جاذبه‌های منطقه بور در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
جاذبه‌های منطقه بور در دبی

منطقه بور، مکانی تاریخی است که در ضلع غربی نهر دبی واقع شده است. این منطقه بناهای تاریخی، موزه‌ها و مراکز خرید متعددی را در خود جای داده است. در سفر با تور دبی متوجه خواهید شد که این منطقه مجلل، سرشار از جاذبه هایی است که تمام وقت و توجه شما را به خودشان معطوف خواهند کرد. این امکانات اغلب، از ویژگی‌هایی جهان وطنی برخوردارند به نحوی که سلیقه هر مخاطبی را از هر جای دنیا اغنا می‌کنند. بیایید با هم سری بزنیم به معروف‌ترین جاذبه‌های منطقه بور در دبی.

 

محله باستاکیا

در کوچه پس کوچه‌های این محدوده که از معروف‌ترین محله‌های دبی است، می‌توانید در تاریخ دبی غرق شوید و با میراث فرهنگی به جا مانده از ایرانیان در قرن نوزدهم آشنا شوید. برج‌های بادگیر که بعنوان یک سیستم خنک کننده باعث انتقال جریان هوا به داخل خانه ها می‌شوند، موزه دبی، یک چایخانه عربی پرطرفدار و گالری‌هایی که زیباترین شاهکارهای هنری از سراسر جهان را در خود جای داده‌اند، از جذابیت‌های محله باستاکیا به شمار می‌آیند.

آدرس: Bur Dubai | Building 20, Dubai, United Arab Emirates

 

موزه دبی

موزه دبی در قلعه الفهیدی واقع شده و در تلاش است تا میراث فرهنگی شهر و صنایع دستی، سلاح‌ها و ادوات جنگی دستی را به گردشگران بشناساند. این موزه یکی از معروف‌ترین موز‌ه‌های دبی برای گردشی فرهنگی است. این قلعه که اخیرا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته، در سال ۱۷۹۹به عنوان تاکتیکی دفاعی در برابر حملات دشمن ساخته شد و بعدها به انبار اسلحه بدل گشت. البته در سال ۱۹۹۵، یک موزه زیرزمینی به آن اضافه شد که با بکارگیری آخرین تکنولوژی‌ها به معرفی تاریخ امارات می‌پردازد. لازم به ذکر است که ورودی موزه، به ازای هر نفر ۳ درهم است.

 

نوش جان کردن غذا بر فراز آسمان دبی

آدرس: Al Fahidi Street | Al Fahidi Fort, Bur Dubai,Dubai, United Arab Emirates

 

مرکز درک فرهنگی شیخ محمد

این مرکز برای افرادی که در صدد آشنایی با فرهنگ، آداب، رسوم و مذهب حاکم بر امارات هستند، بسیار ایده آل است. در واقع، مرکز شیخ محمد در تلاش است با ارائه سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌های متعدد این مفاهیم را که عموما با محوریت اسلام هستند به مخاطبان انتقال دهد. ناگفته نماند که در این جا برای بازدید کنندگان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح، صبحانه سنتی عربی سرو می‌شود. و در نهایت اینکه داشتن حجاب برای بانوان در این مکان الزامی است.

آدرس: Al Musalla Rd. - Dubai , Bur Dubai, Dubai, United Arab Emirates

 

گالری مجلس

برای هنرمندان و علاقمندان به هنر، گالری مجلس واقعا یک بهشت محسوب می‌شود. از زمان افتتاح این مکان در سال ۱۹۸۹ تا کنون، گالری نقش مهمی در ارتقاء شاهکارهای هنری بسیاری از کشورها داشته و به یک مرکز عالی تبدیل شده که افراد خلاق را گرد هم می‌آورد. بدون شک، از وجود طیف وسیعی از استعدادهایی که در اینجا به نمایش در می‌آیند شگفت‌زده خواهید شد و استعدادهای پنهان بسیاری را کشف خواهید کرد.

 

بازدید از مراکز جدید در سفر دوباره به دبی

آدرس: Al Fahidi St- 19th Street | Bur Dubai, Dubai,United Arab Emirates

 

بازار اولد سوک

این بازار سنتی که در بور دبی واقع شده و یکی از بهترین بازارهای دبی به شمار می‌رود، میزبان فروشگاه‌های مختلف پارچه و کفش به همراه سوغاتی و لباس و بافت‌های دست ساز از سراسر جهان است. بعلاوه زیورآلات زیبایی را در اینجا خواهید یافت و گزینه‌های پیش رویتان از تنوع بالایی برخوردارند. اگر به این بازار هیجان‌انگیز قدم گذاشتید، چانه زنی در هنگام خرید یادتان نرود!

آدرس: Bur Dubai, Dubai, United Arab Emirates

 

دهکده میراث دبی

تمام گردشگرانی که در عطش کسب دانش و آشنایی با شیوه‌های زندگی سنتی هستند، در سفر با تور دبی به این سایت آموزنده سر می‌زنند. هدف اصلی این دهکده که در سال ۱۹۹۷ در محله تاریخی Al Shindagha ساخته شد نمایش آداب و رسوم، سنت‌ها، مشاغل و صنایع دستی محلی کشور بود. این دهکده، میزبان یک کلینیک طب سنتی در طول فصل گردشگری بین ماه‌های اکتبر و مارس است و به بیماران این امکان را می‌دهد که توسط پزشکان هومیوپاتی مورد معالجه قرار گیرند. در کنار همه اینها، توصیه می‌کنیم که از خرید دستبندها و زیورآلات دست ساز صنعتگران و جواهرسازان این سایت غافل نشوید. بازدیدکنندگان همچنین می‌تواند شاهد اجراهای زنده رقص‌های عربی در این دهکده باشند.

 

سفری فراموش نشدنی با کشتی به دبی

آدرس: Entrance of the Dubai Creek, Dubai, United Arab Emirates

 

سفر دریایی با کروز Dhow

در سفر به منطقه بور دبی، فرصت سواری با کروز Dhow  و دستیابی به چشم اندازی زیبا از نهر د‌بی را از دست ندهید. این سفر، جذابیت‌های خارق العاده شهر را به نمایش می‌گذارد و امکانی عالی برای ثبت فیلم‌ها و عکس‌های یادگاری فراهم می کند. تلالو نور ماه و چراغ‌های رنگی در آب، فضایی بی‌بدیل و رمانتیک را برای صرف یک شام لذیذ به ارمغان می‌آورند. در اینجا بوفه‌ای سرشار از غذاهای سنتی و همچنین بین‌المللی در انتظار شماست.

آدرس: Dubai 33501, United Arab Emirates

 

بازار مینا

بازار مینا در دبی، بهترین مکان برای خرید جواهرات و لوازم شخصی منحصر به فرد است و انتخاب گسترده‌ای از انواع گردنبند و گوشواره و سایر تزئینات تا کیف‌های نفیس را در پیش رویتان قرار می‌دهد. بازدیدکنندگان، می‌توانند به راحتی با مترو خود را به اینجا برسانند و نیز بر سر قیمت‌ها تا حد قابل توجهی چانه بزنند و تخفیف بگیرند. و اما پس از گشت و گذار در بازار، هیچ چیز به اندازه صرف یک غذای مطبوع از غذاهای خیابانی دبی در این محدوده نمی‌چسبد.  

آدرس: close to Khalid Bin Waleed Street | Bur Dubai,Dubai, United Arab Emirates

 

خلیج دلفین

دلفیناریوم دبی که در هتل آتلانتیس شکل گرفته و به خلیج دلفین شهرت دارد، به عنوان بزرگ‌ترین و معاصرترین زیستگاه دلفین در جهان شناخته شده و بهترین امکان برای گردش خانوادگی در دبی به شمار می‌آید. می‌توانید در آب به شنا کردن بپردازید و یا در بخش‌های کم عمق بایستید و از خنکای آن لذت ببرید. شناگران پیشرفته نیز این امکان را دارند تا در کنار دلفین‌ها غواصی کنند و به نوازش این موجودات باهوش بپردازند. برای آشنایی با سایر تفریحات آبی در دبی، پیشنهاد می‌کنیم که به مطالعه مقاله بهترین پارک‌های دبی برای تفریح خانوادگی بپردازید.

 

بهترین جشن هالوین ۲۰۱۹ در دبی

آدرس: Crescent Road | Atlantis, The Palm, Dubai, United Arab Emirates

 

دهکده جهانی

دهکده جهانی که در سال ۱۹۹۷ در بور دبی شکل گرفته، مجموعه‌ای از مینی ماکت‌های بناهای مشهور کشورهای مختلف را در خود جای داده است. بعلاوه این دهکده، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی از صنایع دستی و آثار هنری را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. جالب است بدانید که یک پارک تفریحی هیجان انگیز در اینجا وجود دارد که به افزایش سطح آدرنالین شهرت دارد. آبنمای موزیکال که معمولا جدیدترین آهنگ‌های پاپ را ارائه می‌دهد، از دیگر شاهکارهای این منطقه به شمار می‌آید.

۲۰ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران