هیجان در مزرعه کروکودیل‌های پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
هیجان در مزرعه کروکودیل‌های پاتایا

در چند سال اخیر تایلند موفق شده است تا نام خود را در لیست محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری جهان بگنجاند. به طوری که تمامی شهرهای این کشور زیبا و سرسبز این روزها میزبان مسافران داخلی و خارجی بسیاری هستند. در این میان تور پاتایا با داشتن طبیعتی زیبا و جاذبه‌های گردشگری بیشمار از پرفروش‌ترین تورهای آژانس‌های مسافرتی است. اگر تور تایلند و به خصوص سفر به پاتایا برای شما جذاب است در این مقاله همراه ما باشید تا با یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌های این شهر توریستی آشنا شوید. مزرعه کروکودیل‌های پاتایا دقیقا همان جایی است که در این نوشته قصد معرفی آن را داریم.

 

مزرعه کروکودیل‌های پاتایا (Pataya Crocodile Farm)

اگر در سفر به پاتایا به دنبال مکانی هستید که بتوانید از طبیعت زیبای آن لذت برده و گونه‌های حیوانی خطرناک و وحشی همانند کروکودیل را از نزدیک ببینید مزرعه کروکودیل‌های پاتایا بهترین گزینه ممکن است. در این بازدید شما می‌توانید کروکودیل‌های وحشی را در دل طبیعت تماشا کرده و با آن‌ها زمان بگذرانید. پس اگر تصمیم خود را برای رفتن به این مزرعه گرفته‌اید ترس را کنار گذاشته و خود را برای یک روز هیجان‌انگیز آماده کنید.

در مزرعه کروکودیل‌های پاتایا این فرصت برای گردشگران فراهم می‌شود تا هزاران کروکودیل را یکجا تماشا کنید؛ حتی در صورت علاقه می‌توانید به آن‌ها غذا دهید. البته فقط کروکودیل‌ها در این مزرعه زندگی نمی‌کنند. بلکه می‌توانید گونه‌های وحشی دیگر مثل شیر، خرس، تمساح و ... را نیز در آن مشاهده کنید. تمامی این حیوانات در محیطی بسیار سرسبز و پر از درختان بسیار قدیمی و دیدنی قرار گرفته‌اند. آنچه این مزرعه‌ را در بین همه معروف کرده این است که مزرعه کروکودیل‌های پاتایا بیشترین تجمع کروکودیل‌ها در سراسر تایلند را دارد.

ویژگی‌های مزرعه کروکودیل‌های پاتایا

مزرعه کروکودیل‌های پاتایا که آن را با نام پارک میلیون یرز استون نیز می‌شناسند، در محوطه اطراف پاتایا قرار گرفته است. به طوری که فقط ۱۵ دقیقه از آن فاصله دارد و در اصل جزئی از جاذبه‌های گردشگری پاتایا محسوب می‌شود. این مزرعه مساحتی در حدود ۷۰ هکتار را به خود اختصاص داده است. به طور تقریبی ۲۰ سال پیش تاسیس شده و از همان ابتدا موفق شده تا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. در اصل پروژه تاسیس مزرعه از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و حدود سه سال تا اتمام آن طول کشید. البته قدمت پارک قبل از تبدیل شدن به مزرعه کروکودیل‌ها بسیار زیاد بوده و شما می‌توانید گونه‌های گیاهی و درختان بسیار تنومند و قدیمی را در آن مشاهده کنید. همچنین فسیل‌های چند صد ساله نیز در آن جمع‌آوری شده و برای بازدید مردم قرار داده شده است.

 

گشت و گذار در روستای فیل‌های پاتایا

بخش‌های تشکیل دهنده مزرعه کروکودیل‌های پاتایا

مزرعه کروکودیل‌های پاتایا در اصل از ۳ بخش تشکیل شده است. در ادامه به بررسی هر یک از این سه بخش می‌پردازیم:

  • Garden & Stone Park

بخش اول این پارک که باغ و پارک سنگ نام دارد از چندین باغ سرسبز با گیاهان منحصر به فرد و باشکوه تشکیل شده است. اکثر درختان قرار گرفته در این پارک‌ها قدمتی در حدود دویست سال دارند. به طوری که لقب قدیمی‌ترین درختان آسیا را به خود اختصاص داده‌اند. جالب‌ترین و دیدنی‌ترین بخش این پارک‌ها بونسای‌‌هایی با طول عمر بالا بوده که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. علاوه بر آن سنگ‌ها و فسیل‌های چند صد میلیون ساله و مجسمه‌های عظیم بسیاری نیز در آن قرار گرفته‌اند.

 

گشت و گذار در شهر چونبوری پاتایا

  • Exotic Zoo

قسمتی با مساحت وسیع  در این مزرعه به محل زندگی حیوانات وحشی و گوناگون تبدیل شده است. به طوری که می‌توانید حیواناتی نظیر ببر سفید، کروکودیل‌ها، گربه ماهی‌های غول پیکر، قزل آلا و مارماهی، خرس، اسب، تمساح، فیل، گوزن، شترمرغ و ... اشاره کرد. ناگفته نماند که تمامی گونه‌های حیوانی این مزرعه بسیار خاص و کمیاب هستند. به عنوان مثال شترمرغ‌ها و ... گونه‌های خاصی از شتر مرغ‌ها هستند که در هر جای دنیا یافت نمی‌شوند.

  • Crocodile Kingdom

همان طور که از نام این مزرعه می‌توان متوجه شد، صد در صد باید بخشی فقط مختص کروکودیل‌ها باشد. این قسمت که Crocodile Kingdom نام دارد هزاران کروکودیل گوناگون و وحشی را در خود جای داده است. در حقیقت اکثر بازدید کننده‌ها برای دیدن این بخش از این مزرعه دیدن می‌کنند.

 

بهترین هتل‌های پاتایا با پارک آبی اختصاصی

 بازدید از مزرعه کروکودیل‌های پاتایا

تمامی علاقه‌مندان به گذراندن یک روز هیجان انگیز در کنار کروکودیل‌های وحشی می‌توانند در تمامی روزهای هفته از مزرعه کروکودیل‌های پاتایا دیدن کنند. ساعات بازدید از آن از ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ است. البته در ساعات مشخصی از روز نمایش‌های مخصوص تمساح‌ها و فیل‌ها در آن برگزار می‌شود. اگر این نمایش‌ها برای شما جذاب است قبل از رفتن به آن از ساعات اجرای آن‌ها با خبر شوید.

۱۷ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران