بهترین رستوران‌های محله اسکودار

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های محله اسکودار

استانبول شهری زیبا و تاریخی است که موقعیت جغرافیایی به شدت منحصر به فردی دارد که باعث شده تا در سراسر دنیا شناخته شده و محبوب گردد. استانبول از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده که با وجود این که هر دوی بخش‌های آن دیدنی و زیبا هستند، اما بخش اروپایی استانبول مدرن‌تر و محبوب‌تر است. با این همه دلیل نمی‌شود در تور استانبول از محلات برجسته آن مثل فنر، بالات و یا اسکودار دیدن نکنید. اسکودار یکی از محلات جذاب در امتداد بسفر است که می‌توانید در آن بگردید و در بهترین رستوران‌هایش از غذاهای عالی نوش جان کنید.

 

کافه و رستوران Rainbow

اگر روزی پر از پیاده‌روی و گردش را پشت سر گذاشتید و می‌خواهید به جایی آرام بروید که روح و روان‌تان آرام بگیرد، کافه و رستوران رنگین کمان با فضای پر گل و گیاهش این کار را برای شما انجام می‌دهد. این رستوران در دو طبقه فضایی زیبا و دل‌انگیز فراهم آورده تا مهمانان در آن احساس صمیمیت و آرامش کنند. مخصوصا رنگین کمان تراسی در طبقه دوم دارد که روی آن میز و صندلی چیده و امکان انتخاب بین فضای سرپوشیده و باز را برای شما فراهم کرده است. در کنار فضای عالی منوی آن‌ها نیز گسترده و شامل غذاهای مختلفی مثل دریایی، مدیترانه‌ای، فست فود، ترکی و منوی کافه می‌شود که سلیقه‌های مختلف و زیادی را در برمی‌گیرد. همانطور که می‌توانید حدس بزنید قیمت غذاها عموما متوسط رو به بالا و گران هستند. اما به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های فضای باز در استانبول به نظر می‌رسد غذاها ارزش هزینه کردن را داشته باشند.

 

آدرس: Cengelkoy Cad. | Uskudar, Istanbul 34680, Turkey

 

 رستوران Bridge

رستوران پل یکی از گران‌ترین رستوران‌های استانبول است که نمایی فوق‌العاده به شهر و بسفر ارائه می‌دهد. اصلا اسم رستوران تصوری از آن در ذهن پدید می‌آورد. میز و صندلی‌های شیری رنگ در پس زمینه‌ای از آبی بسفر همچون قطعه‌ای هنری و لوکس به نظر می‌رسد. درختان سرسبز، نسیم ملایم، آبی دریا و میز و صندلی‌هایی با نمای رویایی شما را کاملا در فضایی لوکس قرار می‌دهد. غذاهای منو ترکی هستند، اما در بین آ‌ن‌ها گزینه‌های حلال و گیاهی نیز برای دیگر سلایق و رژیم‌های غذایی در نظر گرفته شده است. این رستوران تمامی وعده‌های غذایی از مهمانان مشتاق خود پذیرایی می‌کند. بنابراین هر زمانی که توانستید به این رستوران بروید و نگران منظره بسفر هم نباشید زیرا در حالتی از شبانه‌روز زیبا و دیدنی است.

 

برترین رستوران‌های گیاهی در استانبول

آدرس: Nakkastepe Yolu. Baba Nakkas Sok. No: 56 | Baglarbasi, Uskudar, Istanbul, Turkey

 

رستوران Sarnic

وقتی وارد رستوران سارنیک می‌شوید حس می‌کنید به تالار عروسی گران‌قیمتی پا گذاشته‌اید. همه چیز حتی جزیی‌ترین قسمت‌های رستوران شیک، لاکچری و چشمگیر هستند. همانطور که انتظار می‌رود این رستوران از گران‌ترین غذاخوری‌های استانبول محسوب می‌شود. فضای داخلی رستوران در عین این که به شدت لوکس و شیک است به سنتی سنتی و شاهانه شبیه به دربار عثمانی طراحی گردیده است. شاید تنها ایرادی که بتوان به اینجا گرفت این باشد که به جای غذاهای درباری عثمانی و آناتولی منوی آن با غذاهای اروپایی و ترکی پر شده است. این رستوران برای ناهار، شام و شام آخرشبی از مهمانان خود پذیرایی کرده و همچنین به عنوان آفر یک ویژگی برتر امکان اتصال رایگان به اینترنت را هم فراهم آورده است.

 

۸ رستوران جذاب و شیک در خیابان استقلال استانبول

آدرس: Sogukcesme Sokak | Ayasofya Pansiyonlari Hotel, Istanbul 34122, Turkey

 

Metet Kozde Doner

نمی‌شود که به ترکیه سفر کنید و از کباب‌های خوشمزه استانبول چیزی نخورید و به رستوران‌های درجه یک با کباب‌هایی فوق‌العاده نروید. منوی غذا این رستوران شامل انواع کباب‌های ترکی، کباب به سیخ کشیده تکه‌ای، دونر و انواع دیگر می‌شود. البته مزه و مکمل مثل سیب زمینی سرخ شده، سالادهای خوشمزه، نوشابه و یا دوغ هم موجود است که می‌توانید سفارش دهید و در کنار غذا نوش جان کنید. به علاوه همراه کباب برای شما نان، سبزیجات و همچنین گوجه کبابی و فلفل کبابی هم سرو می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود اینجا به نسبت دیگر نقاط امتیاز برتری داشته باشد، اینست که منوی آن کاملا حلال بوده و می‌توان با خیال راحت در آن غذا خورد. همه جای دنیا غذاهای گوشتی قیمت بالاتری دارند، کباب نیز از آن دسته از غذاهایی است که هر جایی بخورید مبلغ بیشتری نسبت به غذاهای ساده‌تر باید بپردازید. به همین دلیل غذا خوردن در این کباب‌سرای شناخته شده کمی هزینه بردار خواهد بود.

آدرس: Icadiye Cad. Inci Cayirli Sok. No:2 | Kuzguncuk Mah., Istanbul 34674, Turkey

۱۳ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران