راهنمای گرفتن عکس‌های زیبا در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
راهنمای گرفتن عکس‌های زیبا در باکو

اگر قبلا دست هر گردشگری، دوربین‌هایی با فیلم‌های یک بار مصرف کوچک با فیلم‌های ۱۲۰ میلیمتری می‌دیدید، حالا همه با دوربین‌های موبایلشان در سفرها به عکاسی مشغول می‌شوند. دوربین‌هایی که عکس‌هایی عالی می‌گیرند و خاطرات شما را برای همیشه ثبت می‌کنند.

اگر عازم تور باکو هستید، مطمئن باشید در این شهر نیز می‌توانید عکس‌هایی عالی بگیرید. مناظر شهری، دریای خزر و خیلی جاهای دیگر هستند که قاب‌هایی زیبا برایتان می‌سازند. به همین دلیل فکر کردیم، بد نباشد تا راهنمایی در این خصوص برایتان آماده کنیم.

 

بالای برج دوشیزه (Maiden Tower)

برج دوشیزه یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در باکو است و شما اگر از این برج دیدن کردید، می‌توانید به بالای آن رفته و زیباترین عکس‌ها را از شهر ثبت کنید. این عکس‌ها از ارتفاعی ۳۰ متری ثبت می‌شوند و به راحتی می‌توانید نمایی زیبا از دریا، برج‌های آتش و محیط شهری باکو داشته باشید. اگر دوربینی خوب داشته باشید و بخواهید عکسی خاص ثبت کنید، می‌توانید شب به بالای برج رفته و تصویری جذاب از شب‌های باکو و برج‌های آتش با آن چراغ‌های LED زیبایش بگیرید.

رستوران ریویرا (Riviera)

ریتوران ریویرا در نزدیکی بندرگاه دریای خزر و در مرکز شهر واقع شده است. در این رستوران بسیار معروف، هم می‌توانید غذایی فوق‌العاده خوشمزه و عالی آذری و اروپایی میل کنید و هم این که عکس‌هایی جذاب از قصر کریستال، بلوار باکو و همچنین بندرگاه ثبت کنید. این مکان البته جان می‌دهد برای عکاسی در شب، چون چراغانی شهر و همچنین فری‌هایی که با نورپردازی زیبا از دریا رد می‌شوند، نمایی زیبا برای قاب تصویر شما می‌سازند.

 

معرفی تور متفاوت تیراندازی باکو

ونیز کوچک را از یاد نبرید

ونیز کوچک مجموعه کانال‌هایی هستند که در نزدیکی بلوار باکو واقع شده است که با برداشت از شهر ونیز بوده و نمایی خاص و رمانتیک به این بخش از شهر بخشیده است. قایق‌های چوبی جذابی شما را برای گردش در این کانال‌ها به آب می‌برند و شما از میان پل‌های کوچک و محیط‌های زیبا رد می‌شوید. عکاسی هم روی قایق‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد و هم از دور می‌توانید از کلیات این کانال‌ها و قایق‌هایی که از آن می‌گذرند، عکاسی کنید.

از بالاترین نقطه خط ریلی فونیکولار باکو

فونیکولار باکو روشی عالی برای یک گردش شهر به بالاترین نقطه باکو است. جایی سرسبز و زیبا که از آن بالا تمام شهر زیر پای شما خواهد بود. این محل برای گرفتن عکس‌های باز از منظره ایده‌‌آل است و شما می‌توانید یک نمای کلی از باکو و کرانه‌ی دریا را داشته باشید.

 

۴ رستوران عالی با قیمت مناسب در باکو

عکاسی از سمبل‌های ورزشی باکو

مردم آذربایجان به ورزش خیلی اهمیت می‌دهند و شما می‌توانید چند عکس زیبا از سمبل‌های ورزشی این شهر نیز گرفته و از سفر خود به یادگار داشته باشید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها سمبل بازی‌های اروپایی سال ۲۰۱۵ در پارک ناگورنی است که در پس زمینه نیز دریای خزر را داشته و قابی جذاب برایتان به همراه خواهد داشت. همچنین عکاسی از استادیوم فوق‌العاده زیبای المپیک در باکو نیز می‌تواند ارزشمند باشد. استادیوم بزرگ و زیبا با استاداردهای یوفا که گنجایشی نزدیک به ۷۰ هزار نفر دارد و شب‌ها با استفاده از چراغ‌های LED نورپردازی زیبایی به خود می‌گیرد.

رستوران High Boost

High Boost یک رستوران مدرن و فوق‌العاده است که در طبقه ۲۳ یکی از برج‌های شهر واقع شده و در آن جا می‌توانید عکس‌هایی جذاب از شهر را تهیه کنید. این رستوران همچنین غذاهای اروپایی بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند و همه‌ی شب‌ها، موسیقی زنده نیز برای مشتریانش تدارک می‌بیند. بهترین قابی که می‌توانید در رستوران High Boost برای عکس‌هایتان ثبت کنید، نمایی از مرکز حیدر علیف است که هم در طول روز و هم شب‌ها، نمایی زیبا دارد.

 

آشنایی با پارک فیلارمونیک باکو

در رستوران Telequlle

این رستوران در برج بادامدار واقع شده که بلند‌ترین سازه در باکو است. Telequlle در طبقه شصت و هفتم برج واقع شده و در ارتفاعی ۱۷۵ متری قرار می‌گیرد. نمای ۳۶۰ درجه‌ی این رستوران به باکو، این امکان را به شما می‌دهد که تصاویری متفاوت از مناظر شهری یا دریا ثبت کنید و در هر کدام بخشی مهم از باکو را در قاب خود ثبت نمایید.

بلوار باکو

و در آخر اشاره کنیم به بلوار باکو که لب ساحل واقع شده است و هم فضای سبز و زیبایی دارد و هم این که نمایی بسیار جذاب از دریا و بندرگاه را برایتان به همراه خواهد داشت. اگر قصد عکس‌های دو نفره در کنار دریای خزر را دارید، بلوار باکو بهترین مکان برای شما خواهد بود.

۲۷ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران