گشت وگذاری رویایی برای آخر هفته در باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
گشت وگذاری رویایی برای آخر هفته در باتومی

باتومی یکی از شهرهای توریستی اصلی گرجستان است که از بنادر مهم نفتی منطقه نیز شمرده می‌شود. به دلیل اهمیت این شهر، این سال‌ها رشد پیشرفت باتومی سیری کاملا صعودی به خود گرفته است به طوری که در مدت زمانی کم به مقصدی محبوب بین آسیایی‌ها و اروپایی‌ها تبدیل شده و این رشد این محبوبیت همچنان ادامه دارد. شما در سفر با تور گرجستان  و دو روز اقامت در تعطیلات آخر هفته، تجربه‌های زیادی از حضور در این شهر کسب کنید.

 

سفر به باتومی

به طور معمول اکثر مسافران گرجستان در تفلیس اقامت دارند. پس اگر به صورت پیش‌فرض در نظر بگیریم شما در تفلیس هستید با فاصله ۳۷۵ کیلومتری از باتومی در عرض ۵ ساعت با ماشین به این شهر خواهید رسید. قیمت کرایه ماشین و یا تاکسی تا باتومی بین ۹۰ تا ۱۰۰ دلار است اما شما می‌توانید با اتوبوس و قطار سفر ارزان‌تری به این شهر داشته باشید. بیلط‌های شرکت اتوبوسرانی ۱۵ دلار است که می‌توانید آنلاین و یا حضوری خریداری کنید. به طور کلی چندین اتوبوس در سراسر روز به باتومی می‌روند که برخی از آن‌ها مجهز به وای‌فای و تلوزیون هستند. بلیط قطار به باتومی نیز بین ۱۰ تا ۲۵ دلار متغیر است اما سریع‌ترین راه رسیدن به این شهر هواپیماست که معمولا بلیط آن تا ۷۰ دلار هزینه خواهد داشت.

 

 معرفی ۸ منطقه جذاب برای اقامت و لذت بردن از طبیعت زیبای باتومی و چشم‌انداز دریای سیاه 

 

 

باتومی

 

 

روز اول

 

صبحانه بی‌نظیر در Privet is Batuma

شما می‌توانید صبح خود را در Privet is Batuma  شروع کنید. این کافه دنج و راحت با غذاهای خوشمزه‌ای که سرو می‌کند صبح شما را رنگی جذاب می‌بخشد. مخصوصا بعضی از دسرهایی که برای ناهار تهیه می‌شوند طعمی فراموش نشدنی بی‌نظیر دارند. یک وعده صبحانه کامل و مفصل همراه با دسری منحصر به فرد در این کافه حدود ۱۵ تا ۲۰ دلار هزینه دارد.

 

خوشمزه‌ترین صبحانه‌ی گرجی را فقط در این ۵ کافه باتومی بخورید

 

 

Privet is Batuma

 

 

آدرس: N39 Memed Abashidze Str

 

 

دوچرخه سواری در بلوار باتومی

قطعا بعد از خوردن صبحانه باید به به بلوار باتومی بروید که از بندر باتومی شروع می‌شود و تا فواره رقصان ادامه می‌یابد. شما می‌توانید یک کارت حمل و نقل از نزدیک‌ترین مرکز اطلاعات گردشگری در ورودی اصلی بلوار خریداری کنید و بعد دوچرخه کرایه کنید. در تمام طول بلوار مسیرهای دوچرخه سواری برای شما وجود دارد. اول به سمت فواره رقصان بروید و بعد به سمت خرچ و فلک عظیم لب ساحل بروید.

 

 

 بلوار باتومی

 

 

بازار ماهی

توصیه ما اینست که بعد از بلوارگردی به بازار ماهی در بندر بروید. ابتدا وارد بازار شوید تا ماهی و گوشت تازه و باکیفیتی را در بازار خریداری کنید و سپس به کافه Balagan بروید و خستگی چند ساعت پیاده‌روی و گشت و گذار را به در کنید. این کافه غذاها را از محصولات تازه‌ی روز تهیه می‌کند به همین دلیل عطر و طعم آن‌ها بی‌نظیر است. شما با گشتن در بازار می‌توانید جنبه‌ای از زندگی مردم بومی و نوع معاملات آن‌ها را مشاهده کنید و در عین حال خریدی مقرون به صرفه داشته باشید. بعد از این که غذایی سنگین و خوشمزه خورید به ساحل بروید و از بهترین قهوه‌های ترک نوش جان کنید.

 

 

بازار ماهی باتومی

 

 

آدرس: Gogebashvili Str

 

 

دیدن زیبایی‌های شهر از تله کابین

تله کابین شهر در ابتدای مرکز شهر، نه چندان دور از دریا واقع شده که می‌توانید به راحتی آن را از دور ببینید. سوار تله کابین شوید و به بالای تپه بروید و از نمای زیبای شهر از ارتفاع دیدن کنید و لذت ببرید. از غروب آفتاب لذت ببرید و در یکی از کافه‌های تپه چیزی بخورید و یا سوغاتی‌های کوچک و ارزانی خریداری کنید. هزینه تله کابین کمتر از ۵ دلار است.

 

آرگو؛ تله‌کابینی برای تماشای باتومی زیبا از ارتفاع

 

 

تله کابین باتومی

 

 

روز دوم

 

صبح در ساحل قدم بزنید

برای رفتن به بهترین سواحل از باتومی کمی فاصله بگیرید و به اطراف بروید. گونیو، کواریاتی و سارپی سواحل هم مرز با ترکیه هستند که دریایی شگفت‌انگیز دارند. اما مشهورترین و زیباترین ساحل این نواحی Mtsvane Kontskhi منطقه‌ای سرسبز در فاصله ۱۳ کیلومتری قبل باتومی است که می‌توانید خودتان را در مدت کوتاهی با تاکسی به آن‌ها برسانید. روز را در ساحل پیک‌نیک کنید و اطراف را بگردید. در آب‌های درخشان شنا کنید و بعد از رفع خستگی به سمت باغ گیاه‌شناسی رهسپار شوید.

 

 

ساحل باتومی

 

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی

این باغ ۱۰۰ هکتاری زیبا میزبان حدود ۵ هزار نوع گونه گیاهی مختلف از سراسر دنیا است. شما در این باغ انواعی از درختان محلی، آسیایی، آفریقایی و آمریکایی را پیدا خواهید کرد. باغ‌های همیشه سبز، باغ بامبو و گلخانه از قسمت‌های مهم و ارزنده این باغ هستند. ورودی باغ ۳ دلار است و با ۳ دلار دیگر می‌توانید سوار ماشین‌های کوچک شوید و باغ را بگردید اما به نظر ما پای پیاده باغ را بگردید و از راه رفتن بین خطوط لذت ببرید. مسیرها را تا اعماق جنگل ادامه دهید و از نمای خط ساحلی لذت ببرید.

 

   ۵ گردش یک روزه از باتومی به اطراف این شهر 

 

 

باغ گیاه‌شناسی باتومی

 

 

رستوران فان‌فان

وقتی به مرکز شهر برگشتید از غذاهای فوق‌العاده این رستوران سفارش دهید. منوی فان‌فان ترکیبی از گزینه‌های سنتی و مدرن و شیرینی‌هاست. از کباب گوشت و لیموناد خانگی غافل نشوید. گرچه باقی گزینه‌ها نیز به همین اندازه خوشمزه هستند.

 

 

رستوران فان‌فان

 

 

آدرس: N27 Ninoshvili Str

 

 

پیازا و شهر قدیمی

و در نهایت بهترین بخش سفر شما بازدید از شهر قدیمی است. از خیابان‌های سنگفرش شده، ساختمان‌های قدیمی و هنری و گشتن در کوچه پس کوچه‌ها لذت ببرید. از پارک ۶ می شروع کنید، از طریق میدان اروپا به خیابان Mazniashvili بروید و سپس گردش‌تان را در میدان پیازا پایان دهید. یکی از جذابیت‌های این محله دستفروشان و دوره‌گردها هستند. از دکه‌ها غذاهای حاضری بخرید و از چند فروشگاه مدرنی که در اطرافتان هستند دیدن کنید.

 

 

پیازا

 

۲۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران