راه‌های سفر به قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
راه‌های سفر به قشم

قشم یکی از جزیره‌های توریستی و مهم ایران است که در استان هرمزگان و در تنگه هرمز قرار گرفته است. این جزیره که به عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران نیز شناخته می‌شود از مناطق آزاد تجاری است که به جز شرایط وسوسه‌انگیز خرید دارای زیبایی‌های طبیعی و فرهنگ کهن و قدیمی نیز است. در حالی که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند با تور قشم سفر کنند و خودشان را درگیر رسیدگی به امور نکنند، راه‌های مختلفی برای رسیدن به این جزیره زیبای اقیانوسی وجود دارد. شما قصد دارید از چه طریقی به این جزیره توریستی سفر کنید؟

 

سفر به قشم با هواپیما

سفر با هواپیما راحت‌ترین راه برای رسیدن به قشم است. البته درستش این است که بگوییم راحت‌ترین و گران‌ترین راه. سفر با هواپیما بسیار ساده است. شما در ابتدا باید سوار هواپیما شوید، بعد از طی مسافت (بسته به جایی که هستید) مستقیما به فرودگاه قشم می‌روید. پس از اینکه از فرودگاه بیرون آمدید تنها کاری که باید بکنید این است که تاکسی بگیرید و به محل اقامت‌تان بروید. این روش ساده‌ترین، سریع‌ترین و بی‌دردسرترین حالت ممکن است. یکی دیگر از راه‌های سفر هوایی این است که به بندرعباس سفر کنید سپس با رفتن به اسکله شهید حقانی، با یک سفر دریایی کوتاه خودتان را به قشم و یا درگهان برسانید. وقتی می‌توان با شیوه اول راحت‌تر به قشم رفت راه دوم غیرمنطقی است مگر اینکه هدف دیگری داشته باشید. پرواز تهران قشم حدودا ۱:۳۰ ساعت طول می‌کشد. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله سفر دریایی هیجان‌انگیز از بندرعباس به قشم را نیز مطالعه فرمایید.

سفر به قشم با قطار

سفر با قطار به خوبی هواپیما نیست، اما قطعا دومین گزینه راحت و سریع این مسیر است. بعد از این که در ایستگاه قطار بندرعباس پیاده ‌شدید به سمت اسکله شهید حقانی بروید از آنجا با یک سفر دریایی کوتاه به قشم برسید. قایق‌سواری در اینجا بسیار جذاب بوده و بر زیبایی‌های دیدنی طبیعی است. اتوبوس دریایی قشم از اسکله حقانی همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱:۳۰ بامداد فعال بوده و مسافران را حمل می‌کند. سفر با قطار از تهران حدودا ۱۹ ساعت طول می‌کشد، به علاوه این که باید حدود ۵۰ دقیقه تا قشم و ۱:۳۰ ساعت تا درگهان سفر دریایی را هم تحمل کنید.

 

جزیره‌ی هنگام سرزمین دلفین‌های بازیگوش

سفر به قشم با اتوبوس

سفر با اتوبوس سخت‌ترین راه رفتن به قشم است. در حالی که برای صرفه جویی در هزینه‌ها انتخابی مناسب است. در اینجا نیز مانند موارد بالا شما با اتوبوس اول به بندرعباس می‌روید، بعد از آن با ون یا تاکسی باید به اسکله حقانی بروید و همانند دستورالعمل بالا با اتوبوس دریایی به قشم و یا درگهان بروید. نکته‌ای که باید در اینجا توجه داشته باشید اینست که برخی از اتوبوس‌هایی که مبدا آن‌ها از استان فارس و یا بوشهر است از مسیر دیگری می‌روند.

سفر به قشم با ماشین شخصی

یکی از بهترین راه‌های سفر به هر نقطه‌ای، سفر با ماشین شخصی است. سفر زمینی به قشم نیز بسیار هیجان انگیز و جالب است. در واقع با این روش شما مدیر و هدایت کننده زمان سفرتان هستید. هر کجا خواستید توقف می‌کنید و از هر مسیری که خواستید می‌روید. دو حالت دارد، یا شما بعد از رسیدن به بندعباس ماشین را پارک می‌کنید و سفر را ادامه می‌دهید یا با ماشین و با کمک شناورهای خودروبر یا لندینگ‌کرافت‌ به قشم می‌روید. در حالت دوم شما این امتیاز را دارید که از جاذبه‌های اصلی جزیره با خیال راحت دیدن کنید، مخصوصا این که برخی از آن‌ها با هم فاصله‌های زیادی دارند.

 

آشنایی با دره ستاره‌های قشم

برای رسیدن به قشم دو راه دارید، یا از مسیر یزد و سیرجان به بندرعباس بروید و یا در امتداد مسیر اصفهان و شیراز و جهرم و لار عبور کنید. ابن دو مسیر از لحاظ زیبایی طبیعی مسیری کویری و طلایی است. البته خیلی ها اصلا طرفدار نقاط کویری نیستند. در حالی که مسیر اصفهان سرسبز و متنوع‌تر است.

در مورد این که کدام مسیر مناسب‌تر و سرگرم کننده‌تر است فقط شخص شما می‌تواند مهم باشد نه نظر ما و یا دیگران. در این سفر جاده‌ای طولانی به صورت شیفتی برانید. سلامتی جان سرنشینان در دستان شماست بنابراین امنیت ماشین را قبل از شروع سفر بررسی کنید، سعی کنید از رانندگی در حالت خوابالودگی پرهیز کنید.

 

۷ دلیل که شما را راهی سفر به قشم می‌کند

  • نکاتی که باید بدانید

اتوبوس دریایی در جزایر و مناطق مختلف از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۸:۳۰ شب در حال جا به جایی مسافران هستند. به علاوه حتما قبل از سفر از وضعیت دریا مطلع شوید.

شماره‌های ضروری که باید همراه خود داشته باشید به شرح زیر هستند:

اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

منطقه گردشگری جزیره هنگام: ۰۹۱۷۹۰۳۰۶۰۲

دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای دریایی: ۱-۰۷۶۳۲۱۲۲۵۰۰

برای این که بتوانید ماشین‌تان را از دریا عبور دهید، باید ماشین را با لندینگ‌کرافت از بندر پل به بندر لافت ببرید. این قایق‌ها به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و ماشین ها به دست صاحبان‌شان می‌سپارند.

۲۹ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 خرداد 1400)

نظرات کاربران