زیباترین سواحل شمال و جنوب ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
زیباترین سواحل شمال و جنوب ایران

ایران کشوری ۴ فصل است که تمامی پوشش‌های جغرافیایی را در خود جای داده است. با این همه بیشترین چیزی که در ایران به چشم می‌خورد آب و هوایی خشک و نیمه خشک است. به علاوه پدیده مخرب جنگل‌زدایی نیز بر این موضوع اثر دوچندان گذاشته است. همین ویژگی عمده آب و هوایی باعث شده تا مردم تمایل داشته باشند اوقات‌شان را در کنار سواحل و دریاها بگذرانند. تعطیلات تابستانی فرصت خوبی فراهم می‌آورد تا مردم خودشان را به شمال و یا جنوب ایران و سواحل آن‌ها برسانند. در اینجا بهترین و زیباترین سواحل ایران را برای تعطیلات بعدی‌تان معرفی می‌کنیم.

 

سواحل شمال ایران

گیلان:

وقتی صحبت از گیلان و سواحلش به میان می‌آید، به طور پیش فرض همه به یاد بندر انزلی میافتند. خوشبختانه سواحل انزلی عمومی بوده و بر روی عموم مردم بسته نیست به همین دلیل سواحل انزلی را به "زیباترین سواحل عمومی کشور" لقب داده‌اند. در قسمت‌های پر تردد ساحل گشت هلال احمر و غریق‌های نجات حضور دارند تا از بروز حوادث دلخراش جلوگیری کنند. به علاوه منطقه آزاد بندر انزلی با ۳ کیلومتر طول امکانات رفاهی و تفریحی کاملی را در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. صندلی‌های ساحلی، دکه‌های غذا، سرویس بهداشتی و تفریحات آبی هچون جت اسکی، پاراسل، قایق سواری از جمله این‌ها هستند.

ساحل چمخاله از دیگر سواحل زیبای کشور است که اگرچه از زیبایی چیزی کم ندارد اما پشت شهرت انزلی نادیده گرفته شده است. این ساحل بعد از سواحل بندر انزلی دومین ساحل پرگردشگر شمال کشور محسوب می‌شود.

 

معرفی جزایر گردشگری خلیج فارس

مازندران:

مازندران استانی کشیده در امتداد دریای کاسپین است که سواحل زیادی دارد، اما هچکدام آن‌ها به اندازه ساحل چپگرود و ساحل مازندران شناخته شده و محبوب نیستند. از سواحل جذاب مازندران می‌توان به رامسر اشاره کرد که دارای تفرجگاه و خدمات رفاهی منحصر به فردی است. شاید تله‌ کابین رامسر به نوعی سمبل این شهر باشد، اما ساحل آن مخصوصا با کلوپ‌های ورزشی و تفریحات آبی علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

اگر قصد سفر به مازندران را دارید حتما سری به ساحل نمک آبرود بزنید که کاملا توریستی و صد البته بسیار زیبا است. در این ساحل شما می‌توانید انواع تفریحات آبی مثل قایق سواری، جت اسکی سواری، چتر پاراسل و شاتل را امتحان کنید. از آنجایی که نمی‌توان تمام مدت را در دریا تفریح کرد می‌توانید به دوچرخه سواری، اسب سواری، پیست موتورسواری، شهر بازی و خیلی جاهای متنوع دیگر هم برید.

سواحل جنوب ایران

وقتی قرار است ترتیب سفری ساحلی داده شود تمامی نگاه‌ها به سمت شمال است در حالی که جنوب ایران با داشتن سواحلی ماسه طلایی و آب‌های اقیانوسی در بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شوند و این به شدت عجیب است. برخی علت آب را شرایط مساعد آب و هوای شمال می‌دانند. به هر حال در قسمت دوم آماده‌ایم تا زیباترین سوال جنوب ایران را معرفی کنیم.

سواحل جزیره هنگام یکی از سواحل بسیار زیبا و دوست داشتنی جنوب کشور است که شدیدا مورد بی‌مهری توریست‌های ایرانی قرار دارد. جزیره هنگام جایی است که اولین مزرعه کروکدیل ایران در آن تاسیس شده است. این افتتاح این مزرعه ایران به ۵۰ کشور پرورش دهنده کروکدیل تبدیل شد. سواحل هنگام طلایی، دنج و ساکت هستند و طیف وسیعی از امکانات و ورزش‌های دریایی همچون قایق سواری، جت اسکی، اسب سواری ساحلی، شنا و غواصی در اینجا در دسترس قرار دارد. به علاوه در سفر با تور قشم با رفتن به این جزیره می‌توانید به تماشای دلفین‌های بازیگوش هم بروید.

 

سفری هیجان‌انگیز به مقاصد ساحلی ایران

یکی دیگر از سواحل زیبا اما کاملا توسعه یافته جنوب کشور ساحل مرجان در کیش است که به پارک ساحل مرجان شهرت دارد. در اینجا شما می‌توانید در قسمت بلواربندی شده قدم بزنید، در آلاچیق‌ها توقف کنید و یا بر روی صندلی‌های سنگی لم بدهید. پارک ساحل مرجان دارای مسیرهایی برای پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری بوده و ورزش‌های آبی مثل جت اسکی، قایق سواری، پاراسل و خیلی تفریحات دیگر نیز در دسترس قرار دارد. نکته مهم این که بازار مرجان در فاصله چند دقیقه‌ای ساحل قرار داشته و به عنوان مکمل این ساحل عمل می‌کند. در سفر با تور کیش با رفتن به ساحل مرجان علاوه بر تفریحات نام برده شده می‌توانید از آکواریوم داخل مرکز خرید مرجان هم دیدن کنید.

ساحل سرخ در جزیره هرمز از سواحل منحصر به فرد ایران است که کم‌تر کسی آن را می‌شناسد. ماسه این ساحل به رنگ سرخ اسن که باعث شده تا موجی که بر ساحل می‌نشیند هم سرخ دیده شود. علت چیست؟ اول این که حجم زیادی از این ماسه‌ها را آهن تشکیل داده است، به علاوه عنصری در این خاک وجود دارد که باعث شده رنگ آن به سرخ در بیاید. جالب است بدانید که از خاک در آشپزی، درست کردن ماهی، سس، ترشی و حتی مربا استفاده می‌کنند. ساحل سرخ یکی از نقاط عجیب و منحصر به فرد دنیاست که باید از آن دیدن کنید.

 

ارزان‌ترین زمان برای سفر به کیش

۱۵ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران