معرفی پل عجیب شیطان در ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
معرفی پل عجیب شیطان در ارمنستان

همیشه مردم به دیدن جاهای عجیب و متفاوت علاقه بسیار زیادی داشته و دارند. یکی از این جاهای عجیب و دیدنی در پایتخت ارمنستان واقع شده است. این جاذبه گردشگری که در تور ارمنستان می‌توان فرصت بازدید از آن را به دست آورد پل شیطانی نام دارد. پس اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید توصیه می‌کنیم تا مطالب این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با این مکان بی‌همتا و خاص آشنا کنیم.

 

آشنایی با پل شیطانی ارمنستان (Satani Kamurj)

شاید اگر برای بار اول نام پل شیطانی را بشنوید، تصور کنید که قرار است اتفاقات و صحنه‌های عجیبی را در آن مشاهده کنید. اما باید بگوییم که این مکان صرفا یک پل معمولی در میان طبیعت فوق‌العاده زیبایی است که علاوه بر چشم‌اندازهای طبیعی اطراف افسانه‌های گفته شده باعث شناخته شدن آن شده است. پل شیطانی ارمنستان که نام اصلی آن پل ساتانا است، پلی رودخانه‌ایست که به طور کلی از سنگ تشکیل شده است. این پل بر روی رودخانه وروتان واقع در شهر ایروان قرار دارد.

در اطراف پل می‌توان شاهد چشمه‌ها و منظره طبیعی بسیار زیبایی بود. چشمه‌های این حوالی دارای خواص درمانی هستند. به همین دلیل همواره توریست‌های داخلی و خارجی بسیاری از آن دیدن می‌کنند. طبیعت اطراف و چشمه‌های درمانی آب این پل را به مکانی ترسناک تبدیل کرده‌اند. پل ساتانا عرضی در حدود نیم متر و طول ۳۰ متر دارد. فاصله آن از سطح آب نیز به طور تقریبی در حدود ۱۵۰ متر است. پیشنهاد می‌کنیم که در طول سفر خود به ارمنستان حتما بازدید از این پل را بین برنامه‌های گردشگری خود بگنجانید.

 

۳ جاذبه دیدنی شهر دیلیجان در ارمنستان

داستان جالب پل شیطانی ارمنستان

به غیر از چشمه‌های درمانی آب و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ آنچه باعث جذب توریست‌ها به سمت پل شیطانی ارمنستان می‌شود، داستان عجیبی است که نسل به نسل بیان شده است. طبق افسانه‌هایی که توسط بومیان این منطقه تعریف می‌شود، در ساخت این پل معامله‌ای بین انسان و شیطان انجام شده است. به طوری که بومیان شاهد اتفاقات عجیب و غریب در آن شده‌اند. طبق این داستان‌ها شیطان در بنا کردن این پل عظیم سنگی دست داشته است. چرا که اطرافیان بر این باورند که در دوران قرون وسطی که این پل بازمانده‌ای از آن دوران است، جابه‌جایی سنگ‌های بزرگی که در ساخت پل استفاده شده‌اند توسط انسان‌ها غیر ممکن بود. طبق باور آن‌ها شیطان این سنگ‌ها را جا‌به‌جا کرده و در مکان‌های کنونی قرار داده است.  

البته هنوز هم افراد بسیاری هستند که به دخیل بودن شیطان در ساخت پل ساتانی اعتقاد دارند. چرا که چشمه‌های آب گرم و بخار آن‌ها جلوه خاصی به این مکان داده و مکان را عجیب و مخوف کرده‌اند. از جالب‌ترین بخش‌های این چشمه‌های آب گرم رنگ‌های متنوع آن‌ها است. به طوری که از دور به دلیل املاح و انعکاس‌های نور به رنگ‌های قرمز، سبز و زرد دیده می‌شوند.

 

راهنمای سفر تابستانه به ارمنستان

امکانات و تفریحات پل شیطانی ارمنستان

افراد بسیار زیادی در طول سال چشمه‌های آب اطراف این پل را برای خواص درمانی که دارد بازدید می‌کنند. به همین دلیل امروزه به یکی از بهترین مکان‌های توریستی ارمنستان با امکانات تفریحی تبدیل شده است. از جمله این تفریحات می‌توان به زیپ لاین، مکان مخصوص شنا در چشمه‌های گرم، رستوران‌هایی برای خوردن غذا و ... اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده از تمامی امکانات این مکان و بهره بردن از خواص درمانی آب‌های معدنی آن در فصل‌های گرم سال از آن دیدن کنید.

منطقه‌ای که پل شیطانی ارمنستان در آن قرار گرفته است، تقریبا یکی از روستاهای اطراف ایروان محسوب می‌شود. این منطقه دارای اهالی بسیار خونگرم و صمیمی هستند که در صورت تمایل و کنجکاوی می‌توانید داستان عجیب و خوفناک پل را از آن‌ها بپرسید. اکثر آن‌ها باور بسیار قوی به شیطانی بودن این مکان دارند. دلیل آن‌ها برای این باور ساخته شدن پل از سنگ‌های بسیار بزرگ و سنگینی است که در آن زمان انسان‌ها امکانات جابجایی آن‌ها را نداشتند. همچنین طبق باور آن‌ها ارواح بر روی این پل حرکت می‌کنند. علاوه بر آن بخار و املاح چشمه‌های آب که خواص درمانی بسیار زیادی دارند، حس و حال بسیار عجیب و غریبی به این منطقه داده است که انسان را وادار به باور کردن این افسانه‌ها می‌کند. هرگز در بازدید از این مکان به همراه داشتن لباس شنا و دوربین عکاسی را فراموش نکنید. چرا که قرار است یک روز فوق‌العاده و فراموش نشدنی را تجربه کنید.

 

تجربه ۶ تفریح جمعی در سفر به ایروان

۲۳ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران