بهترین کافه‌های ارزان در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین کافه‌های ارزان در تفلیس

در سفر با تور گرجستان، متوجه خواهید شد که در تفلیس تعدادی باورنکردنی رستوران و کافه جذاب وجود دارد که به راحتی قابل دسترسی هستند. در مقاله رستوران‌های مقرون به صرفه در تفلیس، اطلاعات مفیدی ارائه دادیم برای گردشگرانی که به دنبال کاهش هزینه‌های سفر خود هستند. در این مقاله نیز قصد داریم شما را با بهترین کافه‌های ارزان در تفلیس آشنا کنیم تا ضمن گشت و گذار در شهر، بتوانید از یک وعده خوراکی غذایی سالم و لذیذ و مقرون به صرفه برخوردار شوید.

 

Moulin Electrique

این کافه دنج و آرام، در مرکز شهر و در یک حیاط واقع شده است. فضای داخلی نیز، جالب و غیررسمی به نظر می‌رسد. در اینجا انواع نوشیدنی‌ها، ساندویچ‌های معمولی و میان وعده‌های مخصوص را می‌توانید بیابید. به نظر می‌رسد که این کافه برای گذراندن یک عصر دلپذیر با دوستان بسیار عالی است. فقط یادتان نرود که سوپ کدو تنبل این جا را حتما امتحان کنید.

 

بهترین کافه‌های مفهومی در تفلیس

Ketsi

Ketsi در زبان گرجی، به معنی ماهیتابه خشتی است و از آن برای پخت یا سرخ کردن استفاده می‌شود و طعم خاصی به وعده‌های غذایی اضافه می‌کند. کافه Ketsi، در تهیه غذاهای تهیه شده در این تابه تخصص دارد. در منوی این کافه، انواع مختلفی از خاچاپوری و سایر غذاهای اصیل گرجی، همچنین سالادها و بشقاب‌های سولگونی وجود دارند.

 Fardagi

این کافه که در خیابان Machabeli و بسیار نزدیک به میدان آزادی واقع شده بهترین غذاهای گرجستان، اروپای شرقی و گیاهخواری را سرو می‌کند. در کنار خوردن غذاهای لذید از جمله خاچاپوری، خورش گوشت همراه با سس گردو، سالاد و سایر گزینه‌ها می‌توانید از دیدن تابلو فرش‌های زیبا و سفره‌های رنگارنگ در این فضای هنری دلپذیر لذت ببرید.

Hurma

Hurma در زبان گرجی به معنی میوه خرمالو است. حتی اگر این میوه را دوست نداشته باشید، اما باید گفت که خوراکی‌های کافه Hurma فراتر از نامش، با هر نوع سلیقه‌ای سازگار است. البته این مکان لوکس نیست، بلکه یک محیط دنج و عالی به شمار می‌آید. یک فنجان قهوه در این مکان استثنایی، انرژی شما را مضاعف کرده و استرس را برای کل روز از وجودتان می‌زداید.

 

معرفی لذیذترین صبحانه‌های تفلیس

Kiwi Vegan

این کافه که به تازگی افتتاح شده، اولین کافه وگان در تفلیس است. اگر شما گیاهخوار هستید، مراجعه به این مکان در سفر تفلیس یک ضرورت برایتان به شمار می‌آید. و اگر فقط می‌خواهید یک وعده غذایی سالم و خوشمزه با قیمتی ارزان  تهیه کنید که توسط یک پرسنلی عالی سرو می‌شوند نیز، این مکان بسیار مناسب شماست. بعلاوه این اینجا مکانی عالی برای دورهمی‌های اجتماعی است.

Machakhela

هنگام گذر از شهر قدیمی، از این کافه که مشرف به میدان آزادی تفلیس است عبور خواهید کرد. این ساختمان ۳ طبقه دارای یک فضای باز و ایوان برای خوردن و آشامیدن و لذت بردن از چشم اندازی خارق‌العاده به بخش تاریخی شهر و کلیسای متخی است.  

اینجا یکی از کافه‌های معروف گرجستان است و دارای بیش از ۱۶ شعبه است. تخصص اصلی این کافه، ارائه خاچاپوری‌هایی بی‌نظیر است و البته می‌توانید انواع دیگر غذاهای گرجی را نیز با قیمتی ارزان در این مکان بیابید. بعنوان دسر نیز می‌توانید از نوشیدن یک فنجان قهوه ترک با شیرینی لذت ببرید. گفتنی است که در فصل داغ گردشگری، به سختی می‌توان میز خالی در این کافه  یافت.

 

۵ کافه‌ی شبانه‌ی باتومی؛ شهر بندری گرجستان

Taglaura

اینجا یکی دیگر از کافه رستوران‌های زنجیره‌ای محبوب در تفلیس بوده و دارای ۴ شعبه در سایر نقاط شهر است. این مکان، از طراحی دکوراسیون بسیار زیبایی به سبک ملی گرجستان برخوردار است و شما علاوه بر تجربه خوراکی‌های لذیذ، می‌توانید عصرها از موسیقی زنده گرجی لذت ببرید. بعلاوه قادر هستید که در فضای باز این کافه رستوران مثلا در کنار یک آبنما، در ایوان و جاهای دیگر که مایل بودید بنشینید و به دلیل بزرگی فضا و تعدد بالای میزها، هیچ مشکلی برای رزرو میز نخواهید داشت. با وجود همه این امکانات، قیمت‌ها در این جا بسیار ارزان و مقرون به صرفه برای سفرهای کوله گردی به گرجستان هستند.

Entree

در حال حاضر این کافه زنجیره‌ای دارای ۱۴ شعبه در تفلیس است و مکانی عالی برای صرف یک وعده غذایی سریع، سالم و ارزان به خصوص برای ناهار به شمار می‌آید و می‌توانید به راحتی با ۵ دلار در اینجا غذا بخورید. اگر در محله‌های ویک، ورا و سابورتالو سکونت دارید یا کار می‌کنید، احتمالا با یکی از شعبات Entree بیش از پنج دقیقه پیاده روی فاصله ندارید.

غذاها و دسرها در اینجا، همه به صورت محلی تهیه می‌شوند و طعم فوق العاده‌ای دارند. ساندویچ‌ها با نان‌های سنتی گرجی و فلفل قرمز سرخ شده و ادویه‌ها سرو می‌شوند. مرغ سرخ شده با سیب زمینی، گزینه‌های صبحانه و ظروف میوه پر از تمشک و توت سیاه در این جا طرفداران بسیاری دارند. جالب است بدانید که پرسنل اینجا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که این امر، ارتباط با گردشگران و سرویس دهی را به مراتب راحت تر می‌کند.

 

کافه‌گردی در کوچه پس کوچه‌های تفلیس

Fire Work

اگر هوس یک وعده غذایی سریع و خوشمزه آسیایی را کرده‌اید، به این کافه بروید. در اینجا می‌توانید نودل، سس، گوشت و سبزیجات موردنظرتان را انتخاب کنید و حتی اگر گران‌ترین گزینه را بخواهید، نهایتا ۳ تا ۲۰ دلار برایتان هزینه خواهد داشت. گفتنی است که تنوع غذایی در این کافه بسیار بالاست.

در سفر با تور گرجستان به تفلیس امکان ندارد که گرسنه بمانید زیرا همانطور که قبلا نیز اشاره شد این شهر پر از غذاکده‌های مختلف با قیمت‌هایی  متنوع است. ما نیز در این مقاله با شما به گشت و گذار در بهترین کافه‌های ارزان در تفلیس پرداختیم. 

۰۷ مرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1400)

نظرات کاربران