای گرجی در بهترین رستورانهای تفلیس

زمان کافی برای بازدید از داویت گارجا چقدر خواهد بود؟

غیر از مسیر راه، چیزی حدود ۳ تا ۵ ساعت برای بازدید از این مکان لازم دارید. دیدن ابنیه مختلف این مجموعه و همچنین صومعه‌های غاری با جزییات جذاب و نقاشی‌هایی که در دل خود دارند، نیاز به صبر و تامل دارد. پس به هیچ وجه عجله نکنید و سعی کنید همه چیز را با دقت از نظر بگذرانید. خوشبختانه تورهای گردشگری، زمان کافی و همچنین یک راهنما برای این مهم در نظر می‌گیرند.

۰۷ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران