۸ نوشیدنی درجه یک که در سفر به بمبئی می‌توانید نوش جان کنید

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
۸ نوشیدنی درجه یک که در سفر به بمبئی می‌توانید نوش جان کنید

بمبئی یکی از زیباترین و بهترین شهرهای هند است که توریست‌های جوان را به خودش می‌کشاند. شهری که پر از جاذبه‌های گردشگری و پر از رویدادهای تفریحی و دورهمی است. شهری که ستارگان بالیوود در آن زندگی می‌کنند و با بهترین رستوران‌ها و غذاها از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری که اگر اهل قدم زدن و پرسه‌زنی باشید پر از چیزهای یافتنی و دیدنی برای شماست. در سفر و گشت و گذارتان با تور هند در این شهر اگر به دنبال نوشیدنی‌های درجه یک هستید همراه ما باشید تا ۸ نوشیدنی عالی این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- nimbu pani


اگر در فصل تابستان به بمبئی سفر کرده‌اید و می‌خواهید از گرما و عرق‌ریزان فرار کنید این نوشیدنی یکی از بهترین نوشیدنی‌های بمبئی است. نیمبوپانی یک نوع لیموناد است که با ادویه ماسالا ترکیب می‌شود. ماسالا از زیره سبز، نمک و نعنا تشکیل شده است و هنگامیکه با یک لیموناد خنک ترکیب می‌شود یک معجون فراموش نشدنی برای شما می‌سازد. این نوشیدنی جزو نوشیدنی‌های ارزان و فراوان بمبئی به حساب می‌آید.

 

خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین غذاهای محلی هندی را در رستوران‌های بمبئی امتحان کنید

 

 

نیمبوپانی

 


۲- آب نیشکر


یک نوشیدنی گوارا و خوشمزه که مقوی نیز می‌باشد. چرا که کاملا طبیعی و بدون افزودنی است و همین باعث می‌شود برای بدن به‌خصوص در هوای مرطوب و گرم مفید باشد. این نوشیدنی در هند و پاکستان بسیار پرطرفدار است و اگر در شهر بمبئی گشت و گذار کنید محال ممکن است برای یک بار هم که شده هوس نکنید این نوشیدنی را نوش جان کنید.

 

 

آب نیشکر

 


۳- سودای لیمو شیرین


سودای لیمو شیرین یک نوشیدنی گازدار با مواد افزودنی و نگهدارنده است که بسیار گواراست. یک نوشیدنی جذاب که آن را باید در یک لیوان پر از یخ نوش جان کنید تا در گرمای هوا جگرتان حال بیاید. این نوشیدنی را در تمامی فروشگاه‌ها و مغازه‌های بمبئی می‌توانید بیابید و نوش جان کنید.

 

۷ رستوران عالی بمبئی برای خوردن لذیذترین غذاهای بدون گوشت و گیاهی

 

 

 سودای لیمو شیرین

 


۴- آب نارگیل


آب نارگیل یکی از گواراترین و در دسترس‌ترین نوشیدنی شهر بمبئی است که در خیابان‌های مختلف آن می‌توانید چرخی‌های زیادی را ببینید که این نوشیدنی گوارا را می‌فروشند. البته نه به صورت لیوانی و یا شیشه‌ای بلکه به صورت کاملا طبیعی و مقوی. فروشندگان این نوشیدنی روی سطح نارگیل کال شکاف ایجاد می‌کنند و بعد با قراردادن نی داخل آن یک نوشیدنی خنک و فوق‌العاده را تقدیم شما می‌کنند. این نوشیدنی یکی از مقرون به صرفه‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌های شهر بمبئی به حساب می‌آید.

 

 

 آب نارگیل

 


۵- فالودا


فالودا با فالوده شیرازی ما ایرانی‌ها بسیار تفاوت دارد اگرچه اشتراکاتی نیز دارد. این نوشیدنی از ترکیب شیر، گلاب، رشته فرنگی، تخم ریحان، بستنی و تکه‌های ژله تهیه می‌شود. این نوشیدنی هم مقوی است و هم لذیذ و مطمئن باشید اگر یک بار آن را امتحان کنید تا زمانیکه در بمبئی هستید دلتنگ دوباره نوش جان کردنش می‌شوید. این نوشیدنی نسبت به دیگر نوشیدنی‌هایی که تاکنون خدمتتان معرفی شد اندکی گران‌تر است.

 

بهترین رستوران‌های سال ۲۰۱۹ بمبئی برای صرف لذیذترین غذا

 

 

 فالودا

 


۶- kala khatta


یک نوشیدنی خنک مانند یخ در بهشت البته با طعم ملس. یک نوشیدنی عالی که در میان مردمان شبه قاره هند بسیار پرطرفدار است. آلوی سیاه، شکر، فلفل و آب لیمو مواد تشکیل‌دهنده‌ی این نوشیدنی درجه یک هستند. کالاخاتا یکی از نوشیدنی‌های نسبتا ارزان قیمت بمبئی به حساب می‌آید که به شما توصیه می‌کنیم اگر از تمیز بودن جاییکه از آن می‌خرید مطمئن نیستید بهتر است ریسک نکنید و نخرید. چرا که ممکن مسموم شوید و مسمومیت در سفر یعنی از بین رفتن کلی فرصت عالی برای گشت و گذار و خوش گذراندن.

 

 

 کالاخاتا

 


۷- jaljeera


ترکیب زیره، زنجبیل، فلفل سیاه، نمک، نعنا و آب لیمو یک معجون فوق‌العاده است برای فرار از گرمازدگی و گرما. معجونی که پودر آن جداگانه نیز قابل دسترس است تا هر وقت خودتان خواستید آن را با آب لیمو ترکیب کنید و معجون درجه یکتان را بسازید. این نوشیدنی خواص درمانی زیادی از جمله آرام کردن دستگاه گوارش را دارد. با پرداخت چند روپیه‎‌ی ناقابل در سرتاسر شهر بمبئی می‌توانید خودتان را به یک لیوان جاجیرای درجه یک مهمان کنید.

 

برترین کافه‌های بمبئی برای صرف بهترین نوشیدنی‌ها و دسرها

 

 

جالجیرا

 


۸- lassi


لاسی یک چیزی شبیه به دوغ خودمان است. از آن دوغ‌های پرچربی که درونشان زیره هم می‌ریزند. با نوشیدن این نوشیدنی درجه یک جدای از آنکه خنک می‌شوید و از گرمازدگی در سفر به بمبئی دور می‌مانید، کلسیم بدن‌تان نیز تامین می‌شود.

 

 

لاسی

۰۷ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران