۱۰ شیرینی‌فروشی استانبول برای خرید بهترین باقلواهای ترکی

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۰ شیرینی‌فروشی استانبول برای خرید بهترین باقلواهای ترکی

استانبول شهر شب‌های جذاب و روزهای تکرار نشدنی، شهر بناهای شگفت‌انگیز و تاریخی، شهر تنگه‌ی بسفر و زیبایی‌های بی‌پایان، شهر کافه‌های درجه یک و قهوه‎‌های فوق‌العاده، شهر خیابان‌های خاطره‌انگیز، یکی از بهترین نقاط دنیا برای سفرهای کوتاه مدت و بلند مدت است. شهری که بهترین هتل‌ها و خوشمزه‌ترین غذاهای آسیایی و اروپایی را در خود دارد. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال یک شکم‌گردی عالی هستید همراه ما باشید تا ۱۰ شیرینی‌فروشی درجه یک برای تهیه‌ی بهترین باقلواهای ترکی را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 


۱- کاراکوی گولوگلو


یک خانواده‌ی سنتی به نام گولوگلو در سال ۱۹۴۹ میلادی در شهر استانبول یک مغازه افتتاح کردند که در آن فقط باقلوا می‌پختند و می‌فروختند. مغازه‌ای که آن روزگاران توسط بزرگان خانواده که امروزه مرحوم شده‌اند اداره می‌شود و امروزه توسط نوه‌ها و نتیجه‌ها که مسن و جوان به حساب می‌آیند. این باقلوا فروشی یکی از معروف‌ترین و کهن‌ترین باقلوا فروشی‌های شهر استانبول است که نه تنها در میان گردشگران که در میان شهروندان استانبول نیز معروف است.

 

در جزایر استانبول سوار بر درشکه خوشمزه‌ترین شیرینی محلی با قهوه ترکی بخورید

 

 

کاراکوی گولوگلو

 


۲- کوشکروگلو


یک باقلوا فروشی درجه یک که هر روزه هفته برای خرید باقلوا به آنجا بروید می‌توانید سیل عظیمی از گردشگران و شهروندان استانبول را ببینید که جلوی در آن صف بسته‌اند. یک باقلوا فروشی عالی که باقلئاهایش از فرط شیرینی دل را نمی‌زنند و شهدشان به اندازه است. یک باقلوا فروشی منحصر به فرد که باقلواهایش را در بسته‌بندی‌های عالی برای سوغاتی‌ دادن می‌توانید خریداری کنید.

 

 

 کوشکروگلو

 


۳- کونیالی پاستانسی


یک باقلوا فروشی عالی در یکی از بهترین نقاط شهر استامبول یعنی تنگه‌ی بسفر. جاییکه خط جدایش قاره‌ی آسیا و اروپا در کشور ترکیه است مغازه‌ای واقع شده که بهترین باقلواهای این شهر در آن به فروش می‌رسد و بیشتر مشتریانش از تجار و بازرگانان شهر استانبول هستند. قیمت باقلواهای این مغازه از بیشتر مغازه‌های باقلوا فروشی گران‌تر است اما به خاطر طعم و بسته‌بندی‌شان مطمئن باشید ارزش این گران بودن را دارند.

 

۹ خوشمزه‌‌پزی در استانبول برای نوش جان کردن دسرهای لذیذ ترکی

 

 

 کونیالی پاستانسی

 


۴- باقلوا فروشی حفیض مصطفا


در سفرتان به استانبول اگر فقط قصد دارید یکی دو باقلوا با بهترین چای‌ها نوش جان کنید این مغازه یکسی از بهترین مکان‌هاست. جاییکه در خیابان استقلال واقع شده است و جدای از فروش باقلواهای بسته‌بندی شده، بهترین باقلواهای این شهر را در تعداد کم با بهترین نوشیدنی‌های گرم نیز به مشتریانش ارائه می‌کند.

 

 

باقلوا فروشی حفیض مصطفا

 


۵- کاسی بیاض


یک باقلوا فروشی عالی که در شهر استانبول چندین شعبه دارد. جاییکه تنوع باقلواهایش زیاد هستند و همین امر باعث شده است بیشتر سلیقه‌ها و ذائقه‌ها را پوشش دهد اما در میان باقلواهایش، باقلوای هویج بیشترین طرفدار را دارد و سبب شده است کاسی بیاض در سرتاسر شهر استانبول در میان گردشگران و شهروندان معروف شود. برترین شعبه‌ی این باقلوا فروشی در استانبول شعبه‌ی نیس پتیه است.

 

۴ اپلیکیشن کاربردی برای سفارش دادن غذاها و دسرهای لذیذ ترکی در سفر به استانبول

 

 

کاسی بیاض

 


۶- امیروگلو


یک باقلوا فروشی درجه یک که با رفتن به آن نه تنها می‌توانید بهترین باقلواها را در حجم کم یا زیاد سفارش بدهید و خریداری کنید بلکه می‌توانید دیگر دسرهای ترکی درجه یک را نیز در حجم کم یا زیاد سفارش بدهید و خریداری کنید. این باقلوا فروشی یکی از مغازه‌هایی است که شهرتش در سرتاسر شهر استانبول پیچیده است و در نظرسنجی‌های گردشگران نیز امتیازات بالایی را به خود اختصاص داده است.

 

 

امیروگلو

 


۷- گازیانتپ


طیف متنوعی از باقلاها، با مزه‌ها و شهدهای مختلف، از کم شیرینی تا شیرین‌ترین‌ها، همه و همه در یک مغازه‌ی فوق‌العاده در شهر استانبول به فروش می‌رسند که با رفتن به آن می‌توانید در حجم کم یا زیاد باقلواهای تازه و داغ سفارش بدهید. همچنین در این مکان می‌توانید همراه با بهترین قهوه‌ها و چای‌ها و دیگر نوشیدنی‌های سرد و گرم انواع باقلواها را سفارش بدهید و همانجا نوش جان کنید.

 

۵ کافه محبوب در محله بشیکتاش استانبول

 

 

 گازیانتپ

 


۸- هاکی بوزان


یک فروشگاه فوق‌العاده که بهترین باقلواهای شکلاتی را در آن می‌توانید خریداری کنید. فروشگاهی که در تمام روزهای هفته درهایش تا دیر وقت به روی مشتریانش باز است و از آنها پذیرایی می‌کند.

 

 

هاکی بوزان

 


۹- گازی بورما


یک مغازه‌ی عالی برای آنهایی که می‌خواهند باقلواهای عجیب و غریب را تجربه کنند. مغازه‌ای که در آن می‌توانید باقلواهای خامه‌ای و همینطور شیری سفارش بدهید و نوش جان کنید. مغازه‌ای که در بخش آسیایی استانبول واقع شده است و هم در میان گردشگران و هم در میان شهروندان استانبول شهرت دارد.

 

در استانبول، به این کافه‌ها بروید و از قهوه‌ی ترکی لذت ببرید

 

 

 گازی بورما

 


۱۰- دیویلی


اگر عاشق دانه‌های روغنی هستید و می‌خواهید بعد از پشت سر گذاشتن یک روز هیجان‌انگیز از انواع بازدیدها خستگی‌تان را با بهترین نوشیدنی‌ها و باقلواها به در کنید این مغازه یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما در سفر به استانبول خواهد بود. جاییکه باقلواهای داغ و درجه در آن می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

 

 دیویلی

۱۴ فروردین ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1401)

نظرات کاربران