مینیاتورک: سفر یک روزه به کل ترکیه

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مینیاتورک: سفر یک روزه به کل ترکیه

مینیاتورک پارکی روباز در استانبول است که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معماری‌ها و جاذبه‌های دیدنی ترکیه به شکل مینیاتوری به نمایش گذاشته است. این مجموعه پارک تفریحی که به عنوان موزه مینیاتوری ترکیه هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین نقاط توریستی و گردشی در تور استانبول محسوب می‌شود. مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند عاشق گردش و تفریح در این پارک روباز می‌شوند. اگر وقت کافی دارید و می‌خواهید روزی شاد را در کنار یکدیگر سپری کنید ما رفتن به مینیاتورک را توصیه می‌کنیم. در ادامه نگاهی به این پارک و ویژگی‌هایش می‌اندازیم.

 

در مینیاتورک چه چیزهایی خواهید دید

مینیاتورک پارکی بزرگ و جذاب است که در محیطی سبز و مدرن جاذبه‌های اصلی ترکیه را در اندازه ۱/۲۵ ابعاد واقعی‌شان به نمایش گذاشته است. در این پارک ۱‍۳۵ مدل وجود دارد که ۶۲ مورد آن از استانبول، ۶۰ مورد مربوط به آناتولی و ۱۳ مدل دوره عثمانی خارج از مرزهای ترکیه هستند. این مدل‌ها با یک شبیه‌سازی کاملا حرفه‌ای آنقدر واقعی ساخته شده‌اند که حس می‌کنید همچون گالیور در سرزمین لی‌لی‌توپ‌ها قدم می‌زنید. تصورش را بکنید که ماه‌ها زمان لازم دارید تا از همه جاذبه‌های اصلی و ویرانه‌های تاریخی ترکیه دیدن کنید، حال آن که تنها با چند ساعت گردش در پارک میاتوری استانبول می‌توانید تمام ترکیه را زیر پا بگذارید و جاهای دیدنی آن را تماشا کنید.

 

گشتی جذاب در موزه توهمات استانبول

موزه کریستالی استانبول

موزه کریستالی که به استانبول کریستالی هم شهرت دارد موزه‌ای سه بعدی و جذاب است که ترکیبی از شیشه و صنعت لیزر نور و تکنولوژی را به نمایش گذاشته است. این موزه به عنوان بخشی از مینیاتورک میزبان علاقه‌مندان است. شما در این موزه ۱۶ اثر تاریخی ارزشمند استانبول را در شیشه‌های کریستالی تماشا خواهید کرد. این نقاط تاریخی برجسته شامل برج گالاتا در استانبول، کاخ توپکاپی، موزه ایاصوفیه، مسجد آبی در استانبول، کاخ سیراگان، کاخ دلماباغچه، برج مایدن، مسجد فاتح در استانبول، ایستگاه قطار حیدرپاشا، ساختمان شهرداری متروپولیتن استانبول، دانشگاه استانبول، کلیسای سنت آنتوان، مسجد یعقوب سلطان، قلعه روملی، مسجد سلیمانیه در استانبول و پل شهدای ۱۵ جولای می‌شوند.

موزه پانورامای ویکتوری

در این موزه شما شاهد تاریخ ترکیه، مبارزات ملی در بین سربازان، زندگی روزمره در دوران جنگ با جلوه‌های صوتی و نوری خواهید بود. این موزه نیز در مجموعه پارک مینیاتورک واقع شده و محل برگزاری نمایشگاه‌های این پارک هم هست.

  • امکانات مینیاتورک

مینیاتورک به عنوان یکی از بهترین پارک‌های استانبول مناسب برای تمام سنین و سلیقه‌ها به گروه‌های توریستی توصیه می‌شود. این پارک شامل کافه و رستوران، فروشگاه هدایا و سالن نمایشگاهی می‌شود. همچنین امکانات فضای باز شامل زمین بازی کودکان، قایق کنترلی از راه دور، قایق، قطار، مینی استادیوم، سالن شطرنج، منطقه هزارتو، تور شبیه‌ساز هلیکوپتری استانبول و ترکیه، و همچنین پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ ماشین می‌شود. به علاوه در سراسر این موزه اتصال به اینترنت در دسترس قرار دارد.

  • راهنمای صوتی

شما می‌توانید بدون نیاز به راهنما، از اپ استور و یا گوگل پلی راهنمای صوتی مینیاتورک را دانلود کنید و خودتان به راحتی در محوطه این پارک گردش کنید. راهنمای صوتی مینیاتورک به ۹ زبان شامل ترکی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی، عربی، فارسی، ژاپنی و اسپانیایی در دسترس قرار دارد.

  • راهنمای بازدید

شما می‌توانید همه روزه بین ساعت ۹ تا ۶عصر از این موزه دیدن کنید. هزینه ورودی که باید در قالب خرید بلیط بپردازید ۲۰ لیر خواهد بود.

 

موزه نظامی استانبول، گنجینه‌ی تاریخی ترکیه

چگونه به مینیاتورک برسید؟

شما می‌توانید میناتورک را در سواحل شمالی در انتهای شاخ طلایی و در محله بی‌اغلو استانبول پیدا کنید. این پارک در سراسر ساحل روبرو دلفینیاروم واقع شده است. این پارک به روش‌های مختلفی در دسترس قرار دارند.

  • اتوبوس یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای رسیدن به این پارک است. اگر می‌خواهید از اتوبوس استفاده کنید به راهنمای زیر دقت کنید:

اتوبوس‌های 47، 47Ç، 47N از امینونو

اتوبوس‌ 54 HŞ از Mecidiyekoy و شیشلی

اتوبوس 36 از تقسیم

اتوبوس 41 ST از توپکاپی

اتوبوس TB 1 سلطان احمد و دلماباغچه

شما می‌توانید مسیرها و جدول زمانی اتوبوس‌ها را از iett.istanbul بررسی کنید.

قایق‌های عمومی

شما می‌توانید سوار قایق‌های مسافربری مسیر شاخ طلایی شوید که بین اسکودار-یعقوب و اسکله Sutluce رفت و آمد می‌کنند. این کشتی‌ها در ایستگاه اسکودار، کاراکوی، قاسم‌پاشا، فنر، بالات، هاسکوی، ایوان‌سرای، Sutluce و یعقوب توقف می‌کند.

تاکسی

بیشتر توریست‌ها با حمل و نقل عمومی احساس راحتی ندارند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید پس باید تاکسی بگیرید. مخصوصا این که مینیاتورک از مناطق توریستی محبوب و دور استانبول است.

 

معرفی موزه هنرهای مدرن استانبول

آدرس: Örnektepe, İmrahor Cd. No:7 D:1, 34445, Sütlüce, Beyoğlu, Istanbul

تلفن: 82 28 222 212 90+

۲۷ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران