فعالیت‌های هیجان‌انگیز در پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
فعالیت‌های هیجان‌انگیز در پاتایا

تور پاتایا مناسب آن‌هایی است که می‌خواهند در یک مقصد ساحلی زیبا، حسابی خوش بگذرانند و فعالیت‌های مختلف تفریحی را تجربه کنند. این شهر جذاب خیلی از بانکوک دور نیست و به واسطه‌ی سواحل جذاب و دیدنی، مراکز تفریحی مختلف و ریزورت‌هایش معروف است. با این حال اگر اهل فعالیت‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویانه باشید، انتخاب‌های زیادی در این شهر خواهید داشت که ما در این نوشته به بهترین و مهم‌ترین‌هایشان می‌پردازیم.

 

زیپلاین

وقتی از میان درختان جنگلی زیبای پاتایا گذر می‌کنید و هیجان شما را احاطه کرده است، زیبایی طبیعی این منطقه برایتان دو چندان خواهد شد. اصلی‌ترین مکان برای تجربه این فعالیت در پاتایا، خط زیپلاینی است که ۲۶ پلت‌فرم مختلف داشته و از روی باغ وحش روباز کائو خئو (Khao Kheow) می‌گذرد. این مسیر جنگلی زیبا حدودا ۳ کیلومتر طول دارد و جایی بسیار زیبا برای سواری روی زیپلاین به حساب می‌آید. در این محل فعالیت‌های مختلفی تهیه دیده شده که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. مثل حرکت در مسیرهای معلق بین درختان، پل‌های معلق و ... که همگی بازی‌هایی هیجان‌انگیز در تور تایلند به شمار می‌روند. این مکان البته حدودا یک ساعت از مرکز شهر دور است اما یک فضای گردشگری داشته و می‌توانید، ساعاتی را در آن‌جا خوش بگذرانید.

 

بهترین رستوران‌های پاتایا: قسمت اول

آدرس: Khao Kheow Open Zoo

 

فلای بورد

همیشه جدیدترین بازی‌های آبی را در مقاصد ساحلی تایلند پیدا خواهید کرد و فلای بورد نیز که فعالیتی نسبتا جدید و به شدت هیجان‌انگیز است در این کشور و البته پاتایا وجود دارد. جاهای مختلفی هستند که می‌توانید برای سواری بر فلای بورد اقدام کنید اما قبل از این که برای این کار داوطلب شوید، مطمئن شوید که آمادگی بدنی انجام آن را دارید چون فلای بورد آن قدر که به نظر می‌رسد، ساده نیست، البته آموزش‌های اولیه قبل از شروع به شما داده می‌شود. زیر تخته‌های مخصوص این ورزش، موتورهای جت وجود دارد که آب را با شدت به پایین پرت کرده و شما را به پرواز در می‌آورد و شما در آن بالا باید به حرکات مختلف بپردازید. این فعالیت در هر نوبت ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، ارتفاع شما به ۲ تا ۴ متر می‌رسد و هزینه‌ی انجام آن نیز چیزی نزدیک به ۳ هزار بات خواهد بود.

بانجی جامپینگ و اسلینگ شات

بانجی جامپینگ که در پاتایا واقع شده است و آدرس آن را در زیر برایتان نقل می‌کنیم، بلندترین بانجی جامپینگ در کل تایلند به حساب می‌آید و نام آن نیز Pattaya Bungy Jump بوده که کار خود را از سال ۱۹۸۹ آغاز کرده است. بلندی سکوی پرش آن ۶۰ متر است و شما رو به آبگیر کوچکی می‌پرید و فضایی جنگلی و زیبا اطرافتان را احاطه کرده است. این مکان بر روی پل یا جایی طبیعی نیست و یک دکل آهنی بزرگ است. همچنین در همان محوطه، یک اسلینگ شات انسانی نیز وجود دارد که شما بر روی پلت‌فرم آن نشسته و سپس با سرعت بسیار بالا تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت به ارتفاع ۹۰ متری پرت می‌شوید. این بازی به شدت هیجان‌انگیز و جذاب است، اما خب از طرفی سخت و نفس‌گیر نیز محسوب می‌شود و فشار اولیه زیادی به شما موقع پرتاب وارد خواهد شد. هزینه‌ی بانجی جامپینگ در پاتایا ۲۵۰۰ بات و اسلینگ شات ۱۴۰۰ بات برای هر نفر است.

 

بهترین مکان‌ها برای اقامت در پاتایا

آدرس: 248/10 Moo 12, Thepprasit Road Soi9, Banglamung

 

مجموعه ماجارجویی کانوپی

پارک ماجراجویی کانوپی (Canopy Adventures) برای آن‌هایی ساخته شده که به دنبال هیجان هستند و در آن‌جا ساعت‌ها می‌توانند در طبیعتی شگفت‌انگیز به بازی‌های مختلف ماجراجویی همچون زیپلاین پاتایا بپردازند. این محل یک زیپلاین عالی دارد که شما را از مسیر جنگلی بارانی حرکت داده و طولانی‌ترین مسیر یک تکه در منطقه نیز به حساب می‌آید. به غیر از این زیپلاین ۳۲۰۰ متری، بازی‌های ماجراجویانه زیادی همچون پل معلق در آن‌جا فراهم شده که می‌توانید به سراغش بروید. در نهایت برای این که دوباره آرامش را به وجود خود برگردانید، پیشنهاد می‌کنیم، در همان حوالی طبیعت گردی را تماشا کرده و به سراغ تماشای پرندگان متنوع و چند گونه حیوانی که در نزدیکی پارک زندگی می‌کنند، بروید.

آدرس: 420/42 Moo9, Nongpure Subdistrict

 

تورهای ATV

تورهای ATV یا موتورهای چهار چرخ محبوب، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در پاتایا بوده و به مقاصد مختلف جنگلی برگزار می‌شوند. این تورهای هیجان‌انگیز شما را به مسیرهای خاکی و گل آلود برده، باعث می‌شوند از سواحلی دیدن کنید که کم‌تر کسی به آن‌جاها می‌رود و همچنین در زمانی که موتورها را خاموش می‌کنید و وارد طبیعت می‌شوید، حیوانات و پرندگان مختلف را خواهید دید. جدا از سواری بر روی این موتورها که خود برای خیلی‌ها لذت بخش است، مهم‌ترین دلیلی که تورهای ATV را در لیست امروزمان آورده‌ایم، جاهای جذابی است که به وسیله‌ی این موتورها می‌بینید.

 

معرفی تور عکاسی در سواحل و طبیعت پاتایا

آدرس: یکی از معروف‌ترین محل‌های برگزاری این تورها در ۱۰ کیلومتری مرکز پاتایا در نزدیک ریزورت Mabprachan است

 

غواصی در پاتایا

هیچ وقت فراموش نکنید که سفر با تور پاتایا، رفتن به یک مقصد ساحلی بسیار جذاب و زیباست. هر چقدر هم که مراکز تفریحی زیادی در این شهر باشد، مهم‌ترنی جاذبه‌ی آن سواحل دیدنی بوده و اگر اهل هیجان باشید، حتما برای یک ماجراجویی جذاب به عمق آب می‌روید و از دنیای رنگارنگ زیر آب پاتایا دیدن می‌کنید. تورهای بسیار زیادی در پاتایا برای غواصی به سایت‌های مختلف برگزار می‌شود و ماهی‌های متنوع و جانوران آبی، باعث می‌شود تا بخواهید، چندین و چند بار دیگر این فعالیت را تجربه کنید. برای اینکار نیاز به آموزش خاصی نداشته و حتی نیاز نیست، شنا بلد باشید و تمامی آموزش‌های ابتدایی به شما داده می‌شود. برای تازه کارها، تورها عموما برای جزایر کوچک همچون کوه لان، کوه ساک و ... برگزار می‌شود. برای شرکت در این تورها هم از خود پاتایا هم در آن جزایر می‌توانید اقدام کنید و طول غواصی نیز حدودا یک ساعت خواهد بود. هزینه‌ی این فعالیت برای غواصی در دو سایت مختلف، حدود ۳ هزار بات می‌شود.

پاراسیلینگ

پاراسیلینگ از جمله فعالیت‌های بسیار پر طرفدار آبی در پاتایا است که این روزها در سواحل مختلف و همچنین جزایر اطراف پاتایا می‌توانید آن را تجربه کنید. این ورزش هیجان‌انگیز که با پاراشوت‌هایی که به وسیله‌ی قایق‌های تندرو کشیده می‌شوند انجام می‌‌شود، شما را به ارتفاعی بالا خواهد برد و از آن بالا در حالی که هیجان شما را تسخیر کرده، منظره‌ای زیبا را خواهید دید. این فعالیت را هم می‌توانید به صورت تک نفره و هم به صورت دو نفره انجام دهید و هزینه‌ی آن نیز بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ بات است. برای انجام آن نیز تقریبا در تمامی سواحل معروف پاتایا می‌توانید اقدام کنید.

 

اقامتی خاطره‌انگیز در هتل‌های ۴ ستاره پاتایا

کارتینگ

اگر اهل مسابقات اتوموبیلرانی و کارتینگ هستید، چند پیست عالی برای این کار در پاتایا سراغ داریم که یکی از بهترین آن‌ها، Bali Hai Pier است که هم برای بزرگسالان مناسب بوده و هم بچه‌ها می‌توانند در آن به رانندگی بپردازند. این ورزش، مخصوصا اگر به صورت گروهی به پاتایا رفته باشید، واقعا لذت بخش و جذاب خواهد بود. اما این را هم در نظر بگیرید که برای گردشگران تور پاتایا انجام آن کمی گران خواهد بود. از دیگر مکان‌های معروف برای کارتینگ در پاتایا می‌توان به Pattaya Kart Speedway و Bira Kart اشاره کرد.

آدرس Bali Hai Pier: Bang Lamung District

 

پارک آبی سانوک

پارک آبی سانوک (Sanook) شبیه به دیگر پارک‌های آبی نیست و بازی‌های آن با استفاده از سکوهای بادی و در دل یک آبگیر راکد ساخته شده و شما در آن به بازی‌های مختلف و هیجان‌انگیز می‌پردازید. به همین دلیل است که ما پارک آبی سانوک را در این لیست آورده‌ایم، چون بخش زیادی از بازی‌های آن در واقع مسابقه‌هایی است که باید از موانع رد شده و یا از فواصلی خاص بپرید و اگر موفق نشوید، در آب می‌افتید! این پارک بر روی دریاچه‌ای به همین نام ساخته شده و جزو معدود دریاچه‌هایی هست که امکان غواصی در آن را خواهید داشت و همین مجموعه این امکان را برایتان فراهم می‌کند. همچنین بازی‌هایی همچون فوتبال حبابی، والیبال ساحلی و پینت بال نیز در پارک تدارک دیده شده که آن‌ها را هم می‌توانید بازی کنید.

 

روزی فوق العاده در باغ وحش ببر سریراچا در پاتایا

آدرس: 380, 105 Amphoe Bang Lamung

 

ویک بورد

یکی دیگر از ورزش‌های آبی پرطرفدار در پاتایا ویک برد است که در کل شبیه به اسکی روی آب بوده اما تخته‌هایی که روی آن سواری می‌کنید، متفاوت هستند. این ورزش را هم در دریا و هم در دریاچه‌های پاتایا می‌توانید انجام داده و دقایقی را خوش بگذرانید. البته این ورزش آن‌قدرها که فکر می‌کنید، ساده نیست و نیاز به آمادگی بدنی دارد و بعد از آن حسابی خسته خواهید شد. پس اگر قصد دارید در پایان تفریحات آبی خود به سراغ کلاب‌های شبانه بروید و تا صبح به خوشگذرانی بپردازید، بعید است بعد از انجام ویک برد، به این کارها برسید. این فعالیت را نیز در جاهای مختلف شهر می‌توانید به انجام برسانید.

ماهیگیری

تورهای ماهیگیری نیز برای خیلی‌ها هیجان‌انگیز و جذاب هستند. البته شما هم می‌توانید ماهیگیری ساده را انتخاب کنید و هم به شکار ماهی‌های اعماق آب و بزرگ بروید که گرفتن این ماهی‌ها، پیچیده‌تر اما به شدت هیجان‌انگیز خواهد بود. نگران نباشید، مربی‌هایی که با شما به این تورها می‌آیند، برای انجام ماهیگیری شما را کاملا راهنمایی کرده و تمامی امکانات لازم را نیز در اختیارتان می‌گذارند. این تورها برای هر نفر ۴۵۰۰ بات خرج دارد و بهترین مکان برای برای شرکت در آن‌ها، دهکده ماهیگیری بانگ سارای است. برای ماهیگیری معمولی هم می‌توانید به پارک ماهیگیری پاتایا بروید.

 

پارک آبی هیجان‌انگیز رامایانا در پاتایا

۱۳ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران