معرفی فرودگاه‌های بین‌المللی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
معرفی فرودگاه‌های بین‌المللی گرجستان

گرجستان نه تنها مقصدی محبوب نزد ایرانیان برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود، بلکه در طی سال‌های اخیر، کشوری ایده‌آل برای مردم کشورهای دیگر نیز به حساب آمده و هر ساله به تعداد گردشگرانی که با تور گرجستان به این سرزمین سفر می‌کنند، اضافه می‌شود.

خوشبختانه گرجستان دارای ۳ فرودگاه بسیار خوب بین‌المللی است که این حجم از گردشگران را در نقاط مختلف میزبانی می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با فرودگاه‌هایی که ازآن‌ها یاد کردیم، در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید و اگر تجربه‌ای از بودن در این مکان‌ها دارید، آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

۱- فرودگاه بین‌المللی شوتا روستاولی تفلیس

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که این فرودگاه را با همان نام "فرودگاه تفلیس" می‌شناسند و نیازی نیست اسم شوتا روستاولی را به خاطر بسپارید. اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه گرجستان که اولین ترمینال آن در سال ۱۹۵۲ و با همان معماری خاص اتحاد کمونیستی شوروی ساخته شد و سپس بعد از رهایی گرجستان از آن اتحاد، از سال ۹۰ نوسازی و اضافه شدن ترمینال‌های مختلف به آن شروع و تا این که به این فرودگاه مدرن امروزی بدل شده است.

 

 معرفی زیباترین صومعه‌های گرجستان

این فرودگاه از نظر امکانات بسیار خوب بوده و شما می‌توانید چندین بخش برای استراحت، خرید و خوردن غذا و سفارش نوشیدنی را در آن‌جا ببینید. البته با توجه به فاصله‌ی نسبتا کوتاهی که فرودگاه تا مرکز شهر دارد، عموما نیازی به امکانات فرودگاه پیدا نخواهید کرد.

برای رفت و آمد هم روش‌های مختلفی وجود دارد. تاکسی‌های فرودگاهی که راحت‌ترین و البته گران‌ترین روش رفتن به مرکز شهر محسوب می‌شود. مسیر ساده‌تر با قیمت مناسب اما استفاده از قطار شهری است که به راحتی در نزدیکی فرودگاه در دسترس هستند و آخرین راه نیز اتوبوس‌های شهری است که ایستگاهشان درست جلوی ترمینال فرودگاه قرار گرفته است.

۲- فرودگاه بین‌المللی کوتایسی

 فردگاه بین‌المللی کوتایسی یکی از در حال رشد‌ترین فرودگاه‌های گرجستان است که در سال ۲۰۱۸ توانست ۳۳ درصد و در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰ درصد مسافران بیشتری را به خود ببیند. این فرودگاه تنها ۱۴ کیلومتر از غرب شهر فاصله داشته و دسترسی به آن جا بسیار ساده خواهد بود و با توجه به هزینه‌ی پایین تاکسی، به راحتی می‌توانید هنگام ورود به فرودگاه به این وسیله به هتل خود بروید و سفر خود را آغاز نمایید. البته اتوبوس‌های شهری نیز در این مکان فعالیت داشته و به صورت مستمر با مبلغی بسیار پایین، مسافران را به کوتایسی می‌برند.

 

تجربه طعم لذیذ غذاها در گرجستان

امکانات رفاهی در این فرودگاه به خوبی قرار داده شده و شما به محض ورود، می‌توانید از اینترنت رایگان فرودگاه بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. همچنین یک کافه‌ی عالی برای سفارش غذا و نوشیدنی در فرودگاه وجود دارد و در یک فروشگاه ۲۴ ساعته هم برای خرید در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات فرودگاه می‌توان به دفتر اجاره‌ی ماشین، چند بانک و دستگاه خودپرداز، پارکینگ و ... اشاره کرد.

در مجموع فرودگاه کوتایسی را باید یک فرودگاه نوساز و مدرن با طراحی زیبا به شمار آورد که کاملا مشخص است برنامه‌های زیادی برای آینده‌ی آن، در نظر گرفته شده است.

۳- فرودگاه بین‌المللی باتومی

فرودگاه باتومی نام "الکساندر کارتولی" را که مهندسی به نام در زمینه‌ی هوا فضا بود را در اول اسم خود دارد. فرودگاهی نسبتا کوچک که مهم‌ترین مزیتش، فاصله‌ی کم‌تر از دو کیلومتری از شهر است و دسترسی به آن فوق‌العاده راحت خواهد بود. البته همین فرودگاه کوچک، میزبانی مسافرانی از تمام نقاط جهان است که به دومین مقصد محبوب در گرجستان می‌آیند.

 

مقایسه تفلیس و باتومی؛ گرجستان

خوشبختانه وقتی به این فرودگاه می‌آیید می‌توانید از سه کافه‌ای که در این محل در نظر گرفته شده، انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را سفارش داده و همچنین در دو فروشگاه این محل، لحظات آخر خریدی کرده و با خود سوغات ببرید. همچنین یک لانج بسیار عالی با امکانات عالی نیز در فرودگاه در نظر گرفته شده که می‌توانید ازآن‌ها نیز بهره ببرید.

غیر از سرویس‌های فرودگاهی که هتل‌ها برایتان در نظر می‌گیرند، برای رفتن و بازگشتن به شهر تنها دو راه دارید که یکی به وسیله‌ی اتوبوس بوده و دیگری تاکسی. با اولی حدودا بیست دقیقه در راه خواهید بود و با تاکسی حدودا ۱۰ دقیقه‌ای به مرکز شهر می‌رسید.

۱۳ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران