تندیس‌هایی زیبا در گوشه و کنار جزیره کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
تندیس‌هایی زیبا در گوشه و کنار جزیره کیش

جزیره کیش جواهری است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی قرار گرفته است. به طوری که هر چه از زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی آن گفته شود باز کم است. علاوه بر این زیبایی‌ها و تفریحات منحصر به فرد جزیره مجسمه‌ها و تندیس‌های خاصی در گوشه و کنار کیش قرار داده شده است. معرفی این تندیس‌ها که حس و حال خاصی به جزیره داده‌اند موضوع مقاله امروز ما می‌باشد. اگر قصد سفر با تور کیش را دارید شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

تندیس‌های زیبای جزیره کیش

تندیس‌ها در تمامی کشورها و مقصدهای توریستی مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. چرا که این تندیس‌ها نمادی از این مقصدها بوده و توریست‌ها دوست دارند با آن‌ها عکس‌های یادگاری بگیرند. جزیره کیش از جمله مکان‌های محبوب برای مسافرت است که تندیس‌های جذاب و دیدنی در گوشه و کنارهای آن قرار گرفته است. به منظور آشنایی با آن‌ها لیستی از معروف‌ترین مجسمه‌ها را برای شما علاقه‌مندان گردآوری کرده‌ایم. از جمله این موارد عبارتند از:

  • مجسمه مرد فانوس به دست

یکی از مجسمه‌های قابل توجه که در جزیره کیش قرار گرفته به شکل مردی با دو بال است که فانوسی در دست دارد. به همین دلیل این تندیس را اکثرا با نام مجسمه مرد فانوس به دست می‌شناسند. برای دیدن این مجسمه باید به سمت کلبه هور بروید. کلبه هور در جاده جهان و نرسیده به میدان غروب واقع شده است.

 

معرفی مکان‌های تفریحی در کیش

  • مجسمه مرد ماهیگیر

از جمله تندیس‌هایی که توانسته توجه بسیاری از گردشگران تور کیش را به خود جلب کند به شکل مردی در حال ماهی‌گیری است. به همین دلیل نام مرد ماهیگیر را به خود گرفته است. ساخت این مجسمه ۱۲ متری به دلیل عظمت و ظرافتی که دارد حدود ۳ ماه زمان برده است. با نگاه کردن به این تندیس متوجه مردی خواهید شد که مشغول به پهن کردن تور ماهیگیری خود است. جهت رفتن به سمت این مجسمه و تماشای آن کافی است تا به سمت ضلع شرقی جزیره کیش حرکت کنید.

  • مجسمه پارک ساحلی سیمرغ

یکی دیگر از معروف‌ترین تندیس‌هایی که در جزیره کیش می‌توان با آن روبرو شد در پارک ساحلی سیمرغ قرار گرفته و به شکل صورت یک پیرمرد است. به همین دلیل اکثرا آن را با نام مجسمه پارک ساحلی سیمرغ می‌شناسند. آنچه باعث زیبایی بیشتر این تندیس شده رنگ تمام سفید آن می‌باشد. همچنین به شکلی ساخته شده است که گویا نسیم دریا ریش‌های بلند و موهای این پیرمرد را به حرکت درآورده است. برای بازدید از این مجسمه باید به سمت هتل مارینای کیش که در ضلع جنوب شرقی جزیره قرار دارد حرکت کنید. به محض رسیدن به آن شاهد گردشگرانی خواهید بود که در حال عکاسی از این مجسمه هستند.

 

نمایشگاه هیجان انگیز خزندگان کیش

  • مجسمه پارک ساحلی مرجان

مجسمه قرار گرفته در پارک ساحلی مرجان از جمله دیگر مجسمه‌های دیدنی و زیبای جزیره کیش می‌باشد. این مجسمه بتنی تصویری از مردی را به نمایش گذاشته که مشغول به نواختن نوعی ساز مخصوص بومیان جزیره است. بهترین زمان برای بازدید از این تندیس بعد از تاریک شدن هوا می‌باشد. زیرا نورپردازی‌های زیبایی در اطراف مجسمه انجام شده که در شب نمایی زیباتر از آن را به نمایش می‌گذارد. اگر برای دیدن این مجسمه کنجکاو شده‌اید در مسیر جاده جهان که در سمت جنوب شرقی کیش قرار دارد حرکت کنید تا به پارک ساحلی مرجان برسید. این مجسمه را در مقابل خود مشاهده خواهید کرد.

  • گذر هنرمندان

گذر هنرمندان در حقیقت نامی است که به بخشی از جزیره کیش داده شده است. در این منطقه شما شاهد چندین مجسمه از هنرمندان و افراد به نام تاریخ ایران خواهید بود. از جمله این مجسمه‌ها می‌توان به تندیس امیرکبیر، استاد شهریار، استاد فرشچیان، جلال آل احمد، مرتضی آوینی، عیسی بهادری، عزت الله انتظامی، شریف لطفی، غلامحسین بنان، ابوالحسن صبا، علی محمد حیدریان، عیسی بهادری، پروین اعتصامی، محمد تقی جعفری، مرتضی ممیز، غلامحسین امیرخانی و چند تن دیگر اشاره کرد. اگر دوست دارید تا بهترین زمان پیشنهادی را برای بازدید از گذر هنرمندان انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم ساعات بعد از تاریکی هوا را انتخاب کنید. زیرا در این ساعات چراغ‌هایی در اطراف تندیس‌ها روشن می‌شود و زیبایی بیشتری به آن‌ها می‌بخشد. آدرس دقیق برای رسیدن به این مکان باید به سمت بلوار دریا بروید. سپس به سمت خیابان سنایی بپیچید. در همین حوالی شاهد تابلو گذر هنرمندان خواهید بود.

 

بهترین پارک‌های بازی و آبی در کیش

۱۲ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران