راهنمای بازدید از محله تماشایی کوزگونگوک استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای بازدید از محله تماشایی کوزگونگوک استانبول

استانبول زیبا هرچقدر هم که به آن سفر کرده باشید، بازهم برای‌تان دیدنی‌های تازه‌ای در آستین دارد که شاید در سفرهای پیشین خود به این شهر رویایی توریستی، هیچ‌گاه نامی از آن‌ها نشنیده باشید. محله‌های قدیمی و جدید کوچک و بزرگ استانبول بخشی از گنجینه فرهنگی و تاریخی این شهر هستند که داستان‌های منحصر به فرد خود را برای بینندگان‌شان بازگو می‌کنند. یکی از این محله‌های کمتر شناخته شده، کوزگونگوک نام دارد.

 

  • کلاغ کوچک، روی بام شهر

محله کوزگونگوک استانبول، یکی از کوچترین محله‌های این شهر است. محله‌ای دنج، که یک موقعیت رمانتیک در نزدیکی بسفر را به خود اختصاص داده است. کوزگونگوک در بخش آسیایی شهر و درست در جوار بسفر قرار گرفته است. این محله کوچک قدیمی، از نظر شهری در ناحیه اسکودار استانبول است.

 

بهترین رستوران‌های محله سلطان احمد

 

کوزگونگوک استانبول

 

 

شاید با دیدن این نام، کمی با خودتان فکر کرده باشید که این عنوان عجیب و غریب از کجا برای این محله انتخاب شده است. اگر با زبان ترکی آشنا باشید، باید بدانید که کوزگونجوک به منای کلاغ کوچک یا جوجه کلاغ است.

 

 

  • رنگین کمانی که شما را به آسمان دعوت می‌کند

احتمالا یکی از زیباترین صحنه‌هایی که در این محله توجه شما را حسابی جلب خواهد کرد، پله‎هایی است که هر کدام به رنگ منحصر به فردی درآمده اند و مانند رنگین کمانی شما را به سوی آسمان آبی زیبای شهر هدایت می‌کند. اگر در هنگام سفر با تور استانبول، گذرتان به محله کوزگونگوک افتاد، عکس گرفتن بر روی این پله‌های رنگارنگ را فراموش نکینید تا یک خاطره رنگین کمانی از سفرتان به خانه بیاورید.

 

گشت و گذاری یک روزه در محله امینونو (Eminonu) استانبول

 

کوزگونگوک استانبول

 

 

  • ماهی‌گیرهای سنتی، هم‌چنان هستند

احتمالا یکی دیگر از جذابیت‌هایی که چشم شما را به خود خیره خواهد کرد، حضور ماهی‌گیرانی است که با تجهیزات سنتی و لباس‌های خاص خودشان در کنار خیابان و یا دور میزهای چوبی کافه‌های سنتی در حال گفتگو هستند و یا با نوشیدن یک لیوان چای و قهوه ترک، خودشان را برای سفر به تنگه بسفر آماده می‌کنند.

 

از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

 

کوزگونگوک استانبول

 

 

  • تنوع فرهنگ‌ها در یک محله کوچک

دو کنیسه، سه کلیسای ارتودوکس یونانی، دو مسجد و یک کلیسای آمریکایی از دیدنی‌های دیگری هستند که می‌توانید برای بازدید از آن‌ها برنامه ریزی کنید. جالب است بدانید که این محله در طول تاریخ، محل سکونت مردمی با ادیان گوناگون مانند یهودی‌ها، یونانی‌ها، ارمنی‌ها و ترک‌ها بوده؛ برای همین هم با قدم زدن در این محله، می‌توانید معابد و مساجد و کلیساها و پرستشگاه‌های مختلفی را در فاصله اندکی از یکدیگر و گاه درست در کنار هم تماشا کنید.

 در ادامه، یک برنامه نیمروزی پیش‌نهادی برای بازدید از محله کوزگونگوک در تور استانبول را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا اگر بتوانید بهتر از زمان خود استفاده کنید؛ یک برنامه‌ریزی حرفه ای که به شما فرصت می‌دهد به تمام زیبایی ها و جاذبه‌های کوزگونگوک سری بزنید.

 

 

کوزگونگوک استانبول

 

 

  • ۸:۳۰ صبح، کشتی سواری را آغاز کنید

مسافرت با کشتی های صبح‌گاهی یکی از لذت‌های بی‌نظیر شهر استانبول است. اگر برای رسیدن به کوزگونچوک باید از میان قاره‌های آسیا و اروپا عبور کنید، خود را جزو افراد خوش شانس بدانید. از آنجا که مسیر کشتی بشکیتاش کمتر از ده دقیقه طول می‌کشد، ممکن است با ورود به کشتی آرزو کنید که مسیرتان اینقدر سریع تمام نشود.

 

۳ تور کشتی سواری پرطرفدار در تنگه بسفر استانبول

 

کوزگونگوک استانبول

 

 

  • ۹ صبح ، صبحانه خود را نوش جان کنید

تفاوتی نمی‌کند که با کشتی خودتان را به محله کوزگونگوک رسانده باشید یا از راه‌های دیگر، اما حتما طوری برنامه ریزی کنید که صبحانه امروز را در این محله کوچک نوش جان کنید.اگر خوش شانس باشید و روز سفرتان به محله کوزگونگوک یک روز آفتابی باشد، می‌توانید پس از کمی قدم زدن، یکی از چندین کافه این محله را انتخب کنید و بعد در قسمت خیابانی یا باغچه و یا تراس روباز کافه صبحانه خود را نوش جان کنید.

 

صبحانه ترکی خوشمزه را در مناطق زیبای استانبول بخوریم

 

کوزگونگوک استانبول

 

 

به شما پیشنهاد می کنم که به جای انتخاب صبحانه‌های همیشگی یا ترکیب های تکراری ژامبون و تخم مرغ، صبحانه خود را از منوی سنتی ترکیه انتخاب کنید؛ جالب است بدانید که ماست و تخم مرغ بخشی جدا نشدنی از صبحانه اصیل ترکیه هستند، پس خودتان را برای یک تجربه متفاوت آماده کنید.

 

 

  • ۱۰:۳۰ صبح ، در کتابفروشی‌های محلی قدم بزنید

با ورود به محله کوزگونگوک حتما طوری برنامه ریزی کنید که بیشتر مسیرهای خود را با پیاده روی طی کنید. با این کار فرصت دارید که صدها عکس زیبا برای اینستاگرام یا آلبوم عکس‌های سفر خود ثبت کنید تا هر بار با نگاه کردن به آن‌ها تور استانبول را به یاد بیاورید.

 

 

کوزگونگوک استانبول

 

 

هنگام پیاده‌روی در این محله، کتابفروشی های قدیمی خواهید دید که بد نیست سری به آن‌ها بزنید. یکی از جذاب ترین این کتابفروشی‌ها، کافه کتاب نیل یا kitabevi nail نام دارد. هرچند که اگر از زبان ترکی سر در نمی آورید شاید بیشتر کتاب ها به کارتان نیایند اما می‌توانید از کتاب های عکس، هنری و یا مجله های انگلیسی این کتابفروشی لذت ببرید. علاوه بر این می‌توانید خودتان را به یک فنجان قهوه ترک کتابفروشی دعوت کنید

 

  • ساعت ۱۱ صبح، سری به کارگاه‌های زیبایی بزنید

جالب است بدانید که کوزگونچوک نه تنها نام محله بلکه نام یکی از برندهای محبوب زیبایی و مراقبت از پوست ترکیه است که محصولات دست ساز و خانگی آروماتراپی را ارائه می‌کند.

علاوه بر فروش محصولات زیبایی و مراقبت پست، در صورتیکه سری به خانه آروماتراپی محله کوزگونچوک بزنید، می‌توانید در کارگاه‌های آموزشی این مجموعه حضور پیدا کنید. این کارگاه‌ها، معولا شامل یک دوره فشرده چهار ساعته است که به شما آموزش می‌دهد چگونه با استفاده از محصولات کوزگونچوک پوست خود را تمیز و اسکراب کنید و یا از شر منافذ باز پوست صورت خود رها شوید.

 

 

کوزگونگوک استانبول

 

 

  • ساعت ۳ بعد از ظهر، نهار بخورید و سوخت‌گیری کنید

حالا زمان آن رسیده است که دوباره انرژی بگیرید تا به ماجراجویی خود در محله کوزگونچوک ادامه بدهید. اگر از خیابان اصلی این محله به سمت ناکاشتپه قدم بزنید، می‌توانید نهار خود را در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های محلی رنگارنگ نوش جان کنید. تنوع غذایی در این رستوران‌ها اندک است اما بهتر است سخت‌گیر نباشید؛ با نگاه کردن به منوی چند رستوران، حتما می‌توانید وعده غذایی مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

جدیدترین رستوران‌ها و کافه‌های استانبول

 

کوزگونگوک استانبول

 

 

  • ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر، با کوزگونچوک خداحافظی کنید

بعد از سرو نهار، با یک پیاده روی می‌توانید خودتان را برای ادامه روز آماده کنید و از شر خواب‌آلودگی پس از نهار رها شوید. ساختمان‌های چوبی و خانه‎هایی با دیوارهای رنگارنگ، کافه‌های عجیب و غریب، پیاده‌ روهای سنگ‌فرش شده، کلیساها و باغچه‌های زیبای خانگی، آنقدر جذابیت دارد که احتمالا حین بازدید و قدم زدن در آن، گذر ساعت‌ها را از دست خواهید داد.

۲۰ مرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران