۷ کلیسای دیدنی در سفر به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۷ کلیسای دیدنی در سفر به استانبول

استانبول به خاطر فرهنگ‌های مختلفی که در ساخت این شهر نقش داشته و حالا می‌توان نشانه‌ها آن را مشاهده کرد، معروف است. شهری مملو از جاذبه‌های گردشگری تاریخی که بخشی از آن‌ها مساجد باشکوه هستند و بخشی دیگر کلیساهای زیبایی که دهه‌ها از ساختشان می‌گذرد.

اگر شما هم تور استانبول را برای تعطیلات خود انتخاب کرده‌اید، بد نیست حداقل از بعضی از کلیساهایی که به شما معرفی می‌کنیم، دیدن نمایید.

کلیسای سنت استفان

این کلیسای بلغاری زیبا، بعد از این که برای چند سال بسته بود، در سال  یک بازسازی جامع را تجربه کرد و حالا برای مدتی می‌شود که گردشگران می‌توانند از آن‌جا بازدید کنند. کلیسای سنت استفان در سال 1898 ساخته شده و به ساختار آهنی سازه‌اش که در آن زمان کمی نامتعارف بود، معروف است. بخش‌هایی از این سازه از اتریش آورده شده و در طراحی داخلی آن نیز از پنجره‌های رنگی و نقاشی‌هایی زیبا بهره برده شده است.

 

معرفی کلیسای چورا در استانبول

 

کلیسای جامع سنت جرج

این کلیسای جامع که متعلق به جامعه ارتدکس استانبول است، یکی از زیباترین کلیساهایی خواهد بود که در سفر به این شهر می‌توانید از آن بازدید به عمل بیاورید. اگر چه از بیرون بنا از نظر زیبای متوسط است، اما در داخل همه چیز عوض شده و شما با یک دکور طلایی رنگ چشم گیر مواجه خواهید شد که با جزییاتی فوق‌العاده عالی ساخته شده است. سقف این بنا نیز طراحی زیبایی دارد که به لطف چهلچراغ‌های بزرگ، زیبایی بیشتری نیز پیدا کرده است.

کلیسای سنت آنتونی پادوا

این کلیسا به دست جامعه ایتالیایی مقیم استانبول و در بین سال‌های 1906 تا 1912 ساخته شده است. این کلیسا را باید بزرگ‌ترین کلیاسای کاتولیک در استانبول به حساب آورد که طراحی آن را جیولی مونگری، معمار معروف به عهده داشته است. این بنا در بیرون زیبایی بیشتری نسبت به داخل دارد و در داخل کمی ساده به نظر می‌رسد و به همین خاطر خیلی از گردشگران به گرفتن عکس در بیرون بنا بسنده می‌کنند. اما چیزی که کلیسای سنت آنتونی پادوا به آن معروف است، مراسمات مذهبی یکشنبه‌ها و همچنین اعیاد مختلف مسیحی است که با حالتی خاص در آن‌جا برگزار شده و بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند تا بیننده آن‌ها باشند.

 

کلیسای باستانی سنت جان در کوش آداسی

کلیسای سنت ماری مغولان

کلیسای سنت ماری مغولان در سال 1240 میلادی ساخته شده و یکی از معدود کلیساهای تاریخی استانبول است که بعد از فتح منطقه به دست عثمانی‌ها، به مسجد بدل نشده است. این کلیسا معماری گوتیک جالبی دارد که باعث می‌شود گردشگران برای بازدید از آن، به این بخش از استانبول می‌آیند. البته یکی دیگر از جذابیت‌های این کلیسا، داستان‌های تاریخی جالبی است که حول محور آن وجود دارد. البته بنایی که حالا می‌بینید، به جای یک کلیسای بسیار قدیمی در قرن دهم ساخته شده و هیچ نشانی از آن کلیسای قدیمی باقی نمانده است.

کلیسای یادبود کریمه

این کلیسا در سال 1868 و به فرمان سلطان عبدالمسیت ساخته شد تا به جامعه‌ی بریتانیایی حاضر در استانبول هدیه شود. این بنا که در محله گالاتا استانبول واقع شده و شما می‌توانید در گردش‌های خود به راحتی از آن‌جا دیدن کنید، در واقع یادبودی است برای کسانی که در جنگ کریمه کشته شده بودند.جدا از ظاهر قرون وسطایی و زیبای بنا که نمای بیرونی آن از تکه‌های بزرگ سنگ درست شده، باغی سرسبز و جذاب نیز آن را احاطه کرده است تا زیبایی طبیعت این بنای مذهبی را در آغوش گرفته باشد.

کلیسای ارتدکس یونانی ایا تریادا

این بنا در زمینی ساخته شده که زمانی قبرستان و بیمارستان ارتدکس یونانی بود. جایی که در سال 1882 ساخت آن به پایان رسید و با دو برج ناقوس خود و گنبد جذابیت و زیبایی مضاعفی به استانبول بخشید. کلیسای ایا تریادا هم از بیرون و هم در داخل زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و از جذاب‌ترین کلیساهایی است که در سفر با تور ترکیه می‌توانید از آن دیدن نمایید.

کلیسای ارمنی Surp Krikor Lusavoriç

کلیسای "سنت گریگوری روشنگر" یکی از کلیساهای ارمنی بسیار زیبا در استانبول است که ساخت آن در سال 1431 به پایان رسیده بود اما در قرن 18 به واسطه آتش سوزی بخش مهمی از آن تخریب شد. بعد از اتمام جنگ، بدروس زوبیان -معمار مطرح ارمنی- سال 1966 کار بازسازی آن را به عهده گرفت و حالا چیزی که از این کلیسا می‌بینید، نسخه‌ی آن سال بناست.

 

دیدنی‌ترین مسجدهای استانبول

۰۸ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران