بهترین کافه‌های مفهومی در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین کافه‌های مفهومی در تفلیس

مردم آسیا در بیشتر نواحی این قاره پهناور عاشق غذا خوردن هستند و بیشتر کشورها نیز دارای فرهنگ غذایی عالی‌اند. گرجستان نیز یکی از همین کشورهاست که مردم آن عاشق غذا خوردن و وقت گذرانی در کافه‌ها و رستوران‌ها هستند. به همین دلیل هر دو سه ماه در میان شاهد افتتاح کافه یا رستورانی جدید در این شهر هستیم. ما در اینجا به معرفی غذاخوری‌هایی می‌پردازیم که با مفهومی جدید و خاص در تفلیس فعالیت می‌کنند. در تور تفلیس رژیم را کنار بگذارید و به یکی از این گزینه‌ها بروید.

 

اّتاخ

کلمه "Otakhi" در زبان گرجی به معنای "اتاق" است که به خوبی این مکان کوچک و رنگارنگ را توصیف می‌کند. این کافه از سبک منحصر به فردی برخوردار است و در طراحی فضای آن از مواد بازیافتی و هنرهای دستی استفاده شده است و یکی از جذاب‌ترین کافه‌های تفلیس به شمار می‌رود. در واقع یکی از مالکان این کافه، معماری خوش ذوق و سلیقه است که به زیبایی با استفاده از مواد بلااستفاده و وسایل دور ریز فضای کافه را تبدیل به جایی منحصر به فرد و هنری کرده است. جدا از این‌ها روی لیوان‌های قهوه با نقاشی‌های کار دست به زیبایی تزئین شده که بیشتر مهمانان آن‌ها به عنوان یادگاری نگه می‌دارند.

 

لذیذترین صبحانه‌های تفلیس را در این کافه‌ها نوش جان کنید

آدرس: 6 Dzmebi Zubalashvilebi St, Tbilisi 0108, Georgia

 

پُلیفنیا تفلیس

این رستوران که توسط John Wurdeman نقاش و آشپز افتتاح شده دارای محیطی فرهنگی و محلی است. در واقع او بعد از سفر به تفلیس عاشق گرجستان شد و شعبه‌ای در این شهر افتتاح کرد. این رستوران را به عنوان خواهر رستوران Pheasant’s Tears در شانگهای در نظر می‌گیرند. هدف این رستوران اینست تا بهترین غذاهای محلی گرجستان را که در حال فراموشی‌اند کشف کرده و با مواد فصلی و روز به گزینه‌های مدرن و جذابی تبدیل کند. بنابراین منوی این رستوران همیشه فصلی و در حال تغییر است. اگر از خوردن غذاهای رایج گرجی مثل خاچاپوری و خینکالی خسته شده‌اید در اینجا می‌توانید گزینه‌های جذابی برای خوردن امتحان کنید.

آدرس: 23 Amaghleba St, Tbilisi, Georgia

 

رستوران زالا

کلمه "Zala " به زبان گرجی به "اتاق نشیمن" اطلاق می‌شود، بنابراین، این رستوران دارای محیط خانگی و راحت است. قسمت‌هایی از فضای داخلی با آجرهای قرمز دیوار شده و جاهای دیگر را با نقاشی‌های چاپی هنرمند مشهور محلی Maia Submadze پوشانده‌اند. در اینجا غذاهای منو خوشمزه‌ترین غذاهای گرجستان با تغییرات مدرن و به روز شده هستند. برای نمونه شما سوپ خینکالی را در اینجا با نام Khinkluchebi پیدا خواهید کرد نسخه ظریفی از خینکالی است. چویشتاری یک نان ذرت با پنیر آبی، سالاد آوکادو با سس مرکبات، سالاد پنیر کبابی با انگور سرخ شده و موارد جذاب دیگر، غذاهای تشکیل دهنده منو هستند. اضافه کنیم که دسرهای آن‌ها واقعا عالی هستند مخصوصا Saperavi با آجیل و میوه‌های خشک.

 

۹ رستوران مخصوص گیاهخواران در تفلیس

آدرس: 24 Tamar Chovelidze St, Tbilisi, Georgia

 

Goby

این رستوران نسبتا جدید ترکیبی از غذاهای خاورمیانه و مدیترانه‌ای را در تفلیس ارائه می‌دهد. کلمه "goby" در زبان گرجی به معنای کاسه‌ای چوبی و عمیق است که در گذشته برای به عمل آوردن خمیر مورد استفاده قرار می‌گرفت. زمانی که مالکان این رستوران درباره مفهوم این رستوران تصمیم می‌گرفتند، می‌خواستند اسمی انتخاب کنند برای تمامی غذاها مورد استفاده باشد. در اینجا می‌توانید فست فودها، غذاهای گیاه‌خواری، غذاهای مدرن و غذاهای اصیل گرجستان را یک جا در دسترس داشته باشید. در مقایسه با سایر رستوران‌ها و کافه‌ها که غذاهای سنتی محلی مدرن را ارائه می‌دهند، گبی به تأثیرات کشورهای غربی نزدیک می‌پردازد. در این منو شما می‌توانید غذاهایی مثل فلافل، انواع هوموس، ساندویچ بادمجان، سوپ شیر نارگیل و بسیاری دیگر را پیدا کنید. لازم به ذکر است که فضای رستوران بسیار کوچک است به همین دلیل غذاها بیشتر بیرون‌بر ارائه می‌شوند.

آدرس: 4 Iakob Nikoladze St, Tbilisi 0179, Georgia

 

Vake Market | Bistro

این رستوران که در خیابان Paliashvili str. N5 واقع شده از رستوران‌های تازه تاسیس تفلیس است که با ایده‌ای جذاب و بی‌رقیب توانسته توجه مردم را به سمت خود جلب کند. این رستوران دارای یک ورودی است که به بازار محلی می‌رسد. شما در این بازار می‌توانید خوراکی‌هایی مثل: انواع میوه‌ها و سبزیجات فصلی، غلات، آرد، پنیر، آجیل، میوه‌های خشک، ترشی محلی، مواد غذایی کنسرو شده یا سس آلو tkemali و بسیاری دیگر را تهیه کنید. تنها چند قدم آن طرف‌تر می‌توانید بیسترو را پیدا کنید. منو مختصر و مفید است، اما غذاهای آن دائما تغییر می‌کنند. تمام ظروف موجود در این منو با همان محصولاتی تهیه می‌شوند که می‌توانید در بازار خریداری کنید. هدف این بیسترو این است که غذاهای مرغوب و مقرون به صرفه‌ای ارائه دهد تا تمامی اقشار جامعه بتوانند در آن وقت بگذرانند.

 

کافه‌های جذاب تفلیس برای لذت بردن از موسیقی زنده

آدرس: 5 Zakaria Paliashvili Street, Tbilisi 0179, Georgia

۰۷ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران