راهنمای استفاده از حمام‌های سولفور تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
راهنمای استفاده از حمام‌های سولفور تفلیس

تور تفلیس بازدید از جاذبه‌های متعدد این شهر زیبا را برای شما ممکن می‌کند. جاذبه‌های متنوع تاریخی و تفریحی که بازدید از هر کدامشان، لذت بخش و عالی خواهد بود. اما رفتن به حمام‌های سولفور پایتخت گرجستان یکی از کارهایی است که حتما در سفر به این مکان باید انجام دهید، مخصوصا اگر بین ماه‌های اکتبر تا مارس به سفر تفلیس رفته باشید.

اگر تا به حال تجربه‌ای در این رابطه ندارید، ما یک راهنمای جمع و جور برای شما تهیه کرده‌ایم تا بتوانید به این ترتیب، راحت از حمام‌های سولفور تفلیس دیدن کنید.

 

تاریخچه‌ای از حمام‌های سولفور تفلیس

سال‌های قبل وقتی پادشاه گرجستان به شکار مشغول بود، چشمه‌های آب گرم نزدیک به تفلیس را پیدا کرد. او دستور داد تا پیرامون این چشمه شهری ساخته شود که بعد‌ها تفلیس به معنی "مکانی گرم" شکل گرفت. بعد از این مردم محلی به خواص این چشمه‌های آب گرم پی بردند، به تدریج از شهرهای دیگر و سپس گردشگران نیز به این جا مراجعه کرده و بر همین منوال حمام‌های بزرگ و سرویس‌های مختلف نیز حول محور همین حمام‌های تاریخی تفلیس به وجود آمد.

آب گرم حمام‌های سولفور از کجا می‌آید؟

همانطور که گفتیم، آب این حمام‌ها از چشمه‌های آب گرمی می‌آید که در نزدیکی تفلیس واقع شده‌اند و مملو از مواد معدنی هستند. این آب که سولفور زیادی در خود دارد، دمای آن بین ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد است.

 

۶ تفریح خاطره‌انگیز در غروب زیبای تفلیس

استفاده از این حمام‌ها چه منفعتی دارد؟

به غیر از این که بودن در این حمام‌های داغ و مملو از مواد معدنی به آرامش شما کمک می‌کند و در هوای سرد پاییز و زمستان تفلیس بسیار لذت‌بخش است، بسیاری بر این باورند که حمام‌های سولفور برای مشکلات پوستی، اگزما و همچنین پوست‌های خشک بسیار مفید است. دیگر باورهایی که در مورد حمام‌های سولفور وجود دارد، این است که این آب گرم برای کسانی که مشکل مفاصل، گوارش یا حتی بی‌خوابی دارند نیز کمک می‌کند. بسیاری از گردشگران نیز گفته‌اند که مشکلات مربوط به شوره‌ی آن‌ها به صورت کامل بعد از چند بار استفاده از این حمام‌ها، برطرف شده.

کجای تفلیس حمام‌های سولفور را پیدا کنیم؟

بهترین مکان برای پیدا کردن حمام‌های سولفور تفلیس، محله‌ی آبانتوبانی است. در این مکان چند حمام بسیار معروف وجود دارد، اما اگر می‌خواهید بهترین حمام‌های سولفور تفلیس را به شما معرفی کنیم، ما چند نمونه از آن‌ها را در زیر لیست خواهیم کرد:

Orbeliani Baths

احتمالا قبل از این که به داخل معروف‌ترین حمام سولفور تفلیس بروید، حتما چند عکس در این مکان زیبا خواهید گرفت. این مکان که از دیرباز به عنوان حمام فعالیت دارد، چنیدن بار نوسازی شده و حالا با آن ورودی زیبای کاشی کاری شده، یک میزبان عالی برای شما در سفر به تفلیس خواهد بود. وجود اتاق‌های خصوصی شیک، کارمندانی که به زبان انگلیسی آشنایی دارد و امکانات عالی، Orbeliani Baths را انتخاب اول شما در بین حمام‌های سولفور تفلیس خواهد کرد.

 

۶ تفریح خاطره‌انگیز شبانه در تفلیس

Bath house no 5

این مکان قدیمی‌ترین و البته سنتی‌ترین حمام در تفلیس است. بخش زیادی از مشتریان آن را نیز محلی‌ها تشکیل می‌دهند و از نظر سرویس دهی نیز گزینه‌ی قبلی نسبتا بهتر است. با این حال طراحی داخلی آن زیبا بوده و بودن در "حمام شماره‌ی 5" تجربه متفاوتی برایتان خواهد بود. یک سری اتاق‌های زیبای موزاییک کاری شده و شکیل به تازگی به مجموعه اضافه شده که البته لوکس و گران هستند و هزینه‌ی ۱۰۰ لاری برایتان به همراه خواهند داشت.

Gulo's Thermal Spa

این مکان نیز از جمله حمام‌های تفلیس است که بسیار پیشنهاد می‌شود. جایی تمیز، زیبا با خدماتی عالی که کاملا شما را راضی خواهد کرد. مخصوصا این که خدمه‌ی آن رفتاری دوستانه و دلپذیر دارند و هزینه‌ی آن نیز خیلی بالا نخواهد بود.

 

تفریح‌های خانوادگی مهیج در تفلیس

Queen`s Sulphur Bath

این مکان از نظر ظاهر و باطن، کم‌تر از جاهای دیگر آن شکل و شمایل سنتی را دارد. اما این دلیل بد بودن آن نیست و اتفاقا امکانات خیلی خوبی در"حمام سولفور ملکه" پیش بینی شده که برای خیلی‌ها بهتر و جذاب‌تر خواهد بود. مکانی بسیار تمیز و عالی که خدمات ماساژ خوبی نیز ارائه می‌کند.

Royal Bathhouse

این مکان معروف درست در کنار میدان نزدیک به منطقه حمام‌های سولفور قرار گرفته و خیلی معروف است. رویال از آن جاهایی است که هر کس رفته از آن تعریف می‌کند. یک مکان با قیمت مناسب که فضایی تمیز و شیک دارد و خدمات متنوعی در آن ارائه می‌شود.

 

۵ کلیسای دیدنی و تاریخی تفلیس

هزینه‌هایی که باید در حمام‌های سولفور متقبل شوید

ابتدا در مورد اتاق‌ها و امکانات کلی بگوییم:

اتاق‌های لاکچری برای یک ساعت: ۱۰۰ تا ۱۲۰ لاری

اتاق‌های خصوصی قیمت متوسط: ۶۰ تا ۸۰ لاری

اتاق‌های خصوصی با قیمت پایین: ۳۰ تا ۵۵ لاری

حوله، شامپو، صابون و دمپایی: ۱ تا ۳ لاری

خدمات ماساژ: ۲۰ لاری

البته هزینه‌ای که در این حمام‌ها می‌کنید به صورت کلی بسته به سلیقه و البته بودجه شما خواهد داشت. رفتن به اتاق‌های لاکچری خصوصی برایتان پر هزینه خواهد بود و شما می‌توانید اتاق‌های شیک و تمیز اما با قیمت پایین‌تر را انتخاب کنید.

تجربه بودن در حمام‌های سولفور

در حمام‌های سولفور، هر کدام از حمام‌ها به صورت خصوصی بوده و شما می‌توانید لباس دلخواه را در آن‌ها بپوشید. درها از داخل قفل می‌شود و شما می‌توانید مدت مشخصی در حمام بمانید. اگر سرویس ماساژ را خواسته باشید، بعد از ۲۰ دقیقه یک نفر برای ماساژ پیش شما خواهد آمد که برای خانم‌ها این نفر خانم و برای آقایان، یک مرد مراجعه می‌کند. بعد از ماساژ نیز می‌توانید مدتی در حمام باقی مانده و از آب گرم مملو از سولفور چشمه بهره ببرید.

 

پنج مکان دیدنی در تفلیس که باید ببینید

۲۸ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران