۵ خیابان استانبول برای خرید از فروشگاه‌های معروف

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۵ خیابان استانبول برای خرید از فروشگاه‌های معروف

وقتی کلمات خرید و استانبول در کنار هم می‌آید، مردم عموما یاد بازار بزرگ یا انواع مراکز خرید لوکس و عظیم می‌افتند. اما این شهر زیبا که جزو یکی از پربازدیدترین نقاط جهان در بین گردشگران است، انتخاب‌های بسیار بیشتری در سفر با تور استانبول پیش پای شما می‌گذارد. یکی از آن‌ها خیابان‌های مهمی است که در آن‌ها فروشگاه‌ها و پاساژ‌های زیادی هستند و شما می‌توانید برندهای مهم و اجناسی عالی در هر کدامشان پیدا کنید. اگر می‌پرسید بهترین خیابان‌های خرید استانبول کدام‌ها هستند، ما در ادامه لیستی از آن‌ها برایتان تهیه کرده‌ایم.

 

خیابان سردار اکرم

این خیابان باریک و سنگ‌فرش، زمانی به ساختمان‌های قدیمی‌اش معروف بود، اما حالا به جایگاهی مهم برای فروشگاه‌های متعلق به طراحان خلاق ترک بدل شده است. خیابانی که در آن‌ فروشگاه‌های جالبی می‌توانید پیدا کنید و با توجه به نزدیکی به برج گالاتا، حتما در بازدید به این برج، سری هم به این مکان بزنید و اجناس مورد علاقه خود را پیدا نمایید.

 

گشتی جذاب در موزه توهمات استانبول

بوتیک‌های جالب و فوق‌العاده‌ای در خیابان سردار اکرم پیدا می‌شوند که از جمله آن‌ها فروشگاه تی‌شرت  Les Benjamins  یا مغازه فروش سوغات Lunapark است. از طراحان معروف ترک، Arzu Kaprol را می‌توانید در خیابان پیدا کنید و برای خرید لوازم آنتیک سری به  Kashif Sofa بزنید. اما اگر به دنبال یک بوتیک عالی و پر و پیمان می‌گردید،  Atelier 55 در آخر خیابان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مکان دارای چند کافه‌ی عالی نیز هست که بعد از بازدید از برج گالاتا و قدم زدن در بین فروشگاه‌ها، می‌توانید در آن‌ها کمی استراحت کرده و نوشیدنی گرم میل نمایید.

خیابان Cukurcuma

اگر عاشق اجناس عتیقه و چیزهای آنتیک هستید، خیابان Cukurcuma مختص شماست. فروشگاه‌های آنتیک فروشی فوق‌العاده زیر خانه‌های نئوکلاسیک تصویری کاملا آشنا از استانبول امروزی را در این خیابان برایتان به نمایش می‌گذارد. در کنار انواع فروشگاه‌های عتیقه فروشی، شما می‌توانید چندین فروشگاه فرش و سوغات دیگر نیز پیدا کنید. در مجموع اگرچه چند بوتیک و مغازه‌های دیگر نیز در خیابان Cukurcuma وجود دارند، اما تنها برای چنین اجناسی یا حتی گشت و گذار باید به این مکان بروید و برای خرید چیزهای دیگر، جاهای متفاوتی را در تور ترکیه بررسی کنید.

 

۴ سرآشپز زن مشهور در رستوران‌های استانبول

فراموش نکنید که در این خیابان سری به موزه‌ی مخصوص اورهان پاموک – نویسنده برنده‌ی جایزه‌ی نوبل- با نام موزه معصومیت (Masumiyet Müzesi) نیز بزنید. همچنین در این مکان نیز کافه‌هایی متعددی وجود دارند که برای سفارش یک قهوه‌ی ترک عالی، جان می‌دهند!

خیابان استقلال

خیابان استقلال که از میدان تکسیم آغاز می‌شود، بدون شک معروف‌ترین و البته شلوغ‌ترین خیابان استانبول است که تقریبا تمام گردشگرانی که به سفر استانبول می‌روند، از آن بازدید می‌کنند. به خاطر همین محبوبیت بالا نیز در این خیابان شما با تعداد زیادی از انواع فروشگاه‌ها و پاساژها و بازارهای کوچک مواجه هستید و می‌توانید انواع چیزهای را در آن‌جا خریداری کنید.

 

 جذاب‌ترین کافه‌های اینستاگرامی استانبول

بسیاری برندهای معروف در این بخش از استانبول هستند و همچنین برندهای ترک نیز حضوری فعال در خیابان استقلال دارند. اما فارغ از خرید پوشاک و اجناس الکترونیک، فروشگاه‌های کتاب و مغازه‌های خرید خوراکی و خوشمزه جات در خیابان استقلال ترکیه، حتی یک بازار روباز نیز در این حوالی است که می‌توانید به آن‌ها نیز سری بزنید. فراموش نکنید که اگر به خیابان استقلال رفتید حتما یک بار تراموای قرمز و معروف شهر را نیز سوار شوید و با آن عکسی به یادگار بگیرید.

خیابان Abdi Ipekci

محله‌ی نیشانتاشی به خانه و فروشگاه‌های لاکچری‌اش معروف است و شما می‌توانید برندهای بزرگ داخلی و خارجی را در بوتیک‌های مجللش مشاهده کنید. در خیابان Abdi Ipekci برندهایی همچون پرادا تا Louis Vuitton حضور داشته و همچنین در کنارشان می‌توانید فروشگاه‌های واکو و بیمن را ببینید یا از بوتیک‌های لاکچری ترک چیزی برای خود بخرید.

 

معرفی مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی استانبول

اگر هم نمی‌خواهید اوضاع مالی خود را در سفر به استانبول خراب کنید، در همان نزدیکی سری به خیابان Teşvikiye بزنید. این خیابان نیز مملو از فروشگاه‌های مختلف بوده و البته می‌توانید در آن‌ها مغازه‌هایی با قیمت‌های مناسب‌تر را نیز کنار برندهای معروف ببینید.

خیابان بغداد

بیشتر محله‌های سمت آسیایی استانبول حالت مسکونی داشته و فضایی آرام‌تر و کم‌هیاهو‌تر نسبت به سمت اروپایی دارند. با این حال در این بخش از شهر نیز فرصت‌های خرید بسیار هستند که یکی از مهم‌ترین آ‌ن‌ها، گردش در خیابان بغداد استانبول و گشت زدن در میان فروشگاه‌های پر تعداد آن‌جاست.

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در استانبول

در میان مغازه‌های متعدد این خیابان شما می‌توانید برندهای معروف و بوتیک‌های لوکس را مشاهده کنید و اجناسی جذاب و عالی که از جای جای جهان به این بخش از شهر آورده می‌شوند را خریداری کنید.

۰۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران