معرفی خانه اپرای تفلیس برای علاقمندان به هنر

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
معرفی خانه اپرای تفلیس برای علاقمندان به هنر

گرجستان با داشتن تاریخی غنی جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده است. اما خبر خوب اینجاست که تفریحات سفر با تور گرجستان فقط محدود به موزه‌ها و استفاده از سواحل و طبیعت زیبای آن نمی‌شود. اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که به دیدن و رفتن به جاهای هنری علاقه زیادی دارید گرجستان جز گزینه‌های خوبی محسوب می‌شود. چرا که خانه اپرای تفلیس در این کشور واقع شده است و اولین خانه اپرای گرجستان و یکی از مراکز مهم هنری در این کشور می‌باشد. خانه اپرای تفلیس نیز یکی از این جاهای هنری می‌باشد که به علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم حتما ۱ ساعت از سفر خود با تور گرجستان را به بازدید از این مکان زیبا اختصاص دهند. همراه ما باشید تا بیشتر به معرفی خانه اپرای تفلیس بپردازیم.

 

خانه اپرای تفلیس

خانه اپرای تفلیس از جمله جاذبه‌های گردشگری تاریخی گرجستان می‌باشد که در شهر تفلیس واقع شده است. گفته می‌شود قدمت این مجموعه به ۱۶۰ سال پیش برمی‌گردد و بودجه‌های کلانی برای بازسازی و مرمت آن اختصاص داده شده است. این خانه مجموعه‌ای بی‌نظیر از تمامی شاخه‌های هنر را از جمله موسیقی، رقص، تئاتر و ... را کنار هم جمع کرده و به نمایش می‌گذارد. حتی اگر جز دسته‌ای از افراد باشید که به هنر و کارهای هنری علاقه چندانی نداشته باشید باز هم خانه اپرای تفلیس شما را مجذوب خود خواهد کرد. در تمامی روزهای سال سالن اپرای تفلیس پر از گردشگران و علاقه‌مندانی می‌باشد که به نمایش‌های رقص مثل باله و موزیک‌های دلنشین و حرفه‌ای علاقه‌مند هستند.

 

 ۶ تفریح خاطره‌انگیز در غروب زیبای تفلیس 

خانه اپرای تفلیس

 

البته ناگفته نماند همان گونه که می‌توان از نام خانه اپرای تفلیس متوجه شد نقطه عطف نمایش‌های این مکان اجراهای مربوط به اپرا می‌باشد. البته غربی‌ها با این سبک موسیقی آشنایی بیشتری دارند. اما شرقی‌ها نیز این روزها به اپرا علاقه زیادی از خود نشان داده‌اند. موسیقی‌دان‌ها بر این باورند که اپرا باشکوه‌ترین و یکی از قدرتمندترین شاخه‌های موسیقی جهان می‌باشد.

 

معماری خانه اپرای تفلیس

ساختمان و بنای خانه اپرای تفلیس دارای سبک معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی می‌باشد. حتی می‌توان گفت علاوه بر ارزش کارهای هنری که در این مجموعه انجام می‌شود سبک معماری آن نیز از جمله دلایل محبوبیت آن می‌باشد. در معماری این بنای زیبا سبک‌هایی از تلفیق معماری کلاسیک و مدرن که از سبک معماری شرقی‌ها الهام گرفته است به چشم می‌خورد. همچنین اختصاص دادن فضای بسیار بزرگ به این مجموعه به ابهت و شکوه آن ارزشی دوچندان بخشیده است. در جای جای این خانه اپرا می‌توان مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیبایی را دید که به صورت بسیار زیبایی ساخته و ترسیم شده‌اند.

 

 بهترین محله‌های تفلیس برای پیاده‌روی و عکاسی 

 خانه اپرای تفلیس

 

تاریخچه خانه اپرای تفلیس

خانه اپرای تفلیس تقریبا ۱۶۰ سال پیش توسط چند تن از موسیقی‌دانان و بنیان‌گذاران موسیقی مدرن در گرجستان تاسیس شد. از جمله این اشخاص ذکریا پالیاشویلی، میخاییل ورنتسو و نایب السلطنه قفقازی بودند. هدف اصلی از بنا کردن این مجموعه تاریخی آرامش بخشیدن به اغتشاشات سیاسی بود که در این کشور رخ داده بود. چرا که اصلی‌ترین دلایل نا آرامی این کشور در آن دوران به دلیل نارضایتی‌هایی بود که قشر اشراف از خود بروز می‌دادند. در نتیجه دولت تصمیم گرفت تا با ساختن و بنا کردن خانه اپرای تفلیس رضایت آن‌ها را به دست آورد. گفته می‌شود آخرین بازسازی خانه اپرای تفلیس به سال ۲۰۰۶ میلادی بر می‌گردد. گفته می‌شود که این بنا تغییرات سیاسی و اجتماعی تفلیس را در قالب یک ساختمان به نمایش گذاشته است. هر هفته نمایش‌های زیبا و باشکوه اپرا در این مکان که اولین خانه اپرای گرجستان محسوب می‌شود اجرا می‌شوند. 

 

 ۶ تفریح خاطره‌انگیز شبانه در تفلیس 

 خانه اپرای تفلیس

 

بازدید از خانه اپرای تفلیس

خانه اپرای تفلیس یکی از زیباترین بناهای تاریخی در تفلیس گرجستان می‌باشد که زیبایی آن چشم و گوش هر شخصی را خطاب قرار می‌دهد. کسانی که دوست دارند این مکان زیبا را بازدید کنند باید در یکی از روزهای فرد در ساعات بین ۱۱ تا ۱۷ از این مکان دیدن کنند. خوشبختانه نرخ بلیط‌ ورودی ۱۵ لاری یعنی مبلغی حدود ۳۰ هزار تومان است. برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتر و کامل‌تری را از این مکان به دست آورید به وب ‌سایت opera.ge رجوع کنید.

 

 بهترین هتل‌های ارزان برای اقامت در تفلیس 

خانه اپرای تفلیس

 

برای اینکه بتوانید راه خانه اپرای تفلیس را در پیش بگیرید باید خود را به خیابان روستاولی گرجستان که یکی از خیابان‌های معروف و زیبای این کشور می‌باشد برسانید. پیشنهاد می‌کنیم در این خیابان قدم بزنید و در کنار بازدید از سایر جذابیت‌های این خیابان از خانه اپرای تفلیس هم دیدن کنید.

۱۲ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران