۷ گالری هنری در تفلیس برای عاشقان هنر

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
۷ گالری هنری در تفلیس برای عاشقان هنر

گرجستان در کنار این که به سرعت به عنوان یک مقصد گردشگری عالی و ارزان مورد توجه قرار می‌گیرد، مردم دنیا نیز با علاقه‌ی مردمان این سرزمین به هنر نیز آشنایی پیدا می‌کنند. از همین رو حالا دیگر کسانی که به تور تفلیس می‌روند، از گالری‌های هنری پرتعداد و بسیار خوب پایتخت گرجستان نیز دیدن می‌کنند. به همین خاطر، بد نیست ما به معرفی چند گالری معتبر و عالی در این شهر بپردازیم.

 

۱- گالری Fotografia

یکی از انواع گالری‌های هنری که در بین عموم مردم نیز محبوب هستند، گالری‌های عکاسی بوده و Fotografia که در سال ۲۰۱۷ باز شده است، یکی از بهترین‌ها در شهر خواهد بود. سرپرستی این گالری بر عهده گئورگی روبینوف است و در آن آثار زیبایی از هنرمندان شناخته شده داخلی و بین‌المللی همچون  Mariam Sitchinava یا Louisa Chalatashvili به نمایش گذاشته می‌شود.

 

بهترین رستوران‌های شهر قدیمی تفلیس

آدرس: 21 Revaz Tabukashvili

 

۲- گالری Erti

این گالری نوآورانه یکی دیگر از مکان‌های تازه گشایش یافته در تفلیس است که تمرکز خود را بر اصل هنر گذاشته و از همین رو آثاری در سبک‌ها و ژانرهای مختلف را میزبانی می‌کند. کارهای ارائه شده در گالری Erti عموما کارهایی خاص و منحصر به فرد بوده که از نمایش بصری قوی برخوردارند. نباید فراموش کرد که نمایشگاه‌های گالری به صورت مستمر تغییر پیدا می‌کنند و به همین خاطر بهتر است قبل از رفتن، نگاهی به صفحه فیسبوک این گالری بیندازید تا از نمایشگاه‌های فعال آن باخبر باشید.

آدرس: 19 Ingorovka st

 

۳- گالری Project Artbeat

بدون شک Project Artbeat یکی از خاص‌ترین گالری‌های هنری در منطقه قفقاز است که نمایشگاه‌های آن در کانتینرهای بزرگ برگزار می‌شود. در گذشته محل این گالری همچون نمایشگاه‌هایش به صورت دوره‌ای تغییر می‌کرد، اما حالا یک محل دائمی در شهر قدیم تفلیس دارد که می‌توانید در آن‌جا از آثارش لذت ببرید. Project Artbeat از طرف بعضی از هنرمندان به نام و جوان گرجستان اداره می‌شود و به همین دلیل کیفیت آثار نمایش داده شده در آن، بسیار عالی بوده و ارزش دیده شدن را دارند.

 

معرفی بهترین هتل‌های ۴ ستاره تفلیس

آدرس: Ingorokva str. N14, 0108

 

۴- گالری Patara

معنای لغوی اسم این گالری در زبان گرجی، "کوچک" می‌شود و از نظر فضا آن را باید کوچک‌ترین در لیست امروزمان به شمار آورد. اما چیزی که باعث می‌شود با این که Patara کوچک باشد، اما در لیست ما از آن نام برده شود، خلاقیت در این گالری جذاب است.

آدرس: Rose Revolution Square Underpass

 

۵- گالری ArtArea

ArtArea در یک ایستگاه متروکه متعلق به دوره شوروی سابق بنا شده است و از جمله دیگر گالری‌های مهم و البته بسیار معروف هنری در تفلیس است که پیشنهاد می‌کنیم حتما برای دیدن بنا، فضا و آثارش، در سفر با تور گرجستان به آن‌جا مراجعه کنید. با این که آثار متنوع و بسیار خوبی از هنرمندان به نام در این محل برگزار می‌شود، اما همیشه نمایشگاه فعال در ArtArea برپا نبوده، پس قبل از رفتن حتما صفحه‌ی فیسبوک آن‌ها را مرور کنید تا از برنامه‌های آن‌ها با خبر باشید.

 

ماجراجویی‌های جذاب در سفر به تفلیس

آدرس: Dodo Abashidze St

 

۶- گالری هنرهای دستی Estia

این گالری نه یک مکان مهم، بلکه جایی گرم و دوست داشتنی است تا در آن بتوانید هم از آثار هنری دست ساز لذت ببرید، هم این که در کلاس‌های آن‌جا شرکت نمایید و در آخر اگر دوست داشتید، بعضی از این آثار را خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. Estia در شهر قدیم تفلیس واقع شده است و به راحتی در زمان گشت و گذارهای شهری در دسترس شما خواهد بود. همچنین خیلی از چیزهایی که در آن برای فروش قرار داده شده، کاربرید و البته خیلی ارزان هستند. در نهایت این امکان را هم دارید تا در کافه‌ی این گالری یک فنجان قهوه‌ی عالی میل نمایید.

آدرس: Lermontov street

 

۷- گالری Art Gallery Line

و در آخر نگاهی داشته باشیم به گالری هنری کلاسیک و جذاب Art Gallery Line که از سال ۲۰۱۳ در تفلییس فعالیت داشته و بعضی آثار کلاسیک از جمله نقاشی‌های مهم از هنرمندان گرجستان و کشورهای دیگر و همچنین آثار مجسمه سازی یا کاشی‌کاری را به نمایش گذاشته است. در کنار این‌ها، نمایشاه‌هایی از هنرمندان جوان و آثار نوین نیز در محیط این گالری به نمایش گذاشته می‌شود تا به اهمیت و جذابیت آن، اضافه گردد.

 

بهترین هتل‌های ارزان برای اقامت در تفلیس

آدرس: 7 Bambis Rigi St

۰۲ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران