سفر به ترکیه در پاییز

جاذبه‌های گردشگری استانبول
سفر به ترکیه در پاییز

ترکیه در فصل پاییز، شرایطی رویایی دارد. آب و هوا در اکثر شهرهای این کشور بسیار عالی بوده و مناطق کوهستانی و جنگلی آن، زیبایی وصف ناپذیری را برای گردشگران به همراه خواهند داشت. مناطق ساحلی هنوز گرم و آفتابی هستند و در کل، جاهای زیادی برای بازدید وجود دارد. به همین دیل است که بسیاری افراد، سفر به ترکیه در پاییز را نسبت به دیگر فصول سال ترجیح می‌دهند. در نوشته امروز مروری خواهیم داشت بر شرایط آب و هوایی ترکیه در پاییز و جاهای دیدنی این کشور در فصل خزان:

 

آب و هوای ترکیه در پاییز

ترکیه دارای اقلیم‌های مختلف بوده و در فصول مختلف هر کدام از این مناطق، وضعیتی متفاوت دارند. برای مثال، استانبول و آنکارا اوایل پاییز خنک بوده و به مرور که به آخر پاییز می‌رسیم، این دو شهر کاملا سرد و زمستانی می‌شوند. اما آنتالیا کاملا گرم است و حتی تا اواسط پاییز هم می‌توانید در سواحل این شهر به آبتنی بپردازید. در کل آن‌هایی که در تور ترکیه، تور استانبول را برای خود انتخاب می‌کنند، با هوایی نزدیک به تهران، کمی سردتر مواجه شده و آن‌هایی که به تور مناطق ساحلی می‌روند، هوایی گرم و عالی را تجربه خواهند کرد.

بعضی از شهرها نیز از دیرباز برای سفر به ترکیه در پاییز پیشنهاد می‌شده‌اند. مثلا کاپادوکیا انتخابی عالی در پاییز است و نه از گرمای طاقت فرسای تابستانی‌اش خبری هست و نه از زمستان سرد و برفی که لذت بردن از این منطقه‌ی چشم نواز را مشکل می‌کند.

عکس: theworldpursuit.com

 

بهترین مقاصد پاییزی ترکیه

کاپادوکیا

اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد و فراموش نشدنی در ترکیه هستید، در طول پاییز به کاپادوکیا بروید. این منطقه‌ی صخره‌ای یکی از جاهای خاص ترکیه بوده و دارای هتل‌های غاری متعدد، تپه‌های دیدنی و منطاق توریستی زیادی است. یکی از چیزهایی که کاپادوکیا به آن معروف بوده، سفر با بالن‌های هوای گرم بوده که در طول پایین، این تجربه را در هوایی مطبوع و عالی می‌توانید تجربه کنید. همچنین در سفر به ترکیه در پاییز اگر به تور کاپادوکیا رفتید، اسب سواری، تورهای طبیعت گردی و تماشای چشم‌اندازیها متنوع این منطقه را از یاد نبرید.

 

راهنمای کامل سفر زمینی به استانبول

عکس: mystart.com

 

مرسین

مرسین در میان بیش از ۱۰۸ کیلومتر ساحل طبیعی قرار دارد می‌توانید ساعت‌ها در این مناطق گشته و از هوای دلشنین و طبیعت عالی آن‌جا لذت ببرید. آب و هوای خاص این منطقه تا اواسط پاییز هنوز حال و هوای تابستانی دارد. جدا از این زیبایی‌های طبیعی نباید دیدنی‌های معروف باستانی آن‌جا را نیز فراموش کرد، جاهایی همچون صومعه آلاهان، قلعه دوشیزه، غارهای بهشت و جهنم، آدامکالایار، آنموریوم، شهر باستانی و دروازه‌ی کلئوپاترا. هر کدام از این مکان‌ها مراکزی بسیار مهم به حساب می‌آیند که ایام پاییز بهترین زمان ممکن برای دیدن از آن‌هاست.

عکس: dailysabah.com

 

استانبول

در هر فصلی از سال، استانبول را باید یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی در ترکیه به حساب آورد. اما پاییز کاملا فصلی متفاوت بوده و یکی از بهترین مواقع سال برای سفر به این شهر زیباست. اگر در سفر به ترکیه در پاییز، استانبول را برای سفر خود انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنیم، اوایل این فصل به آن‌جا رفته و در هوایی مطبوع از نقاط تاریخی، محله‌های قدیمی و خیابان‌ های استانبول بازدید نمایید. این زمان از سال، همه‌ی فعالیت‌های توریستی در استانبول در دسترس مسافران بوده و همه چیز برای داشتن یک تعطیلات عالی فراهم است.

فتحیه

چیزی که شهری جهانی برای فتحیه به همراه آورده، سواحل فوق‌العاده زیبای این شهر است. در پاییز  فتحیه به محلی برای سفر محلی‌های ترکیه تبدیل شده و کم‌تر گردشگری به آن سفر می‌کند. اما طبیعت فوق‌العاده فتحیه تازه در پاییز است که نمود واقعی خود را به نمایش می‌گذارد و خیلی از مسافرانی که تنها تابستان به آن‌جا می‌روند، این طبیعت زیبا را از دست می‌دهند. در سفر به این بخش ترکیه، دل به جاده بزنید و از گوچک تا کاش رفته و زیبایی‌های واقعی کرانه‌ی دریای اژه و مناطق باستانی این نواحی همچون کالکان، کاباک، پاتارا، سانتوس، لتون، دالیان و کائونوس را از نزدیک مشاهده کنید. اگر عادت به فعالیت‌های بدنی دارید، به تپه معروف لیکیان رفته که در این زمان با آب و هوایی کم‌نظیر جایی بکر برای تفریح و لذت بردن از ترکیه به حساب می‌آید.

 

آنتالیا یا بدروم؟ کدام برای سفر بهتر است؟

عکس: halalbooking.com

 

ماردین

وقتی برای چند ساعت در میان خانه‌های سنگی باستانی محله قدیمی ماردین وقت می‌گذرانید، فکر می‌کنید یا در زمان به عقب برده شده‌اید، یا اینکه در یکی از لوکشین‌های فیلم‌های قدیمی هالیوودی قرار گرفته‌اید. در پاییز این شهر، جدا از زیبایی‌های طبیعی این منطقه، دیگر خبری از خیل جمعیت نیست و خیلی راحت‌تر می‌توانید به گشت و گذار در ماردین و تماشای بناهای تاریخی‌اش بپردازید. ماردین شاید در میان گردشگران ایرانی خیلی شناخته شده نباشد اما از بهترین گزینه‌ها برای سفر به ترکیه در پاییز به حساب می‌آید و شما را شیفته خود خواهد کرد.

عکس: reddit.com

 

بوزکادا

پاییز، مخصوصا مهر بهترین زمان ممکن برای سفر به بوزکادا به حساب می‌آید. هنوز گرمای تابستانی به صورت کامل از این منطقه رخت بر نبسته و شرایط آب و هوایی بسیار خوبی در بوزکادا جریان خواهد داشت، از طرفی فصل برداشت انگور در باغات آن نیز سر رسیده و می‌توانید این برداشت زیبا را که در ترکیه معروف است به تماشا بنشینید. نکات بسیار خوبی در مورد بوزکادا وجود دارد، از غذاهای معروف دریایی این منطقه تا شیوه خاص معماری خانه‌هایش که شهرت زیادی در این سال‌ها کسب کرده است. این شهر در فاصله ۶ ساعته از استانبول قرار دارد و اگر به این شهر سفر کرده‌اید، بوزکادا یکی از مسیرهای خوب برای گذران یک گردش دو روزه در خاک ترکیه به حساب می‌آید.

 

برترین هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا

عکس: hurriyetdailynews.com

 

آرتوین

اگر به مناطق کوهستانی علاقه‌مند هستید، در طول پاییز، حتما سری به منطقه‌ی زیبای آرتوین در ترکیه بزنید. آرتوین نزدیک به دریای سیاه قرار گرفته و با دشت‌های بزرگ و سرسبز، رودخانه‌های متعدد و چشم‌اندازهای بی‌نظیر از شما پذیرایی خواهد کرد. این منطقه کوهستانی، مقصدی ارزان و مقرون به صرفه نیز به حساب آمده و هزینه‌ی خیلی زیادی روی دست شما نمی‌گذارد. آرتوین از آن دسته مقاصد محبوب ترکیه در میان کوله‌گردا بوده و خود ترک‌ها هم در فصل پاییز برای کمپ زدن به آن‌جا می‌روند.

عکس: dailysabah.com

 

سانلیورفا

وقتی اولین بار به عکس‌های سانلیورفا نگاه می‌اندازید، متوجه شباهت این منطقه با ماسوله خودمان خواهید شد. به گفته یونسکو این شهر قدیمی‌ترین زیستگاه در دنیا بوده که هنوز مردم درآن‌جا اقامت دارند و چندین جاذبه‌ی تاریخی از جمله یکی از قدیمی‌ترین معابد جهان و چندین معبد و کلیسای دیگر هستند که می‌توانید در سفر به ترکیه در پاییز و در سانلیورفا آن‌ها را از نزدیک ببینید. هر گوشه از این منطقه، یک قاب عالی برای عکاسی بوده و آب و هوای آن‌جا در پاییز به گونه‌ای‌ست که شما را عاشق خود خواهد کرد. البته این شهر در جنوب شرقی ترکیه و بسیار دورتر از استانبول و آنتالیا و در نزدیکی مرز ارمنستان قرار گرفته است و از همین رو هم، عده‌ی کمی از گردشگران به آن‌جا می‌روند.

عکس: worldfootprints.com

 

ساپانجا و ساکاریا

این دو شهر، در دو طرف یک دریاچه قرار گرفته‌اند و هر کدام دارای جاذبه‌های توریستی زیادی هستند که می‌توانید در طول اقامت در آن‌جاها به دیدنشان بروید. جدا از خود دریاچه، در ساکاریا با آبشار ماسوکیه مواجه خواهید بود که یک منطقه توریستی زیباست و وقتی به ساپانجا می‌روید، در ارتفاعات این منطقه می‌توانید فعالیت‌های هیجان انگیزی مثل زیپلاین را تجربه کنید. مهم‌ترین نکته در مورد ساپنجا و ساکاریا این است که بهترین زمان برای سفر به این دو شهر پاییز بوده و در این ایام، همه چیز در بهترین شرایط ممکن در آن‌جا قرار دارد. البته هر چه به زمستان بروید، ارتفاعات سردتر می شود اما در خود دو شهر در طول پاییز، هوا معتدل و عالی‌ست.

 

شنا در استخر آنتیک پاموکاله در تور یک روزه از بدروم

عکس: dailysabah.com

 

ترابزون

ترابزون نیز گزینه‌ای عالی برای سفر به ترکیه در پاییز و مهم‌ترین دلیل آن نیز رفتن به دریاچه اوزونگول در نزدیکی این شهر است که در طول پاییز، دارای هوایی معرکه بوده و به راحتی می‌توانید از مناطق جنگلی آن‌جا دیدن کرده، به دریاچه بروید و قایق سواری در آن‌جا را تجربه کنید. اطراف این دریاچه زیبا خانه‌های زیادی وجود دارد و اقامتگاه‌هایی نیز برای گردشگران تهیه دیده شده تا اگر خواستند به جای اقامت در ترابزون در این محل بمانند. با این وجود شما می‌توانید به جای این که در این محل اقامت داشته باشید، صبح زود از ترابزون به آن‌جا رفته و شب را دوباره به هتل برگردید.

عکس: trabzontours.com

 

فعالیت‌های تفریحی در پاییز استانبول

جدا از مناطق گردشگری متعددی که در سفر به ترکیه در پاییز می‌توانید از آن‌جاها دیدن کنید، فعالیت‌های زیادی هم هستند که امکان انجام آن‌ها را خواهید داشت. سفرهای دریایی از استانبول، تورهای طبیعت گردی در مناطق ساحلی همچون آنتالیا، بالن سواری در کاپادوکیا و تفریح در پارک‌های بزرگ این کشور، تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های توریستی هستند که در پاییز ترکیه انتظار شما را می‌کشند.

 

بهترین هتل‌های ترکیه

عکس: pinterest.com

 

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 06 دی 1402)

نظرات کاربران