طبیعت و فرهنگ زیباترین روستاهای ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
طبیعت و فرهنگ زیباترین روستاهای ویتنام

ویتنام کشوری فوق‌العاده زیبا با صخره‌های آهکی، مزارع برنج سرسبز، سواحل ماسه سفید و آب‌های شفاف کریستالی است. در این کشور کارهای متنوع زیادی از جمله جنگل‌گردی، قایق‌رانی، پیاده‌روی و فعالیت‌های متنوع دیگر انجام داد. یکی از مهم‌ترین تجارب در تور ویتنام گشت و گذار فرهنگی در بهترین روستاهای این کشور است. حفظ اصالت ویتنام روستایی و فرهنگ جذاب مردم و مدیریت گردشگری از موضوعات مهم این روزهای ویتنام است. در این مقاله بهترین روستاهای این کشور برای سفری جذاب و پایدار را معرفی می‌کنیم.

 

دلتای مکونگ

در جنوب ویتنام شما جامعه‌ای پیدا خواهید کرد که پیرامون بادگیرها، رودخانه‌های محاصره شده با درختان نخل، و مرداب‌ها ساخته شده است. بازارها و خانه‌ها بر روی آب‌های دلتای مکونگ شناور بوده و منظره‌ای کم‌تر دیده شده را به نمایش می‌گذارند. با وجود قایق‌های چوبی شما می‌توانید به کروز رودخانه بروید و از تماشای طبیعت زیبا و بومی منطقه که از تجملات گردشگری به دور مانده لذت ببرید. قایق‌های کروز همه روزه در مکونگ در رفت و آمد هستند و این یعنی رودخانه می‌تواند شلوغ باشد. توصیه می‌کنیم یکی از قایق‌هایی که شما را به بخش‌های محلی می‌برند انتخاب کنید و تجربه فرهنگی‌تری به دست بیاورید. در رستوران‌های خانوادگی محلی غذا بخورید و از فروشگاه‌های محلی سوغاتی‌های دست ساز دیدن کنید و خریدهایی کنید که به بقای زندگی بومی مردم و چرخش اقتصادهای کوچکشان کمک کند.

 

معبد مای سان در کوانگ ویتنام

ساپا

تراس‌های برنج این روستای شمالی افقی زیبا و دیدنی به وجود آورده که نظیر آن را به سختی بتوانید در دیگر نقاط دنیا پیدا کنید. اگر علاقه‌مند به جاهای فرهنگی و زندگی سنتی هستید گشت و گذار در ساپای ویتنام انتخابی عالی است که نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید. جامعه همونگ در این قسمت از ویتنام مستقر بوده و در اینجا و روی این زمین‌ها کار می‌کنند. این منطقه برای صعود و کوهنوردی شهرت داشته و یکی از دیدنی‌ترین مناظر دنیا محسوب می‌شود. شرکت‌های گردشگری، کسانی که سرمایه‌گذاری‌های زیست محیطی منطقه را تامین می‌کنند پیاده‌روی‌های جذابی را در دل مسیرهای بومی ترتیب می‌دهند بنابراین در اینجا انتخاب شرکت درست حیاتی است.

پارک ملی Ba Be

این نقطه میراث جهانی یونسکو، واقع در منطقه شمال شرقی Bac Kan، بهشت طبیعت دوستان را مجسم می‌کند. این تنها دریاچه کوهستانی ویتنام است که تا چشم کار می‌کند با کوه‌ها و جنگل‌ها محاصره شده و مناظر فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده است. یکی از زیباترین مواقع، زمانی است که نور خورشید به سطح آب می‌تابد و آن را همچون سطحی درخشان و اکلیلی می‌کند. این پارک ملی معروف که از زیباترین پارک‌های ملی ویتنام است، محل زندگی گیاهان، حیوانات و جانوران زیادی بوده و زیستگاهی غنی برشمرده می‌شود. با وجود زیستگاه غنی و بکری مثل بابه اصلا نیازی نیست به سافاری‌های کشف حیوانات بروید. جالب است بدانید نه تنها گیاهان و حیوانات بلکه بسیاری از اقلیت‌های قومی قبیله‌ای هم در این منطقه زندگی می‌کنند که دریاچه برایشان منبع غذایی محسوب می‌شود. گردشگری در اینجا به معنای درآمدی برای حمایت از این زیست بوم غنی است.

 

بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام

نین بین

نین بین که به هالونگ بی هم شناخته می‌شود نمایشی شلوغ و زیبا از صخره‌های آهکی، رودخانه‌های بی‌پایان، تراس‌های برنج درخشان، و معابد شناور است. از هانوی تورهای گردشی هدایت شده‌ای به این منطقه می‌روند اما اگر خودتان بروید تجربه شخصی و منحصر به فردی به دست خواهید آورد. با قطار به ایستگاه نین بین بروید، سپس مسیرتان را به نزدیکی Tam Coc و Trang An جایی که می‌توانید در آنجا با محلی‌ها اقامت کنید پیش بگیرید. با شرکت در تورهای رودخانه می‌توانید لذت واقعی سفر به این منطقه را کشف کنید. در طی گذر از رودخانه و غارها و تونل‌ها شانس تماشای معابد شناور را هم خواهید داشت. سعی کنید به تورهایی ملحق شوید که توسط محلی‌ها اداره می‌شوند.

Quang Bin

اگر به دنبال هیجان هستید احتمالا جایی بهتر از کوانگ بین برای شما وجود نداشته باشد. شهرت اینجا به خاطر بزرگ‌ترین گذرگاه غاری جهان Hang Son Doong است. حتی این غار دارای یک تونل زیر زمینی است که آن را به تونل دیگری متصل می‌کند. بعد از رفتن به این غار چالش شما "پیدا کردن جایی باحال‌تر" از اینجا خواهد بود! در کوانگ بین شما با صخره‌های سنگ‌ آهکی زیبا، آب‌های فیروزه‌ای و حیات وحش باور نکردنی، سنجاب‌های پرنده تا عقرب‌های دیده نشده غافلگیر خواهید شد. اگر می‌خواهید کم‌ترین آسیب را از حضورتان به طبیعت اینجا وارد کنید به شرکت Oxalis Adventure Tours بروید که وظیفه کنترل جمعیت گردشگران منطقه را دارد. ۹۵٪ از کارمندان محلی هستند که علاوه بر ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه باعث کاهش ورود شکارچیان در منطقه شده است.

 

معرفی هتل‌های لاکچری در ویتنام

۱۲ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران