بهترین دسرهای تفلیس را کجا بخوریم؟

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین دسرهای تفلیس را کجا بخوریم؟

سفر با تور گرجستان شانس گشت و گذار در دشت‌های وسیع و زیبا و بازدید از نقاط تاریخی با پس زمینه‌های به یادماندنی است. در واقع بعد طبیعت و تاریخ این کشور آنقدر پر رنگ است که عموما مجالی برای مباحث دیگر نمی‌ماند. خوشبختانه فرهنگ غذایی آن این روزها به لطف پیشرفت گردشگری و ارتباطات رونق بیشتری گرفته اما اگر از مردم درباره دسرهای خوشمزه بپرسید کسی اطلاعات درستی ندارد. با این همه در سفر با تور تفلیس یکی از چیزهایی که حتما باید تجربه کنید خوردن بهترین دسرهای شهر است.

 

Museum Café

معمولا خوردن یک قهوه ساده در کافه‌ها به خاطر فضای زیبا و هنری آن‌ها هزینه بردار است، اما این کافه جذاب یکی از نقاط مقرون به صرفه‌ای است که می‌توانید در آن از خوردن نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه لذت ببرید بدون آن که هزینه زیادی از جیب‌تان برود. در واقع رنج غذاهای این کافه بین ۱ تا ۱ دلار است و جزو بهترین کافه‌های ارزان در تفلیس به شمار می رود. اما فضای آن شیک و مدرن و دلنشین بوده و ممکن است شما را فریب دهد و تصور کنید باید هزینه زیادی بپردازید. شما می‌توانید هر زمان از روز که خواستید برای تمامی وعده‌های صبحانه، برانچ، ناهار، شام، و حتی طیفی از نوشیدنی‌ها به این کافه بروید و در محیط لوکس آن پراز آرامش شوید. نکته حایز اهمیت دراینجا اینست که بشقاب‌ها بسیار زیبا و وسوسه‌انگیز سرو می‌شوند به طوری که بیشتر مهمانان عکس‌های جذابی از آن‌ها در اینستاگرام‌شان پست می‌کنند.

 

خاچاپوری ، غذای درجه یک و سنتی گرجی

آدرس: آدرس: Rustaveli ave., 7, Tbilisi 0108, Georgia

 

Marron Pastry

اگر از دیوانگان شیرینی‌ها هستید که اشتهای زیادی به شیرینی دارید و همیشه در حال امتحان کردن شیرینی‌های متنوع و جدید هستید، این شیرینی فروشی بهشت شماست. در اینجا شما می‌توانید به طیفی از شیرینی‌های خوشمزه گرجستان، اروپا، روسیه، و فرانسوی دسترسی داشته باشید. منوی شیرینی‌جات اینجا شامل انواع شیرینی‌های کره‌ای، خامه‌ای، کیک ردولوت، شیرینی خشک، انواع چیزکیک‌ها و رولت‌ها می‌شود که انواع سلیقه‌ها را راضی می‌کند.

آدرس: Miriam Mere, 88 | Didi Digomi, Tbilisi 0131, Georgia

 

ERTI KAVA Coffee Room

این یکی از بهترین کافه‌های تفلیس است که در فضایی جذاب و دلنواز دسرهای متنوع و خوشمزه‌ای را با ظاهری زیبا سرو می‌کند. سرهای خوشمزه‌ای که به زیبایی تزئین و سرو می‌شوند عموما سر از اینستاگرام مهمانان کافه در می‌آورند. شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها از جمله قهوه، چای، اسپرسو، لاته و نوشیدنی‌های خنک را در کنار کیک‌های خانگی، چیز کیک‌ها، و همچنین منوی مختصر اروپایی سفارش دهید و از خوردنشان لذت ببرید. اگر از اینستاگرامرهای خوش ذوق هستید که دوست دارید عکس‌های پر زرق و برقی از میز غذا منتشر کنید سری به پنکیک و سالاد میوه آن‌ها بزنید. شما می‌توانید برای صبحانه، ناهار، عصرانه،و انواع  نوشیدنی‌ها با دوستان خود به این کافه بروید.

 

تجربه‌ای خوشمزه از بهترین غذاهای گیاهی گرجستان

آدرس:  8 Mitropan Laghidze St, Tbilisi, Georgia

Luca Polare

برای افرادی که عاشق انواع بستنی‌ها، بستنی خامه‌ای و دسرهای لذیذ تفلیس هستند هرگز جایی بهتر از اینجا در تفلیس پیدا نخواهد شد. نکته جذاب و حایز اهمیت در اینجا اینست که لوکا پولار یک بستنی تمام عیار با فراورده‌های لبنی است اما حتی گیاه‌خوران هم می‌توانند از چند نمونه بستنی گیاهی سفارش دهند و لذت ببرند. البته این تمام چیزی نیست که درباره لوکا وجود دارد، شما در اینجا می‌توانید از منوی صبحانه و ناهار غذاها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای نیز نوش جان کنید و بعد برای حسن ختام از بستنی‌های بهشتی آن سفارش دهید. لوکا پولار دارای چند شعبه در تفلیس است که کیفیت همگی آن‌ها بالاست. قیمت منو نیز متوسط تا کمی گران است اما ارزشش را دارد.

آدرس: Leselidze st 34 Old city, Tbilisi 0105 Georgia

 

L'Eclair de Genie

این کافه که قرار است به معرفی بستنی و دسرهایش بپردازیم گزینه‌ای همه چیز تمام است که با منوی مفصل خود عملا مهمانان خود را سوپرایز می‌کند زیرا شما در این کافه پیتزا، گزینه‌های فست فود و ماهی را در کنار طیفی از دسرها و بستنی‌ها در دسترس دارید. از همه مهم‌تر این کافه قادر است تعدادی سرویس مختلف مثل لژ خانوادگی، سرویس تحویل درب منزل، فول بار و تعدادی امکان دیگر را همزمان ارائه دهد. شما با رفتن به این کافه رستوران می‌توانید در انواع غذاهای برتر گرجی و بین‌المللی غرق شده و هرچه که دوست دارید سفارش دهید و نوش جان کنید. این کافه رستوران برای صبحانه، ناهار، شام، عصرانه، و همچنین نوشیدنی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. شما به راحتی می‌توانید در اینجا از پول نقد و کارت استفاده کنید زیرا کارت‌های بانکی بین‌المللی نیز پذیرفته می‌شود.

 

۱۰ غذای خوشمزه گرجستان که طرفداران جهانی دارد

آدرس: Taktakishvili st. 12, Tbilisi 0179, Georgia

۱۲ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران