بازدید از محله بشیکتاش در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بازدید از محله بشیکتاش در استانبول

بشیکتاش یکی از معروف‌ترین محله‌های استانبول است که در بخش اروپایی شهر واقع شده و جایی پر جنب و جوش و رنگارنگ است. زندگی در این محله‌ی جذاب همیشه در جریان بوده و در آن بازارهای مختلف، مکان‌های فرهنگی و گالری‌های هنری، مراکز خرید، ساختمان‌های تاریخی، استادیوم ورزشی و البته تفریحات شبانه نیز وجود دارد. این را هم اضافه کنیم که بشیکتاش دارای چندین اسکله‌‌ در تنگه بسفور بوده که از طریق آن‌ها می‌توانید وارد تنگه شده و از بودن در این پهنه‌ی آبی زیبا نیز لذت ببرید.

بشیکتاش از نظر فرهنگی، هنری و وجود دانشگاه‌های مختلف، بسیار برای استانبول ارزشمند است و همچنین همنشینی با تنگه بسفور باعث شده تا برای گردشگران نیز اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. همچنین چند سازه‌ی تاریخی از زمان عثمانی‌ها نیز در این محله به جا مانده که در سفر با تور استانبول، می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید. در این مقاله می‌خواهیم جاهایی که باید ببینید و فعالیت‌هایی که در محله بشیکتاش می‌توانید انجام دهید را بررسی کنیم:

 

میدان بشیکتاش

اگر به تور استانبول رفته باشید و خواستید از محله‌ی بشیکتاش دیدن کنید، بهترین جا برای شروع میدان بشیکتاش است. جایی مملو از انواع کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های مختلف و ... . وقت گذرانی در این میدان بسیار لذت‌بخش است و اگر قصد داشته باشید در رستوران‌ها و کافه‌های این میدان چیزی میل کنید، عموما نمایی زیبا از بسفور را نیز هنگام صرف غذا خواهید داشت. همچنین موزه‌ی دریایی و مقبره Barbaros Hayrettin Pasha نیز در نزدیکی این میدان واقع شده‌اند.

اسکله تاریخی بشیکتاش

این اسکله تاریخی جایی بسیار دیدنی برای بازدید است. ساختار آن هنوز به شکل قدیمی حفظ شده و شما می‌توانید کاشی‌های قدیمی که به دست معمار معروف علی تالات بی ساخته شده را مشاهده کنید که طرح و نقشی فوق‌العاده دارند.

 

معرفی مرکز خرید پالادیوم استانبول

موزه دریایی

رفتن به این موزه یکی از جذاب‌ترین تفریح‌ها در بشکیتاش استانبول است که حتما باید از آن دیدن کنید. جایی که بیش از ۲۰ هزار قطعه بزرگ و کوچک، قایق‌های مختلف و چیزهایی مربوط به صنعت کشتی‌رانی در آن گردآوری شده‌اند. قایق‌های سلطنتی با زینت‌های طلایی رنگ، از جمله بخش‌های جالب این موزه هستند که دیدنشان خاطره‌ای جالب از سفر به استانبول برایتان خواهد ساخت.

کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه یکی از پربازدیدترین نقاط استانبول توسط گردشگران به حساب می‌آید. کاخی بسیار زیبا که در سال ۱۸۵۳ ساخته شده و متعلق به Abdulmecit، سلطان عثمانی بوده است. این مکان بسیار زیبا با معماری جذاب و باغی دیدنی که در اطرافش ساخته شده، چسبیده به تنگه بسفور است و با آن مرمر سفید کار گرفته شده در آن، نمایی بسیار جذاب به وجود آورده که دیدنش را به هر گردشگری که به استانبول سفر می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم.

 

معرفی تور قایق سواری کانو در استانبول

کاخ ییلدیز

کاخ ییلدیز یکی دیگر از کاخ‌های زیبای استانبول است که شما می‌توانید در محله بشیکتاش از آن بازدید به عمل بیاورید. این کاخ و باغی که حول محورش ساخته شده، در مجموع مساحتی به اندازه ۵۰۰ هزار متر مربع دارد. این بنا در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده و شامل ویلاهایی نیز می‌شود.

پارک ییلدیز

این مکان یکی از زیباترین پارک‌های استانبول به حساب می‌آید. جایی با چندین استخر، فواره‌های زیبا، مسیرهای آبی، درختان بزرگ و فضایی سبز و گسترده. بعضی از درختانی که در پارک ییلدیز می‌بینید، قدمتی به اندازه ۴۰۰ سال دارند. در مجموع حضور در این پارک آرامشی خاص و ساعاتی مفرح را برایتان رقم خواهد زد، مخصوصا اگر در روزهای شلوغ سال به تور استانبول رفته باشید که با توجه به شلوغی‌های شهر و مراکز خرید، این آرامش چند ساعته واقعا احتیاجتان خواهد شد.

قصر Ciragan

این قصر در واقع بین بشیکتاش و اورتاکوی واقع شده و یکی از معروف‌ترین بناها در استانبول محسوب می‌شود. این کاخ در سال ۱۹۷۴ و در زمان سلطان عبدالعزیز ساخته شده است. البته در حال حاضر Ciragan به عنوان یک هتل لاکچری فوق‌العاده فعالیت می‌کند و شما می‌توانید در گشت‌های دریایی نمایی زیبا از آن را ببینید. همچنین هم می‌توانید مهمان این هتل گران‌قیمت باشید یا این که در یکی از رستوران‌های آن‌جا به سفارش غذا بپردازید.

 

۷ گالری هنرهای مدرن در استانبول

Ihlamur Pavilion

این بنا که در دره‌ی Ihlamur واقع شده است، جایی بین ییلدیز و محله‌ی نیشانتاشی واقع شده و یکی از جاهای سرسبز و جذاب بشیکتاش به حساب می‌آید. بنایی نسبتا کوچک اما بسیار زیبا که برجسته‌کاری زیبایی دارد و باغی سرسبز آن را احاطه کرده است.

کافه‌ها و رستوران‌های محله‌ بشیکتاش استانبول

بشیکتاش از آن جاهایی در استانبول است که تمام ۲۴ ساعت در روز فعال بوده و شما می‌توانید هر ساعتی از روز جایی عالی برای خوردن غذا و سفارش نوشیدنی پیدا کنید. از رستوران‌های بسیار لوکس گرفته تا غذاخوری‌هایی که غذاهای محلی خوشمزه را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند. حتی شما می‌توانید به بازار ماهی معروف در بشیکتاش رفته و غذاهای دریایی خوشمزه و تازه‌ای را در این محل میل کنید.

اما اگر بخواهیم به صورت خیلی گذرا معروف‌ترین رستوران‌های محله‌ی بشیکتاش را به شما معرفی کنیم باید از Balkan Restaurant، Sohretler Koftecisi (برای خوردن کوفته‌های عالی ترکی)، Asım Usta’nın Yeri (بهترین دونر کباب‌ها در این ناحیه، Kartal Restaurant Canım Ciğerim و luxury Vogue Restaurant اسم ببریم. همچنین حتما از غذاهای خیابانی استانبول نیز میل کنید که کیفیت و قیمتی عالی دارند و حتما شما را راضی نگه خواهند داشت.

تفریحات شبانه در محله بشیکتاش

همانطور که گفتیم، بشیکتاش یک محله سرزنده و شلوغ است و شما در بخش‌هایی از آن مچون خط ساحلی، آکارتلر و نزدیک به بازار می‌توانید جاهایی عالی برای انواع تفریحات شبانه در استانبول پیدا کنید. Joker No: 19، Craft Beer Lab، BeerHall و Thales Bistro از بهترین‌ها هستند و اگر می‌خواهید در جایی عالی تفریح کنید و به موسیقی خوب گوش دهید، سری به Insomnia Gastropub بزنید.

از محله بشیکتاش تا فرودگاه‌های استانبول

از این محله تا فرودگاه جدید استانبول حدود ۴۳ کیلومتر (۹۰ دقیقه) راه است که شما می‌توانید از شاتل‌های مخصوص فرودگاه با قیمت ۱۸ لیر مسیر را طی کنید. اما اگر بخواهید با تاکسی بروید، هزینه‌ی شما حدود ۱۳۰ لیر خواهد بود. طول مسیر به فرودگاه صبیحه گوکچن دقیقا همینقدر است و هزینه‌های آن نیز دقیقا به همین منوال خواهد بود.

 

معرفی هتل ۵ ستاره Elysium استانبول

۰۴ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران