گردش یک روزه‌ی تابستانی و رویایی در بشومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
گردش یک روزه‌ی تابستانی و رویایی در بشومی

گرجستان نقاط خاص زیادی دارد که در سفر به این کشور می‌توانید به دیدنشان بروید. جاهایی که ممکن است بعضا تا قبل از آن اسمشان نیز به گوشتان نخورده باشد. مهم نیست به تفلیس سفر کرده‌اید یا در تور باتومی هستید، زیبایی‌های طبیعی، در گوشه گوشه‌ی این سرزمین زیبا وجود دارند.

اما اگر به باتومی رفته‌اید تا در سواحل آفتابی آن شنا کنید و تفریحات آبی در باتومی را تجربه کنید، ما پیشنهاد می‌کنیم، یک یا دو روز را به سفر به بشومی اختصاص دهید. یک نقطه کوهستانی فوق‌العاده زیبا که حدود ۴ ساعت با باتومی فاصله دارد و دنیایی از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده را به شما عرضه می‌کند.

 

بشومی کجاست؟

بشومی در فاصله ۴ ساعته با باتومی در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا قرار گرفته است. مسیر کوهستانی به سمت این مکان رویایی، خود یکی از جذابیت‌هایی است که باعث می‌شود مسافران باتومی -مخصوصا کوله‌گردها- دو روز از سفر خود در فصل تابستان با تور گرجستان را به این مکان اختصاص دهند. جایی که با برکه‌ی زیبایش، جنگلی سرسبز و خانه‌هایی که مزارع پلکانی را میزبانی می‌کنند، مکانی عالی برای بودن در طبیعت گرجستان محسوب می‌شود.

 

شبی خاطره‌انگیز در ۵ کافه شبانه در باتومی

تابستان در بشومی

قبل از هر چیز، باید بدانید که اگر در فصل تابستان قصد رفتن به بشومی را دارید، باید حتما از قبل جایی در آن‌جا برای خود رزرو کنید، در غیر این صورت سخت بتوانید مکانی مناسب برای اقامت یک شبه‌ی خود پیدا کنید. بشومی نه تنها در بین گردشگران، بلکه برای مردم گرجستان نیز یک مقصد عالی در کوه‌های آدجارا آن هم در فصل تابستان محسوب می‌شود. برای ماندن در این جا نیز جاهای زیادی پیدا می‌شود تا بتوانید شب را در سکوت جذاب آن‌جا سر کرده و به تماشای ستارگان بپردازید. کلبه‌های چوبی، مسافرخانه‌هایی با محیطی گرم و دوست داشتنی و ویلاهای زیبا و بزرگ، از جمله‌ی این انتخاب‌ها هستند. از نظر هزینه نیز، مثلا یک کابین خانوادگی متوسط، هزینه‌ای حدود ۴۰ تا ۵۰ لاری به ازای هر شب بدون احتساب غذا برایتان خرج بر می‌دارد. البته جاهای لاکچری تری نیز هستند که بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ لاری قیمت دارند!

طبیعت گردی و دیدن جاهای مختلف در بشومی، مسلما اولین چیزی است که شما را به این منطقه می‌کشاند، اما تصور نکنید که همه چیز به همین جا خلاصه می‌شود. جشن‌های مختلف، شب‌های دیسکو و محل‌هایی که مسافران و محلی‌ها با هم به تفریح در آن‌جا می‌پردازند، بخش جدا نشدنی تابستان‌های بشومی است. اما وقتی همه‌ی این‌ها تمام می‌شود، می‌توانید در آرامش شب‌های این دهکده‌ی زیبا، به تماشای آسمان زیبا و ستارگان بپردازید.

جاذبه‌های گردشگری بشومی

زیبایی کوهستان بشومی چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را توصیف کرد. حتما باید خودتان آن جا را ببینید تا دقیقا به آن مشرف شوید. اما غیر از مناظر زیبا و محیط فوق‌العاده‌ی دهکده، مهم‌ترین چیز بازدید از "دریاچه سبز" است. هم می‌توانید در یک پیاده‌روی در دل طبیعت به این مکان برسید و هم این که با ماشین مسیر را تا خود برکه طی کنید. در نهایت به این پهنه‌ی آبی زیبا می‌رسید که از نظر بصری واقعا شگفت‌انگیز است.

 

اقامت در ۷ هتل لوکس منطقه آجارا باتومی

اسب سواری، طبیعت گردی، رفتن به کنار رودخانه و عکاسی، دیگر فعالیت‌هایی هستند که نباید موقع بودن در بشومی آن‌ها را نادیده بگیرید. در نزدیکی بشومی باغات زیبایی هستند که در آن‌ها می‌توانید هم گیاهان مختلف را پیدا کنید و هم گل‌های رنگارنگ.

غیر از تمام این‌ها، اگر خوش شانس باشید و در زمان فستیوال Shuamtoba به تور باتومی رفته باشید، پیشنهاد می‌کنیم این روز را در بشومی بوده و در برنامه‌های مختلف از جمله رقص‌های محلی، مسابقات و همچنین کنسرت‌هایی که برگزار می‌شود شرکت کنید.

بهترین راه برای رفتن به بشومی

تا جای ممکن برای رفتن به بشومی، در تورهایی که از باتومی برای این محل انجام می‌شود شرکت کنید. به این ترتیب بدون دغدغه امکان بازدید از نقاط مختلف را دارید، راهنمای مناسبی همراهتان خواهد بود و همسفرانی دارید که با آن‌ها به گردش بپردازید. البته در نهایت می‌توانید از باتومی تاکسی سوار شده و تا دریاچه بیایید و برگردید و یا این که ماشین شخصی کرایه کنید یا با اتوبوس به بشومی بروید که البته بسته به هر کدام، هزینه‌ی متفاوت اما نه چندان گرانی باید پرداخت کنید. اما بعد از آن، تمام هماهنگی‌ها و هزینه‌ها با خودتان خواهد بود، در صورتی که در تورها، شما تنها به فکر تفریح هستید و همه چیز برای شما هماهنگ می‌شوند.

 

۷ موزه معروف باتومی که باید از آنها دیدن کرد

خورد و خوراک در بشومی

در بشومی به هیچ وجه هزینه‌ی سنگینی برای خورد و خوراک نخواهید داشت. قیمت‌ها با باتومی فرقی نمی‌کند، اما بسیاری از چیزها به صورت محلی و اورگانیک تهیه می‌شوند. صبحانه‌ها عالی هستند و غذاهای محلی گوشتی و گیاهی با قیمت مناسب به گردشگران عرضه می‌شود.

۰۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران