فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی بمبئی

فرودگاه بمبئی یکی از اصلی‌ترین نقاط ورود گردشگران تور هند به آنجاست. این دومین فرودگاه شلوغ کشور (بعد از دهلی) است و سالانه بیش از ۵۰ میلیون مسافر را سامان‌دهی می‌کند. همچنین شلوغ‌ترین فرودگاه جهان با تنها یک باند عملیاتی است. این فرودگاه در سال ۲۰۰۶ به یک اپراتور خصوصی اجاره داده شد که از آن زمان به بعد تحولات گسترده جذابی را به خود دید. این شامل ساخت ترمینال‌های داخلی جدید و ترمینال بین المللی جدید و ترمینال ۲ است که در فوریه ۲۰۱۴ افتتاح شد. ما در اینجا فرودگاه بمبئی را بررسی می‌کنیم.

 

چیزهایی که باید قبل از رفتن بدانید

سفر بین فرودگاه بمبئی تا منطقه توریستی کلابا در جنوب بمبئی، یک و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد. در اوایل صبح و اواخر شب سفر در این مسیر راحت‌تر است. در میانه روز به دلیل ترافیک موجود در خیابان‌ها کمی این زمان‌بندی متفاوت خواهد بود. ترمینال ۲ خدمات کلیه خروج‌ها و ورودی‌های بین‌المللی را ارائه می‌دهد. به علاوه خطوط هوایی داخلی با خدمات کامل (Vistara و Air هند) و SpiceJet از ترمینال برای پروازهای داخلی خود استفاده می‌کنند. ترمینال ۲ دارای چهار سطح به شرح زیر است:

سطح ۱ - حمل و نقل (تاکسی های پیش پرداخت، کرایه ماشین و رزرو هتل)

سطح ۲ - ورودی

سطح ۳ - عزیمت داخلی (گیت F و B)

سطح ۴ – خروج‌های بین‌المللی به علاوه چک‌-این برای همه پروازها (از جمله داخلی)

بررسی های امنیتی قبل از پرواز در ترمینال ۲ صورت می‌گیرد تا مسافران بتوانند وسایلی را که شامل بررسی امنیتی نمی‌شوند در چمدان‌های خود قرار دهند.

به محض ورود به ترمینال ۲، بعد از اینکه چمدان‌های خود را جمع آوری کردید، باید هنگام عبور از گمرک، دست و کیف‌های حمایل خود را اسکن کنید. در صورت دریافت هشدار، کیف‌های شما بررسی خواهد شد. دلیل اسکن این است که کالاهای قاچاق یا کالاهای کشف نشده‌ای که برخی مسافران پنهان می‌کنند را بتوان در پرداخت عوارض گمرکی تشخیص داد.

 

پربازدیدترین مکان‌ها در بمبئی، شهری که هرگز نمی‌خوابد

پارکینگ فرودگاه

پارکینگ فرودگاه بین‌المللی بمبئی به دو بخش عمومی و ویژه تقسیم می‌شود. ترمینال ۱ ظرفیت پذیرش ۷۵۰ اتومبیل را داشته، در حالی که در ترمینال ۲ فضا برای ۱۵۰۰ اتومبیل در نظر گرفته شده است. قیمت در نظر گرفته شده از ۱۴۰ روپیه برای ۳۰ دقیقه شروع می‌شود و تا ۳۶۰ روپیه برای ۴ ساعت بالا می‌رود. به علاوه نرخ ۸ ساعت تا ۲۴ ساعت هزار روپیه است. البته برای موتورسیکلت هزینه کم‌تری در نظر گرفته شده است. مسافرانی که برای تجارت، درس، یا هر دلیل دیگری زیاد سفر می‌کنند پارکینگ ماهانه اجاره می‌کنند.

کجا غذا بخورید

خوشبختانه در فرودگاه بمبئی برای تمامی بودجه‌ها گزینه‌های خوبی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها غذا خورد. در اینجا به بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید در فرودگاه پیدا کنید و غذاهای خوشمزه‌ای بخورید اشاره می‌کنیم:

  • ترمینال ۱

Cafe Chino: گزینه‌ای مقرون به صرفه اما عالی است که ساندویچ‌ها و نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند. در اینجا شما غذاهایی می‌خورید که واقعا ارزش‌شان از هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بیشتر است.

Chai Time: همان‌طور که از نام اینجا پیداست با رفتن به این کافه می‌توانید کمی بشینید خستگی در کرده و از انواع چای‌های محلی و منحصر به فرد بنوشید.

Ultra: اگر از طرفداران چای نیستید اما هنوز به دنبال جایی برای نوشیدنی‌های متنوع هستید یولترا را پیدا کنید و در کنجی لم بدهید و استراحت کنید.

Curry Kitchen: کاری چیکن جایی با قیمت‌های متوسط است که منوی آن شامل غذاهای شمال هند و غذاهای چینی می‌شود. با رفتن به این رستوران در همان اولین قدم‌ها می‌توانید تجارب فرهنگی‌تان را شروع کنید.

 

در این هتل‌های بمبئی ازران اقامت کنید

 

  • ترمینال ۲

Indian Kebab Grill: در اینجا می‌توانید کباب‌های عالی با گوشت‌های تازه نوش جان کرده و اگر در رژیم گیاه‌خواری هستید گزینه‌های دیگر موجود در منو را امتحان کنید.

Baker Street: این کافی شاپ و شیرینی فروشی جایی عالی برای خوردن خوراکی‌های شیرین و کم هزینه است. اگر از شیرینی دوستان سرسخت هستید برای سفری چند ساعته می‌توانید کاملا از خودتان پذیرایی کنید.

Olive Bistro: احتمالا اصلا انتظار این یکی را نداشته باشید. شما می‌توانید در الیو بیسترو از خوردن غذاهای ایتالیایی با قیمت‌های مناسب و متوسط لذت ببرید.

Street Foods: منوی اینجا شامل مجموعه‌ای از غذاهای خیابانی هند و معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی می‌شود.

تاکسی و نقل و انتقالات هتل

آسان‌ترین راه برای رسیدن به هتل شما استفاده از تاکسی پیش پرداخت از سطح ۱ ترمینال جدید T2 است. هزینه اضافی برای بار هم اعمال می‌شود. به علاوه تاکسی‌های مبتنی بر برنامه‌هایی مانند Uber و Ola در فرودگاه بمبئی فعالیت می‌کنند که در صورت داشتن اتصال اینترنتی به تلفن همراه خود گزینه خوبی هستند. کرایه این تاکسی‌ها معمولا کم‌تر از تاکسی با پیش پرداخت است و می‌توانید از آن‌ها برای رفتن به بهترین گردش‌های یک روزه در طبیعت زیبای اطراف بمبئی نیز استفاده کنید.

 

۵ رستوران ارزان در سفر به بمبئی

آدرس فرودگاه بین‌المللی بمبئی

Mumbai, Maharashtra 400099, India

کد: BOM

سال تاسیس: ۱۹۴۲

۰۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران