معرفی خوشمزه‌ترین خوراکی‌های قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
معرفی خوشمزه‌ترین خوراکی‌های قشم

یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر رفتن، امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های خوشمزه آن شهر و منطقه است. سبک غذایی جنوب کشورمان با دیگر استان‌های ایران کمی متفاوت است. این شهرها غذاها، شیرینی‌ها و ترشی‌های پر ادویه‌ای دارند که از خوردن هر کدام، طعمی فراموش‌نشدنی را تجربه می‌کنید. در این متن نیز چندین نوع از این خوراکی‌ها را توصیف می‌کنیم تا به هنگام سفرتان با تور قشم، یکی یکی آنها را در رستوران‌ها سفارش داده و یا اینکه از یکی از ساکنان محلی آنجا بخواهید که برای شما تهیه کند. مطمئن باشید که هیچ غذاهای محلی وجود ندارد که در همان منطقه به صورت تازه و گرم سرو شود و شما آن را دوست نداشته باشید.


مجبوس

مجبوس یک نوع غذای عربی است که بیشتر در غرب هرمزگان محبوبیت دارد و می‌توان در بیشتر رستوران‌های محلی آن را سفارش داد. این غذا مخلوطی از برنج پخته شده با ادویه‌های مختلف به علاوه لپه است که به همراه مرغ یا گوشت قرمز سرو می‌شود. برخی برای تزیین بر روی آن کشمش هم می‌ریزند. در صورتی که به یکی از شهرهای جنوبی سفر کردید، این غذا را میل کنید چون جزو غذاهای معروف در جنوب کشورمان است و بد نیست یک بار مزه متفاوت آن را امتحان کنید.

 

شبگردی در سفر به جزیره قشم

شیرینی مالوکی

مالوکی نوعی شیرینی جنوبی است و به این صورت پخت می‌شود که در ابتدا خمیری از ماست، تخم مرغ، آرد و پودر قند را تهیه کرده و به شکل گلوله‌های گرد و توپر در آورده و سرخ می‌کنند. سپس آن را در به پودر قند آغشته می‌کنند. این شیرینی طعم لذیذی دارد و پس از خوردن یک وعده غذای پر ادویه جنوبی، خوشایند خواهد بود.

برنج دیشو

یکی دیگر از غذاهای پر طرفدار در هرمزگان برنج دیشو است که در منوی بهترین رستوران‌های قشم دیده می‌شود. این غذا ترکیبی از برنج و ماهی است که برنج آن به همراه شیره خرما دم می‌کشد و رنگی تیره و طعمی شیرین دارد. شاید مزه آن برای شما کمی جدید باشد اما امتحان کردن هر غذای جدیدی، تجربه خوبی را به همراه خواهد داشت. برنج دیشو یکی از بهترین غذاهای محلی قشم است که برای یکبار هم شده باید آن را امتحان کنید.

رنگینه

رنگینه یا رنگینک یکی از معروف‌ترین دسرهای جنوب کشور است که ماده اصلی تهیه آن خرماست. اصالت این نوع دسر خوشمزه به استان‌های جنوبی ایران مانند خوزستان، بوشهر و هرمزگان بر می‌گردد که پر از نخل‌های خرما هستند و انواع شیرینی‌ها و غذاها را با این میوه شیرین و گرم درست می‌کنند. در هرمزگان، رنگینک به عنوان یک شیرینی به همراه چای سرو می‌شود. این شیرینی یا دسر به دلیل داشتن خرما، آرد، کره و گردو بسیار مقوی و سنگین است و نمی‌توان مقدار زیادی از آن را یک جا خورد. در برخی مناطق خوزستان رنگینک به عنوان دسر بعد از غذا خورده می‌شود. شما نیز می‌توانید آن را به عنوان عصرانه برای گذران وقت خود در ساحل یا کوه به همراه ببرید.

 

معرفی بهترین هتل‌های قشم

قلیه

قلیه یکی از غذاهایی است که حتما نام آن را شنیده و یا حداقل یک بار خورده‌اید. نکته جالبی که در مورد این غذا می‌توان گفت این است که نام آن را در منوی اکثر رستوران‌های جنوبی در شهرهای مختف می‌توانید ببینید و جالب‌تر این که اگر در چند شهر مختلف آن را سفارش دهید، متوجه خواهید شد که مزه هر کدام با دیگری کمی متفاوت است. اگر به قشم سفر کرده‌اید در بهترین رستوران‌های غذای دریایی در قشم و درگهان می‌توانید قلیه ماهی یا قلیه میگوی خوشمزه بخورید. قلیه نوعی خورشت است که سبزی مخصوص سرخ شده به همراه ادویه را با ماهی شیر و یا میگو می‌پزند و به همراه برنج می‌خورند.

ترشی انبه

اگر جزو افرادی هستید که اسم ترشی می‌شنوید و بزاق دهانتان ترشح می‌کند، یکی از بهترین ترشی‌های جنوبی، ترشی انبه است. اگر آن را با انبه کال و ادویه درست کرده باشند طعم ترش و تند و فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد و اگر با انبه شیرین و ادویه‌های مخصوص دیگری ترشی محلی درست کرده باشند نیز فرقی نمی‌کند، باز هم طعم بی‌نظیری را خواهید چشید. پس سفارش ترشی انبه را در کنار هر یک از غذاهای دریایی که میل می‌کنید فراموش نکنید.

 

معرفی فرودگاه بین‌المللی قشم

علاوه بر همه این‌ها، غذاهای دریایی و امتحان کردن طعم انواع ماهی‌ها، میگو و خرچنگ را در فصل صید آنها را از دست ندهید.

۲۷ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران