مرکز خرید متروسیتی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مرکز خرید متروسیتی در استانبول

ما در مقاله‌های مختلفی که در مقتدرسیر تابان منتشر کرده‌ایم، به معرفی و بررسی خیلی از مراکز خرید استانبول پرداختیم. مراکز خرید بزرگ و کوچکی که هر کدام ویژگی‌های منحصر به خود را دارند و می‌توانند جایی عالی برای خرید و حتی تفریح در این شهر زیبا باشند. امروز هم نوبت به معرفی مرکز خرید متروسیتی رسیده که از جمله جاهای جوان پسند با فروشگاه‌های قیمت متوسط است و از آن جاهایی است که گرچه خیلی اسم و رسم مراکز خرید معروف را ندارد، اما پیشنهاد می‌کنیم در تور استانبول برای یک خرید عالی، حتما سری به آن‌جا بزنید.

 

درباره مرکز خرید متروسیتی

مرکز خرید متروسیتی با یک طراحی زیبا، بخشی از یک ساختمان تجاری بسیار بوده و توانسته با جمع کردن برندهای مطرح داخلی و خارجی، یک فضای عالی برای خرید پدید بیاورد. متروسیتی در مجموع ۵ طبقه داشته و در کنار ۱۷۵ فروشگاه مختلف چندین رستوران، کافه و البته یک مجموعه‌ی سینمایی دارد و پارکینگ اختصاصی آن نیز گنجایشی تا ۱۲۰۰ ماشین را برای مشتریان به همراه خواهد داشت.

طراحی داخلی این مجموعه فوق‌العاده زیباست و با یک سالن مرکزی، فروشگاه‌ها در راهروهای بزرگ به دور این سالن مرکزی در ۵ طبقه شکل گرفته‌اند. در طول روز نور کافی به داخل تابیده و شرایط بسیار خوبی را در مرکز خرید فراهم می‌کند و فضای باز و گسترده کلی مکان و فروشگاه‌ها، انتخاب و خرید را برای مشتریان سهل خواهد کرد.

 

۸ جاذبه‌ی گردشگری طبیعی در استانبول

خرید در متروسیتی

همانطور که گفتیم ۱۷۵ فروشگاه مختلف در این مرکز خرید وجود دارد که در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. عمده فروشگاه‌های متروسیتی به لباس، دکور و لوازم خانگی، لوازم آرایش، تکنولوژی و لباس و اسباب بازی کودکان اختصاص دارد. برندهای لاکچری و خیلی معروف اروپایی در این مرکز خرید حضور ندارند، با این حال برندهای معتبر ترک که لباس‌های آن‌ها در دنیا معروف است، غرفه‌های خود را در این محل باز کرده و جای خالی آن‌ها را پر کرده‌اند.

با این وجود اگر به لیست برندهای لباس نگاهی بندازید، اسامی جذابی همچون LC WAIKIKI، JACK JONES، COLIN'S و GRADER را مشاهده خواهید کرد و مطمئنا می‌توانید با هزینه‌ای مناسب، چیزهای خیلی خوبی برای خود بخرید. این مورد دقیقا برای دیگر بخش‌ها همچون لوازم آرایش یا دکور و لوازم منزل نیز صدق می‌کند.

در بخش تکنولوژی نیز چند فروشگاه برای متروسیتی در نظر گرفته شده که در طبقه‌های مختلف حضور دارند و برندهای مختلف را پوشش داده‌اند. همچنین اگر در تور ترکیه قصد خرید سیم کارت‌های اعتباری را دارید، ترکسل یک غرفه در طبقه ۲- دارد که می‌‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید.

خوراکی و نوشیدنی

۱۳ رستوران و کافه در متروسیتی وجود دارد که هم شامل نام‌های معروف بین‌المللی مثل برگر کینگ، مک دونالد و استارباک می‌شود و هم کافه‌ها و رستوران‌های محلی در آن‌جا حضور دارند. در مجموع شما می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های مختلفی را در این محل سفارش دهید. اغلب رستوران‌ها و کافه‌ها، جاهای بسیار خوب با قیمت متوسط هستند، پس نگران خرج بالای آن‌ها نشوید.

 

مهم‌ترین جشن‌های ملی ترکیه در استانبول

مجموعه سینمایی

جز مجموعه‌ی سینمایی، بخش تفریحی همیشگی دیگری در متروسیتی وجود ندارد، اما برای این بخش شرکت Cinema Pink انتخاب شده که یکی از بهترین شرکت‌های ساخت مجموعه سینمایی در ترکیه است و نمونه‌هایی در مراکز خرید لاکچری استانبول نیز دارد. سالن‌های سینمای متروسیتی از کیفیت خیلی بالایی برخوردار بوده و از تکنولوژی‌های روز در آن بهره برده شده است. سیستم صدای دالبی و همچنین سالن مخصوص فیلم‌های سه بعدی از دیگر مزایای فیلم دیدن در این مکان خواهد بود.

برنامه‌هایی که در متروسیتی برپا می‌شود

شاید بخش سرگرمی همیشگی در متروسیتی وجود نداشته باشد، اما برنامه‌های مختلفی در طول سال در این محل برگزار می‌شود که هر کدام آن‌ها می‌توانند دلیلی برای رفتن به این مرکز خرید باشند. انواع جشنواره‌ها برای کودکان همراه با بازی‌های متنوع، جشنواره‌های خرید با تخفیف‌های بالا و برنامه‌های موسیقیایی کوچک در شب‌های تابستان، از جمله کارهایی هستند که متروسیتی برای جلب مشتری بیشتر برگزار می‌کند.

 

هتل‌های ارزان و باکیفیت استانبول

 نکات پایانی درباره مرکز خرید متروسیتی در استانبول

  • این مرکز خرید در سال ۲۰۰۳ افتتاح شده است
  • مرکز خرید زورلو سنتر استانبول تنها چند ده متر با این مکان فاصله دارد
  • مرکز خرید Ozdilek‌چسبیده به متروسیتی است
  • هتل‌های Kings Cross، Hyatt Centric Levent، Wyndham Grand Istanbul Levent و Istanbul Upsuites Hotel از جمله هتل‌های بسیار خوب در نزدیکی این مرکز خرید هستند

در مجموع اگر تنها قصد خرید دارید، متروسیتی از جاهای خیلی خوب شهر برای این کار است، اما نبود بخش‌های تفریحی یا رستوران‌های خاص باعث می‌شود تا در جلب توجه گردشگران تور استانبول ناکام بماند.

۲۶ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران